FISSURE EDUCATION THROUGH WRITE-DRIFT...

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Romaguera, Alda Regina Tognini
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Brito, Maria dos Remédios de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311
Resumo: A writing and an education that presents digression and bet on the creation of words, of a singular writing; An interweaving and intermingling and glimpsing plans generated by encounters and forces that can compose other grounds for education through a writing-drift, as that which resists and invents a people to come. For this it is necessary to stutter language, words, syntax and make escape lines, traversing the middle, the margins, without the horror of the uncertainties, the absences, the voids, in the intervals making representational education vary. With Deleuze, take from art what resists, and resist education by a style of writing. Explore in art the concept of resistance and make connections with singular writing.   KEYWORDS: Education; Language; Writing.  
id UFT-8_015655c5115f74f7d9d0a926ae46f985
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4311
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling FISSURE EDUCATION THROUGH WRITE-DRIFT...FISSURAR LA EDUCACIÓN POR ENTRE ESCRITA DERIVA...FISSURAR A EDUCAÇÃO POR ENTRE ESCRITA DERIVA...EducaçãoLinguagemEscritaEducaçãoLinguagemEscritaA writing and an education that presents digression and bet on the creation of words, of a singular writing; An interweaving and intermingling and glimpsing plans generated by encounters and forces that can compose other grounds for education through a writing-drift, as that which resists and invents a people to come. For this it is necessary to stutter language, words, syntax and make escape lines, traversing the middle, the margins, without the horror of the uncertainties, the absences, the voids, in the intervals making representational education vary. With Deleuze, take from art what resists, and resist education by a style of writing. Explore in art the concept of resistance and make connections with singular writing.   KEYWORDS: Education; Language; Writing.  Escrita y una enseñanza, que han recorrido y el interés en la creación de palabras, una escritura singular; uno planes de tejido y entretejen y vislumbrar generados por las reuniones y las fuerzas que pueden componer otros motivos de la educación a través de una escritura derivan, como la que se resiste y se inventa un pueblo del futuro. Esto requiere el lenguaje tartamudeo, las palabras, la sintaxis y escapan líneas, cubriendo el medio ambiente, los bancos, sin el horror de descertezas, de ausencias, el vacío, los intervalos variables de educación representacional. Con Deleuze, llevar el arte que resistir, resistir y educación para un estilo de escritura. Explora la técnica, el concepto de resistencia y hacer conexiones con la escritura singular.   PALABRAS CLAVE: Educación; Linguaje; Escritura.Uma escrita e uma educação que apresentem digressão e apostem na criação de palavras, de uma escrita singular; um entretecer e entremear e entrever planos gerados por encontros e forças que possam compor outros chãos para a educação por meio de uma escrita-deriva, como aquilo que resiste e inventa um povo por vir. Para isso é necessário gaguejar a linguagem, as palavras, a sintaxe e fazer linhas de fuga, percorrendo o meio, as margens, sem o horror das descertezas, das ausências, dos vazios, nos intervalos fazendo variar a educação representacional. Com Deleuze, tomar da arte aquilo que resiste, e resistir educação por um estilo de escrita. Explorar na arte o conceito de resistência e fazer conexões com a escrita singular.   PALAVRAS-CHAVE: Educação; Linguagem; Escrita.     ABSTRACT A writing and an education that presents digression and bet on the creation of words, of a singular writing; An interweaving and intermingling and glimpsing plans generated by encounters and forces that can compose other grounds for education through a writing-drift, as that which resists and invents a people to come. For this it is necessary to stutter language, words, syntax and make escape lines, traversing the middle, the margins, without the horror of the uncertainties, the absences, the voids, in the intervals making representational education vary. With Deleuze, take from art what resists, and resist education by a style of writing. Explore in art the concept of resistance and make connections with singular writing.   KEYWORDS: Education; Language; Writing.     RESUMEN Escrita y una enseñanza, que han recorrido y el interés en la creación de palabras, una escritura singular; uno planes de tejido y entretejen y vislumbrar generados por las reuniones y las fuerzas que pueden componer otros motivos de la educación a través de una escritura derivan, como la que se resiste y se inventa un pueblo del futuro. Esto requiere el lenguaje tartamudeo, las palabras, la sintaxis y escapan líneas, cubriendo el medio ambiente, los bancos, sin el horror de descertezas, de ausencias, el vacío, los intervalos variables de educación representacional. Con Deleuze, llevar el arte que resistir, resistir y educación para un estilo de escritura. Explora la técnica, el concepto de resistencia y hacer conexiones con la escritura singular.   PALABRAS CLAVE: Educación; Linguaje; Escritura.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/431110.20873/uft.2447-4266.2018v4n1p89Observatory Journal; Vol. 4 No. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 89-114Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 89-114Observatoire Journal; Vol. 4 No. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 89-114Revista Observatório ; v. 4 n. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 89-1142447-426610.20873/uft.2447-4266.2018v4n1reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12197https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12261https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12272https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12293https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12314https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12335https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12524Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessRomaguera, Alda Regina TogniniBrito, Maria dos Remédios de2022-03-04T13:15:44Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4311Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:15:44Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv FISSURE EDUCATION THROUGH WRITE-DRIFT...
FISSURAR LA EDUCACIÓN POR ENTRE ESCRITA DERIVA...
FISSURAR A EDUCAÇÃO POR ENTRE ESCRITA DERIVA...
title FISSURE EDUCATION THROUGH WRITE-DRIFT...
spellingShingle FISSURE EDUCATION THROUGH WRITE-DRIFT...
Romaguera, Alda Regina Tognini
Educação
Linguagem
Escrita
Educação
Linguagem
Escrita
title_short FISSURE EDUCATION THROUGH WRITE-DRIFT...
title_full FISSURE EDUCATION THROUGH WRITE-DRIFT...
title_fullStr FISSURE EDUCATION THROUGH WRITE-DRIFT...
title_full_unstemmed FISSURE EDUCATION THROUGH WRITE-DRIFT...
title_sort FISSURE EDUCATION THROUGH WRITE-DRIFT...
author Romaguera, Alda Regina Tognini
author_facet Romaguera, Alda Regina Tognini
Brito, Maria dos Remédios de
author_role author
author2 Brito, Maria dos Remédios de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Romaguera, Alda Regina Tognini
Brito, Maria dos Remédios de
dc.subject.por.fl_str_mv Educação
Linguagem
Escrita
Educação
Linguagem
Escrita
topic Educação
Linguagem
Escrita
Educação
Linguagem
Escrita
description A writing and an education that presents digression and bet on the creation of words, of a singular writing; An interweaving and intermingling and glimpsing plans generated by encounters and forces that can compose other grounds for education through a writing-drift, as that which resists and invents a people to come. For this it is necessary to stutter language, words, syntax and make escape lines, traversing the middle, the margins, without the horror of the uncertainties, the absences, the voids, in the intervals making representational education vary. With Deleuze, take from art what resists, and resist education by a style of writing. Explore in art the concept of resistance and make connections with singular writing.   KEYWORDS: Education; Language; Writing.  
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n1p89
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n1p89
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12197
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12261
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12272
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12293
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12314
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12335
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4311/12524
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 4 No. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 89-114
Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 89-114
Observatoire Journal; Vol. 4 No. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 89-114
Revista Observatório ; v. 4 n. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 89-114
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n1
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174754141011968