THE COMMUNICATION USED BY THE DEAF AND THE COMMUNICATION USED BETWEEN THE HEARING IMPAIRED THEIR DIFFERENCES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lacerda , Anderson da Costa
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11108
Resumo: This article aims to discuss, from a survey, the differences in “Deaf”, deaf and hearing impaired, with emphasis on the date of September 26 - National Day of the Deaf. Despite the fixed date, large parts of the five million Brazilian deaf people are still invisible to society. In this study, we intend to assess the level of interest, knowledge of those involved in the presentation of this topic. Communication between the deaf and the Society is very limited. Despite some advances, capacitism is present in the life of the Deaf. Thus, it is necessary to create, more and more, mechanisms that act in the inclusion of the Deaf, reducing the social, cultural, economic gap that exists between the deaf community and society in general. As a researcher, I conclude by highlighting the need for the entire deaf community to establish themselves, for being present with their culture, building their identity.
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Communication between the deaf and the Society is very limited. Despite some advances, capacitism is present in the life of the Deaf. Thus, it is necessary to create, more and more, mechanisms that act in the inclusion of the Deaf, reducing the social, cultural, economic gap that exists between the deaf community and society in general. As a researcher, I conclude by highlighting the need for the entire deaf community to establish themselves, for being present with their culture, building their identity.Este artículo tiene como objetivo discutir, a partir de una encuesta, las diferencias entre “Sordos”, sordos y deficientes auditivos, con énfasis en la fecha del 26 de septiembre - Día Nacional de los Sordos. A pesar de la fecha fijada, gran parte de los cinco millones de sordos brasileños siguen siendo invisibles para la sociedad. En este estudio pretendemos evaluar el nivel de interés, conocimiento de los involucrados en la presentación de este tema. La comunicación entre los sordos y la Sociedad es muy limitada. A pesar de algunos avances, el capacitismo está presente en la vida de las personas sordas. Así, es necesario crear, cada vez más, mecanismos que actúen en la inclusión de las personas sordas, reduciendo la brecha social, cultural, económica que existe entre la comunidad sorda y la sociedad en general. Como investigador, concluyo destacando la necesidad de que toda la comunidad sorda se establezca, esté presente con su cultura, construyendo su identidad.O presente artigo tem como objetivo discutir a partir de um levantamento as diferenças em “Surdo”, surdo e deficiente auditivo, com ênfase na data de 26 de setembro - Dia Nacional do surdo. Apesar da data fixada, grande parte dos cinco milhões de surdos brasileiros, ainda são invisíveis para a sociedade. Neste estudo, pretendemos avaliar o nível de interesse, conhecimento dos envolvidos na apresentação deste tema. A comunicação entre os surdos e a Sociedade é muito limitada. Apesar de alguns avanços o capacitismo torna-se presente na vida dos Surdos. Assim, é preciso criar, cada vez, mais mecanismos que atue na inclusão dos Surdos, diminuindo o abismo social, cultural, econômico que a entre a comunidade surda e a sociedade em geral. Como pesquisador, concluo destacando a necessidade de toda a comunidade surda se firmar, por estar presente com sua cultura, construindo sua identidade.  Universidade Federal do Tocantins - UFT2020-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1110810.20873/uft.2447-4266.2020v6n4a19ptObservatory Journal; Vol. 6 No. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a19ptObservatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a19ptObservatoire Journal; Vol. 6 No. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a19ptRevista Observatório ; v. 6 n. 4 (2020): Sociality and digital agency: individuals, collectives and institutions /Sociabilidades e Agências Digitais: Sujeitos, coletivos e instituições; a19pt2447-426610.20873/uft.2447-4266.2020v6n4areponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11108/17918https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/11108/17922Copyright (c) 2020 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess Lacerda , Anderson da Costa2022-03-04T12:59:05Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/11108Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T12:59:05Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
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