EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Morais, Cleide de Sousa
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Osório, Neila Barbosa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120
Resumo: we must live with the elderly in order to provide them with a safer traffic. The problem presented is to describe the development of a method developed for ministry of discipline Traffic Education to the elderly of University of Maturity. Objective: To describe a method of interaction between the different generations. Methodology: This is a qualitative research that took the form of action research. Results: There was the expansion of knowledge of relevant information to traffic, the respect understanding as the other boundary, and the exercise of citizenship. Conclusion: The development of the methodological design believed that with the development of this method several researches may be developed in order to systematize the pedagogical actions of intergenerational projects, especially in Brazilian universities.
id UFT-7_541959599259e1bb3476b6afe26ee3ba
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4120
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TOEDUCACIÓN PARA EL TRÁNSITO: Metodología y estrategias para actuación junto a los académicos de la universidad de la maturidad en la ciudad de Araguaína / TOEDUCAÇÃO PARA O TRÂNSITO: metodologia e estratégias para atuação junto aos acadêmicos da universidade da maturidade na cidade de Araguaína/TOEducation for trafficmethodUniversity of maturityEducation for trafficmethodUniversity of maturityEducación para el de tránsitométodola Universidad de madurezEducación para el de tránsitométodola Universidad de madurezEducação para o trânsitoMétodoUniversidade da MaturidadeEducação para o trânsitoMétodoUniversidade da Maturidadewe must live with the elderly in order to provide them with a safer traffic. The problem presented is to describe the development of a method developed for ministry of discipline Traffic Education to the elderly of University of Maturity. Objective: To describe a method of interaction between the different generations. Methodology: This is a qualitative research that took the form of action research. Results: There was the expansion of knowledge of relevant information to traffic, the respect understanding as the other boundary, and the exercise of citizenship. Conclusion: The development of the methodological design believed that with the development of this method several researches may be developed in order to systematize the pedagogical actions of intergenerational projects, especially in Brazilian universities.Con el aumento de la esperanza de vida y la necesidad de entender que hay que vivir con las personas mayores con el fin de proporcionarles un tráfico más seguro. El problema que se presenta es el de describir el desarrollo de un método desarrollado para el ministerio de la disciplina de tráfico Educación de la antigua Universidad de madurez. Objetivo: Describir un método de interacción entre las diferentes generaciones. Metodología: Se trata de una investigación cualitativa que tomó la forma de investigación-acción. Resultados: No fue la expansión del conocimiento de información relevante de tránsito, la comprensión de respeto como el otro límite, y el ejercicio de la ciudadanía. Conclusión: El desarrollo del diseño metodológico cree que con el desarrollo de este método se pueden desarrollar varios estudios con el fin de sistematizar las acciones pedagógicas de proyectos intergeneracionales, especialmente en las universidades. Com o aumento da expectativa de vida, deve-se compreender e conviver com idosos de maneira a proporcionar-lhes um trânsito mais seguro. O problema exposto consiste em descrever a elaboração de um método desenvolvido na disciplina de Educação para o Trânsito aos velhos da Universidade da Maturidade. Objetivo: Descrever o método de interação entre as gerações. Metodologia: Essa é uma pesquisa qualitativa que assumiu a forma de pesquisa ação. Resultados: Houve compreensão do respeito quanto ao limite do outro, e o exercício da cidadania. Conclusão: Acreditou que, com o desenvolvimento desse método diversos estudos podem ser elaborados a fim de sistematizar ações pedagógicas dos projetos intergeracionais, em especial nas universidades brasileiras.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/x-gzipapplication/zipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/412010.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p793Observatory Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815Observatoire Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815Revista Observatório ; v. 4 n. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-8152447-4266reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13326https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13416https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13427https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13438https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13449https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13460Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessMorais, Cleide de SousaOsório, Neila Barbosa2022-03-04T13:11:19Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4120Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:11:19Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO
EDUCACIÓN PARA EL TRÁNSITO: Metodología y estrategias para actuación junto a los académicos de la universidad de la maturidad en la ciudad de Araguaína / TO
EDUCAÇÃO PARA O TRÂNSITO: metodologia e estratégias para atuação junto aos acadêmicos da universidade da maturidade na cidade de Araguaína/TO
title EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO
spellingShingle EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO
Morais, Cleide de Sousa
Education for traffic
method
University of maturity
Education for traffic
method
University of maturity
Educación para el de tránsito
método
la Universidad de madurez
Educación para el de tránsito
método
la Universidad de madurez
Educação para o trânsito
Método
Universidade da Maturidade
Educação para o trânsito
Método
Universidade da Maturidade
title_short EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO
title_full EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO
title_fullStr EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO
title_full_unstemmed EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO
title_sort EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO
author Morais, Cleide de Sousa
author_facet Morais, Cleide de Sousa
Osório, Neila Barbosa
author_role author
author2 Osório, Neila Barbosa
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Morais, Cleide de Sousa
Osório, Neila Barbosa
dc.subject.por.fl_str_mv Education for traffic
method
University of maturity
Education for traffic
method
University of maturity
Educación para el de tránsito
método
la Universidad de madurez
Educación para el de tránsito
método
la Universidad de madurez
Educação para o trânsito
Método
Universidade da Maturidade
Educação para o trânsito
Método
Universidade da Maturidade
topic Education for traffic
method
University of maturity
Education for traffic
method
University of maturity
Educación para el de tránsito
método
la Universidad de madurez
Educación para el de tránsito
método
la Universidad de madurez
Educação para o trânsito
Método
Universidade da Maturidade
Educação para o trânsito
Método
Universidade da Maturidade
description we must live with the elderly in order to provide them with a safer traffic. The problem presented is to describe the development of a method developed for ministry of discipline Traffic Education to the elderly of University of Maturity. Objective: To describe a method of interaction between the different generations. Methodology: This is a qualitative research that took the form of action research. Results: There was the expansion of knowledge of relevant information to traffic, the respect understanding as the other boundary, and the exercise of citizenship. Conclusion: The development of the methodological design believed that with the development of this method several researches may be developed in order to systematize the pedagogical actions of intergenerational projects, especially in Brazilian universities.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p793
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p793
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13326
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13416
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13427
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13438
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13449
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13460
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/x-gzip
application/zip
application/zip
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815
Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815
Observatoire Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815
Revista Observatório ; v. 4 n. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815
2447-4266
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798313246160060416