EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120 |
Resumo: | we must live with the elderly in order to provide them with a safer traffic. The problem presented is to describe the development of a method developed for ministry of discipline Traffic Education to the elderly of University of Maturity. Objective: To describe a method of interaction between the different generations. Methodology: This is a qualitative research that took the form of action research. Results: There was the expansion of knowledge of relevant information to traffic, the respect understanding as the other boundary, and the exercise of citizenship. Conclusion: The development of the methodological design believed that with the development of this method several researches may be developed in order to systematize the pedagogical actions of intergenerational projects, especially in Brazilian universities. |
id |
UFT-8_541959599259e1bb3476b6afe26ee3ba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4120 |
network_acronym_str |
UFT-8 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TOEDUCACIÓN PARA EL TRÁNSITO: Metodología y estrategias para actuación junto a los académicos de la universidad de la maturidad en la ciudad de Araguaína / TOEDUCAÇÃO PARA O TRÂNSITO: metodologia e estratégias para atuação junto aos acadêmicos da universidade da maturidade na cidade de Araguaína/TOEducation for trafficmethodUniversity of maturityEducation for trafficmethodUniversity of maturityEducación para el de tránsitométodola Universidad de madurezEducación para el de tránsitométodola Universidad de madurezEducação para o trânsitoMétodoUniversidade da MaturidadeEducação para o trânsitoMétodoUniversidade da Maturidadewe must live with the elderly in order to provide them with a safer traffic. The problem presented is to describe the development of a method developed for ministry of discipline Traffic Education to the elderly of University of Maturity. Objective: To describe a method of interaction between the different generations. Methodology: This is a qualitative research that took the form of action research. Results: There was the expansion of knowledge of relevant information to traffic, the respect understanding as the other boundary, and the exercise of citizenship. Conclusion: The development of the methodological design believed that with the development of this method several researches may be developed in order to systematize the pedagogical actions of intergenerational projects, especially in Brazilian universities.Con el aumento de la esperanza de vida y la necesidad de entender que hay que vivir con las personas mayores con el fin de proporcionarles un tráfico más seguro. El problema que se presenta es el de describir el desarrollo de un método desarrollado para el ministerio de la disciplina de tráfico Educación de la antigua Universidad de madurez. Objetivo: Describir un método de interacción entre las diferentes generaciones. Metodología: Se trata de una investigación cualitativa que tomó la forma de investigación-acción. Resultados: No fue la expansión del conocimiento de información relevante de tránsito, la comprensión de respeto como el otro límite, y el ejercicio de la ciudadanía. Conclusión: El desarrollo del diseño metodológico cree que con el desarrollo de este método se pueden desarrollar varios estudios con el fin de sistematizar las acciones pedagógicas de proyectos intergeneracionales, especialmente en las universidades. Com o aumento da expectativa de vida, deve-se compreender e conviver com idosos de maneira a proporcionar-lhes um trânsito mais seguro. O problema exposto consiste em descrever a elaboração de um método desenvolvido na disciplina de Educação para o Trânsito aos velhos da Universidade da Maturidade. Objetivo: Descrever o método de interação entre as gerações. Metodologia: Essa é uma pesquisa qualitativa que assumiu a forma de pesquisa ação. Resultados: Houve compreensão do respeito quanto ao limite do outro, e o exercício da cidadania. Conclusão: Acreditou que, com o desenvolvimento desse método diversos estudos podem ser elaborados a fim de sistematizar ações pedagógicas dos projetos intergeracionais, em especial nas universidades brasileiras.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/x-gzipapplication/zipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/412010.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p793Observatory Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815Observatoire Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815Revista Observatório ; v. 4 n. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-8152447-4266reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13326https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13416https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13427https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13438https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13449https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13460Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessMorais, Cleide de SousaOsório, Neila Barbosa2022-03-04T13:11:19Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4120Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:11:19Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO EDUCACIÓN PARA EL TRÁNSITO: Metodología y estrategias para actuación junto a los académicos de la universidad de la maturidad en la ciudad de Araguaína / TO EDUCAÇÃO PARA O TRÂNSITO: metodologia e estratégias para atuação junto aos acadêmicos da universidade da maturidade na cidade de Araguaína/TO |
title |
EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO |
spellingShingle |
EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO Morais, Cleide de Sousa Education for traffic method University of maturity Education for traffic method University of maturity Educación para el de tránsito método la Universidad de madurez Educación para el de tránsito método la Universidad de madurez Educação para o trânsito Método Universidade da Maturidade Educação para o trânsito Método Universidade da Maturidade |
title_short |
EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO |
title_full |
EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO |
title_fullStr |
EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO |
title_full_unstemmed |
EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO |
title_sort |
EDUCATION FOR TRANSIT: Methodology and strategies for the academics of the university of maturity in the city of Araguaína / TO |
author |
Morais, Cleide de Sousa |
author_facet |
Morais, Cleide de Sousa Osório, Neila Barbosa |
author_role |
author |
author2 |
Osório, Neila Barbosa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Morais, Cleide de Sousa Osório, Neila Barbosa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education for traffic method University of maturity Education for traffic method University of maturity Educación para el de tránsito método la Universidad de madurez Educación para el de tránsito método la Universidad de madurez Educação para o trânsito Método Universidade da Maturidade Educação para o trânsito Método Universidade da Maturidade |
topic |
Education for traffic method University of maturity Education for traffic method University of maturity Educación para el de tránsito método la Universidad de madurez Educación para el de tránsito método la Universidad de madurez Educação para o trânsito Método Universidade da Maturidade Educação para o trânsito Método Universidade da Maturidade |
description |
we must live with the elderly in order to provide them with a safer traffic. The problem presented is to describe the development of a method developed for ministry of discipline Traffic Education to the elderly of University of Maturity. Objective: To describe a method of interaction between the different generations. Methodology: This is a qualitative research that took the form of action research. Results: There was the expansion of knowledge of relevant information to traffic, the respect understanding as the other boundary, and the exercise of citizenship. Conclusion: The development of the methodological design believed that with the development of this method several researches may be developed in order to systematize the pedagogical actions of intergenerational projects, especially in Brazilian universities. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p793 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p793 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13326 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13416 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13427 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13438 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13449 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4120/13460 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/x-gzip application/zip application/zip |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815 Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815 Observatoire Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815 Revista Observatório ; v. 4 n. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 793-815 2447-4266 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br|| |
_version_ |
1797174754005745664 |