THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Luiz Cezar Silva dos
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205
Resumo: As a starting point in the reflection on the use of legends and myths in advertising narratives as a way to "sell" ideas and products, we seek, with this article, to discuss the mitomiadiatization by advertising activity of the market potential that the Amazon imaginary exerts on various public- Target with regard to legends, myths and "stories" told about the Amazon region.
id UFT-8_6d6a5437c7f46bdfe9b18ac174a3979d
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2205
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITYLA NARRATIVA MITOMIDIATIZADAS PROPAGANDA EN AMAZON POR LA publiCI(u)DADAS NARRATIVAS MITOMIDIATIZADAS PROPAGANDEADAS SOBRE A AMAZÔNIA PELA publiCIDADE.AmazôniaadvertisingMitochondriatizationLegendsGuaranaAmazôniaadvertisingMitochondriatizationLegendsGuaranaAmazôniapublicidadMitomidiatizaçãoleyendasGuaranáAmazonpublicidadMitomidiatizaçãoleyendasGuaranáAmazôniaPublicidadeMitomidiatizaçãoLendasGuaranáAmazôniaPublicidadeMitomidiatizaçãoLendasGuaranáAs a starting point in the reflection on the use of legends and myths in advertising narratives as a way to "sell" ideas and products, we seek, with this article, to discuss the mitomiadiatization by advertising activity of the market potential that the Amazon imaginary exerts on various public- Target with regard to legends, myths and "stories" told about the Amazon region.Como punto de partida en el pensamiento sobre el uso de leyendas y mitos en las narrativas de publicidad como una forma de "vender" ideas y productos, nuestro objetivo, con este artículo, discutimos mitomiadiatização la actividad publicitaria dei potencial de mercado que las imágenes Amazon tiene en varias públicos- objetivo con respecto a las leyendas, mitos y las "historias" dyo sobre la región amazônica.Como ponto de partida na reflexão sobre o uso de lendas e mitos nas narrativas publicitárias como forma de “vender” ideias e produtos, buscamos, com este artigo, discutir a mitomiadiatização pela atividade publicitária do potencial mercadológico que o imaginário amazônico exerce sobre diversos públicos-alvo com relação às lendas, os mitos e as “histórias” contadas sobre a região amazônica.Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-12-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/220510.20873/uft.2447-4266.2016v2n5p293Observatory Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309Observatoire Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309Revista Observatório ; v. 2 n. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-3092447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n5reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/9348https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10322https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10324https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10325https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10326https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10327Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Luiz Cezar Silva dos2022-03-04T13:23:33Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2205Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:23:33Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY
LA NARRATIVA MITOMIDIATIZADAS PROPAGANDA EN AMAZON POR LA publiCI(u)DAD
AS NARRATIVAS MITOMIDIATIZADAS PROPAGANDEADAS SOBRE A AMAZÔNIA PELA publiCIDADE.
title THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY
spellingShingle THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY
Santos, Luiz Cezar Silva dos
Amazônia
advertising
Mitochondriatization
Legends
Guarana
Amazônia
advertising
Mitochondriatization
Legends
Guarana
Amazônia
publicidad
Mitomidiatização
leyendas
Guaraná
Amazon
publicidad
Mitomidiatização
leyendas
Guaraná
Amazônia
Publicidade
Mitomidiatização
Lendas
Guaraná
Amazônia
Publicidade
Mitomidiatização
Lendas
Guaraná
title_short THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY
title_full THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY
title_fullStr THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY
title_full_unstemmed THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY
title_sort THE MITOMIDIATIZED NARRATIVES PROPAGANDED ABOUT THE AMAZON BY THE publiCITY
author Santos, Luiz Cezar Silva dos
author_facet Santos, Luiz Cezar Silva dos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Luiz Cezar Silva dos
dc.subject.por.fl_str_mv Amazônia
advertising
Mitochondriatization
Legends
Guarana
Amazônia
advertising
Mitochondriatization
Legends
Guarana
Amazônia
publicidad
Mitomidiatização
leyendas
Guaraná
Amazon
publicidad
Mitomidiatização
leyendas
Guaraná
Amazônia
Publicidade
Mitomidiatização
Lendas
Guaraná
Amazônia
Publicidade
Mitomidiatização
Lendas
Guaraná
topic Amazônia
advertising
Mitochondriatization
Legends
Guarana
Amazônia
advertising
Mitochondriatization
Legends
Guarana
Amazônia
publicidad
Mitomidiatização
leyendas
Guaraná
Amazon
publicidad
Mitomidiatização
leyendas
Guaraná
Amazônia
Publicidade
Mitomidiatização
Lendas
Guaraná
Amazônia
Publicidade
Mitomidiatização
Lendas
Guaraná
description As a starting point in the reflection on the use of legends and myths in advertising narratives as a way to "sell" ideas and products, we seek, with this article, to discuss the mitomiadiatization by advertising activity of the market potential that the Amazon imaginary exerts on various public- Target with regard to legends, myths and "stories" told about the Amazon region.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205
10.20873/uft.2447-4266.2016v2n5p293
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2016v2n5p293
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/9348
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10322
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10324
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10325
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10326
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2205/10327
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/zip
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309
Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309
Observatoire Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309
Revista Observatório ; v. 2 n. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 293-309
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2016v2n5
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174752170737664