ADVERTISING, ENUNCIATION AND AUGMENTED REALITY: the person category developments in the digital age
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2247 |
Resumo: | In this article, we aim to reflect on an advertising action that was used augmented reality technology developed for Linx brand in March 2011. We mobilized foundations of semiotics Discursive, specifically on the subject of enunciation and the installation of the category of person, articulating with concepts accustomed to the media, especially the perspectives used to understand the phenomenon of cyberculture. We intend, therefore, to identify peculiarities in interactions mediated by augmented reality devices, considering this type of communicative activity as absolutely new aspect to the studies of advertising discourse. |
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ADVERTISING, ENUNCIATION AND AUGMENTED REALITY: the person category developments in the digital agePUBLICIDAD, ENUNCIACIÓN Y REALIDAD AUMENTADA: evolución de la categoría de persona en la era digitalPUBLICIDADE, ENUNCIAÇÃO E REALIDADE AUMENTADA: desdobramentos da categoria de pessoa na era digitaladvertisingsemioticscommunicationcybercultureaugmented realityadvertisingsemioticscommunicationcybercultureaugmented realitypublicidadsemióticacomunicaciónciberculturarealidad aumentadapublicidadsemióticacomunicaciónciberculturarealidad aumentadaPublicidadeSemióticaComunicaçãoCiberculturaRealidade aumentadaPublicidadeSemióticaComunicaçãoCiberculturaRealidade aumentadaIn this article, we aim to reflect on an advertising action that was used augmented reality technology developed for Linx brand in March 2011. We mobilized foundations of semiotics Discursive, specifically on the subject of enunciation and the installation of the category of person, articulating with concepts accustomed to the media, especially the perspectives used to understand the phenomenon of cyberculture. We intend, therefore, to identify peculiarities in interactions mediated by augmented reality devices, considering this type of communicative activity as absolutely new aspect to the studies of advertising discourse.En este artículo, pretendemos reflexionar sobre una acción de publicidad que utiliza tecnologia de realidad aumentada, desarrollada para la marca Linx en marzo de 2011. Movilizamos a fundaciones de la semiótica discursiva, específicamente en el sujeto de enunciación y la instalación de la categoria de persona, articulando los conceptos aficionado a los médios de comunicación, en particular las perspectivas que se utilizan para la comprensión de los fenómenos de la cibercultura. Queremos así identificar particularidades de las interacciones mediadas por dispositivos de realidad aumentada, teniendo en cuenta ese tipo de actividad comunicativa como aspecto absolutamente nuevo para los estúdios dei discurso en la publicidad.Neste artigo, visamos refletir sobre uma ação publicitária que se utilizou da tecnologia de realidade aumentada, desenvolvida para a marca Linx, em março de 2011. Mobilizamos fundamentos da Semiótica Discursiva, especificamente sobre a questão da enunciação e a instalação da categoria de pessoa, articulando-os com conceitos afeitos à Comunicação Social, em especial a perspectivas utilizadas para compreensão dos fenômenos da cibercultura. Pretendemos, assim, identificar peculiaridades nas interações mediadas por dispositivos de realidade aumentada, considerando esse tipo de atividade comunicativa como aspecto absolutamente novo para os estudos do discurso publicitário.Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-12-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/224710.20873/uft.2447-4266.2016v2n5p248Observatory Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 248-270Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 248-270Observatoire Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 248-270Revista Observatório ; v. 2 n. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 248-2702447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n5reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2247/9349https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2247/10304https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2247/10305https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2247/10307https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2247/10309https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2247/10310Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessAzevedo, Sandro Tôrres de2022-03-04T13:23:28Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2247Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:23:28Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
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