FISSURE EDUCATION THROUGH WRITE-DRIFT...
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311 |
Resumo: | A writing and an education that presents digression and bet on the creation of words, of a singular writing; An interweaving and intermingling and glimpsing plans generated by encounters and forces that can compose other grounds for education through a writing-drift, as that which resists and invents a people to come. For this it is necessary to stutter language, words, syntax and make escape lines, traversing the middle, the margins, without the horror of the uncertainties, the absences, the voids, in the intervals making representational education vary. With Deleuze, take from art what resists, and resist education by a style of writing. Explore in art the concept of resistance and make connections with singular writing. KEYWORDS: Education; Language; Writing. |
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Escrita y una enseñanza, que han recorrido y el interés en la creación de palabras, una escritura singular; uno planes de tejido y entretejen y vislumbrar generados por las reuniones y las fuerzas que pueden componer otros motivos de la educación a través de una escritura derivan, como la que se resiste y se inventa un pueblo del futuro. Esto requiere el lenguaje tartamudeo, las palabras, la sintaxis y escapan líneas, cubriendo el medio ambiente, los bancos, sin el horror de descertezas, de ausencias, el vacío, los intervalos variables de educación representacional. Con Deleuze, llevar el arte que resistir, resistir y educación para un estilo de escritura. Explora la técnica, el concepto de resistencia y hacer conexiones con la escritura singular. PALABRAS CLAVE: Educación; Linguaje; Escritura.Uma escrita e uma educação que apresentem digressão e apostem na criação de palavras, de uma escrita singular; um entretecer e entremear e entrever planos gerados por encontros e forças que possam compor outros chãos para a educação por meio de uma escrita-deriva, como aquilo que resiste e inventa um povo por vir. Para isso é necessário gaguejar a linguagem, as palavras, a sintaxe e fazer linhas de fuga, percorrendo o meio, as margens, sem o horror das descertezas, das ausências, dos vazios, nos intervalos fazendo variar a educação representacional. Com Deleuze, tomar da arte aquilo que resiste, e resistir educação por um estilo de escrita. Explorar na arte o conceito de resistência e fazer conexões com a escrita singular. PALAVRAS-CHAVE: Educação; Linguagem; Escrita. ABSTRACT A writing and an education that presents digression and bet on the creation of words, of a singular writing; An interweaving and intermingling and glimpsing plans generated by encounters and forces that can compose other grounds for education through a writing-drift, as that which resists and invents a people to come. For this it is necessary to stutter language, words, syntax and make escape lines, traversing the middle, the margins, without the horror of the uncertainties, the absences, the voids, in the intervals making representational education vary. With Deleuze, take from art what resists, and resist education by a style of writing. Explore in art the concept of resistance and make connections with singular writing. KEYWORDS: Education; Language; Writing. RESUMEN Escrita y una enseñanza, que han recorrido y el interés en la creación de palabras, una escritura singular; uno planes de tejido y entretejen y vislumbrar generados por las reuniones y las fuerzas que pueden componer otros motivos de la educación a través de una escritura derivan, como la que se resiste y se inventa un pueblo del futuro. Esto requiere el lenguaje tartamudeo, las palabras, la sintaxis y escapan líneas, cubriendo el medio ambiente, los bancos, sin el horror de descertezas, de ausencias, el vacío, los intervalos variables de educación representacional. Con Deleuze, llevar el arte que resistir, resistir y educación para un estilo de escritura. Explora la técnica, el concepto de resistencia y hacer conexiones con la escritura singular. PALABRAS CLAVE: Educación; Linguaje; Escritura.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/431110.20873/uft.2447-4266.2018v4n1p89Observatory Journal; Vol. 4 No. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 89-114Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 89-114Observatoire Journal; Vol. 4 No. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 89-114Revista Observatório ; v. 4 n. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... 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