DIGITAL TOOLS AND THE SCHOOL: Study of a pedagogical proposal
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776 |
Resumo: | The Digital Information and Communication Technologies have been offering new features and possibilities for Education, especially mobile devices, which also allow access to digital learning resources and environments. The Digital Information and Communication Technologies have been used and recommended as a tool and support to the teaching-learning process. The article presents exploratory research data from a case study of a private school located in Cuiabá, capital of the state of Mato Grosso, whose pedagogical proposal includes the use of tablets among other digital tools for teachers and students. |
id |
UFT-7_5c330f89b35f10e869a2c85771be9ceb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5776 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
DIGITAL TOOLS AND THE SCHOOL: Study of a pedagogical proposalHERRAMIENTAS DIGITALES Y LA ESCUELA: Estudio de una propuesta pedagógicaFERRAMENTAS DIGITAIS E ESCOLA: Estudo de uma proposta pedagógicaFerramentas Digitais; Escola; Ensino-aprendizagem.TecnologiasComunicaçãoEducaçãoThe Digital Information and Communication Technologies have been offering new features and possibilities for Education, especially mobile devices, which also allow access to digital learning resources and environments. The Digital Information and Communication Technologies have been used and recommended as a tool and support to the teaching-learning process. The article presents exploratory research data from a case study of a private school located in Cuiabá, capital of the state of Mato Grosso, whose pedagogical proposal includes the use of tablets among other digital tools for teachers and students.Las Tecnologías Digitales de Información y Comunicación - TDIC vienen ofreciendo nuevos recursos y posibilidades también para la Educación, con destaque para los dispositivos móviles, que posibilitan también el acceso a recursos y ambientes digitales de aprendizaje. Las TDIC han sido utilizadas y recomendadas como herramienta y apoyo al proceso de enseñanza-aprendizaje. El artículo presenta datos de investigación exploratoria a partir de un estudio de caso de una escuela privada ubicada en Cuiabá, capital del estado de Mato Grosso, cuya propuesta pedagógica incluye el uso de tabletas entre otras herramientas digitales para profesores y alumnos.As Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação – TDIC vêm oferecendo novos recursos e possibilidades também para a Educação, com destaque para os dispositivos móveis, que possibilitam o acesso a recursos e ambientes digitais de aprendizagem. As TDIC têm sido utilizadas e recomendadas como ferramenta e apoio ao processo de ensino-aprendizagem. O artigo apresenta dados de pesquisa exploratória a partir de estudo de caso de uma escola privada situada em Cuiabá, capital do estado de Mato Grosso, cuja proposta pedagógica inclui o uso de tablets entre outras ferramentas digitais para professores e alunos.Universidade Federal do Tocantins - UFT2019-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/577610.20873/uft.2447-4266.2019v5n3p293Observatory Journal; Vol. 5 No. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 293-316Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 293-316Observatoire Journal; Vol. 5 No. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 293-316Revista Observatório ; v. 5 n. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 293-3162447-426610.20873/uft.2447-4266.2019v5n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776/15351https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776/15405https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776/15414https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776/15425https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776/15432https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776/15441Copyright (c) 2019 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessVoltolini, Ana Graciela Mendes Fernandes da Fonseca2022-03-04T13:06:11Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5776Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:06:11Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
DIGITAL TOOLS AND THE SCHOOL: Study of a pedagogical proposal HERRAMIENTAS DIGITALES Y LA ESCUELA: Estudio de una propuesta pedagógica FERRAMENTAS DIGITAIS E ESCOLA: Estudo de uma proposta pedagógica |
title |
DIGITAL TOOLS AND THE SCHOOL: Study of a pedagogical proposal |
spellingShingle |
DIGITAL TOOLS AND THE SCHOOL: Study of a pedagogical proposal Voltolini, Ana Graciela Mendes Fernandes da Fonseca Ferramentas Digitais; Escola; Ensino-aprendizagem. Tecnologias Comunicação Educação |
title_short |
DIGITAL TOOLS AND THE SCHOOL: Study of a pedagogical proposal |
title_full |
DIGITAL TOOLS AND THE SCHOOL: Study of a pedagogical proposal |
title_fullStr |
DIGITAL TOOLS AND THE SCHOOL: Study of a pedagogical proposal |
title_full_unstemmed |
DIGITAL TOOLS AND THE SCHOOL: Study of a pedagogical proposal |
title_sort |
DIGITAL TOOLS AND THE SCHOOL: Study of a pedagogical proposal |
author |
Voltolini, Ana Graciela Mendes Fernandes da Fonseca |
author_facet |
Voltolini, Ana Graciela Mendes Fernandes da Fonseca |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Voltolini, Ana Graciela Mendes Fernandes da Fonseca |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ferramentas Digitais; Escola; Ensino-aprendizagem. Tecnologias Comunicação Educação |
topic |
Ferramentas Digitais; Escola; Ensino-aprendizagem. Tecnologias Comunicação Educação |
description |
The Digital Information and Communication Technologies have been offering new features and possibilities for Education, especially mobile devices, which also allow access to digital learning resources and environments. The Digital Information and Communication Technologies have been used and recommended as a tool and support to the teaching-learning process. The article presents exploratory research data from a case study of a private school located in Cuiabá, capital of the state of Mato Grosso, whose pedagogical proposal includes the use of tablets among other digital tools for teachers and students. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-05-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n3p293 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2019v5n3p293 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776/15351 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776/15405 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776/15414 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776/15425 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776/15432 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5776/15441 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 5 No. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 293-316 Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 293-316 Observatoire Journal; Vol. 5 No. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 293-316 Revista Observatório ; v. 5 n. 3 (2019): v. 5 n. 3 (2019) Educação Mediada por Tecnologias Digitais: perspectivas, contextos e práticas Mai (2019); 293-316 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n3 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313247889162240 |