THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205 |
Resumo: | As a starting point in the reflection on the use of legends and myths in advertising narratives as a way to "sell" ideas and products, we seek, with this article, to discuss the mitomiadiatization by advertising activity of the market potential that the Amazon imaginary exerts on various public- Target with regard to legends, myths and "stories" told about the Amazon region. |
id |
UFT-7_6d6a5437c7f46bdfe9b18ac174a3979d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2205 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITYLA NARRATIVA MITOMIDIATIZADAS PROPAGANDA EN AMAZON POR LA publiCI(u)DADAS NARRATIVAS MITOMIDIATIZADAS PROPAGANDEADAS SOBRE A AMAZÔNIA PELA publiCIDADE.AmazôniaadvertisingMitochondriatizationLegendsGuaranaAmazôniaadvertisingMitochondriatizationLegendsGuaranaAmazôniapublicidadMitomidiatizaçãoleyendasGuaranáAmazonpublicidadMitomidiatizaçãoleyendasGuaranáAmazôniaPublicidadeMitomidiatizaçãoLendasGuaranáAmazôniaPublicidadeMitomidiatizaçãoLendasGuaranáAs a starting point in the reflection on the use of legends and myths in advertising narratives as a way to "sell" ideas and products, we seek, with this article, to discuss the mitomiadiatization by advertising activity of the market potential that the Amazon imaginary exerts on various public- Target with regard to legends, myths and "stories" told about the Amazon region.Como punto de partida en el pensamiento sobre el uso de leyendas y mitos en las narrativas de publicidad como una forma de "vender" ideas y productos, nuestro objetivo, con este artículo, discutimos mitomiadiatização la actividad publicitaria dei potencial de mercado que las imágenes Amazon tiene en varias públicos- objetivo con respecto a las leyendas, mitos y las "historias" dyo sobre la región amazônica.Como ponto de partida na reflexão sobre o uso de lendas e mitos nas narrativas publicitárias como forma de “vender” ideias e produtos, buscamos, com este artigo, discutir a mitomiadiatização pela atividade publicitária do potencial mercadológico que o imaginário amazônico exerce sobre diversos públicos-alvo com relação às lendas, os mitos e as “histórias” contadas sobre a região amazônica.Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-12-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/220510.20873/uft.2447-4266.2016v2n5p293Observatory Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309Observatoire Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309Revista Observatório ; v. 2 n. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-3092447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n5reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/9348https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10322https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10324https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10325https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10326https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10327Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Luiz Cezar Silva dos2022-03-04T13:23:33Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2205Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:23:33Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY LA NARRATIVA MITOMIDIATIZADAS PROPAGANDA EN AMAZON POR LA publiCI(u)DAD AS NARRATIVAS MITOMIDIATIZADAS PROPAGANDEADAS SOBRE A AMAZÔNIA PELA publiCIDADE. |
title |
THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY |
spellingShingle |
THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY Santos, Luiz Cezar Silva dos Amazônia advertising Mitochondriatization Legends Guarana Amazônia advertising Mitochondriatization Legends Guarana Amazônia publicidad Mitomidiatização leyendas Guaraná Amazon publicidad Mitomidiatização leyendas Guaraná Amazônia Publicidade Mitomidiatização Lendas Guaraná Amazônia Publicidade Mitomidiatização Lendas Guaraná |
title_short |
THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY |
title_full |
THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY |
title_fullStr |
THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY |
title_full_unstemmed |
THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY |
title_sort |
THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY |
author |
Santos, Luiz Cezar Silva dos |
author_facet |
Santos, Luiz Cezar Silva dos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Luiz Cezar Silva dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Amazônia advertising Mitochondriatization Legends Guarana Amazônia advertising Mitochondriatization Legends Guarana Amazônia publicidad Mitomidiatização leyendas Guaraná Amazon publicidad Mitomidiatização leyendas Guaraná Amazônia Publicidade Mitomidiatização Lendas Guaraná Amazônia Publicidade Mitomidiatização Lendas Guaraná |
topic |
Amazônia advertising Mitochondriatization Legends Guarana Amazônia advertising Mitochondriatization Legends Guarana Amazônia publicidad Mitomidiatização leyendas Guaraná Amazon publicidad Mitomidiatização leyendas Guaraná Amazônia Publicidade Mitomidiatização Lendas Guaraná Amazônia Publicidade Mitomidiatização Lendas Guaraná |
description |
As a starting point in the reflection on the use of legends and myths in advertising narratives as a way to "sell" ideas and products, we seek, with this article, to discuss the mitomiadiatization by advertising activity of the market potential that the Amazon imaginary exerts on various public- Target with regard to legends, myths and "stories" told about the Amazon region. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205 10.20873/uft.2447-4266.2016v2n5p293 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2016v2n5p293 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/9348 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10322 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10324 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10325 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10326 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10327 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309 Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309 Observatoire Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309 Revista Observatório ; v. 2 n. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2016v2n5 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313243606777856 |