TRAKINAGEM: make movie and education at school
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575 |
Resumo: | The project TraKinagem - Mostra de Cinema e Educação aims to produce and display films made in school contexts. In workshops with students and teachers, we have experimented a filming-learning process that creatively explores the components of the image in the construction of short films. In these experiments, we mobilize the concepts of encounter, becoming and cartography of Gilles Deleuze and Félix Guattari, as well as the concept of place of the english geographer Doreen Massey, we sought to cartography the movements that triggered new ways of feeling, thinking and inhabiting a place-school under construction with and through the cinema. |
id |
UFT-7_c1590832656680d667a1aa3afd81e9e8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5575 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
TRAKINAGEM: make movie and education at schoolTRAKINAGEM: cinema e educação na escolaCinemaeducationspaceschoolCinemaeducationspaceschoolCinela educaciónel espacioescuelaCinela educaciónel espacioescuelaCinemaeducaçãoespaçoescolaCinemaeducaçãoespaçoescolaThe project TraKinagem - Mostra de Cinema e Educação aims to produce and display films made in school contexts. In workshops with students and teachers, we have experimented a filming-learning process that creatively explores the components of the image in the construction of short films. In these experiments, we mobilize the concepts of encounter, becoming and cartography of Gilles Deleuze and Félix Guattari, as well as the concept of place of the english geographer Doreen Massey, we sought to cartography the movements that triggered new ways of feeling, thinking and inhabiting a place-school under construction with and through the cinema.El proyecto Trakinagem - Muestra de Cine y Educación tiene el objetivo de producir y exhibir películas realizadas en contextos escolares. En talleres con alumnos y profesores experimentamos un proceso de filmación-aprendizaje que explora de forma creativa los componentes de la imagen en la construcción de películas de corta duración. En estas experimentaciones movilizamos los conceptos de encuentro, devenir y cartografía de Gilles Deleuze y Félix Guattari, así como de lugar de la geógrafa inglesa Doreen Massey, buscamos cartografiar los movimientos que dispararon nuevos modos de sentir, pensar y habitar un lugar-escuela en construcción con y a través del cine.O projeto TraKinagem – Mostra de Cinema e Educação tem o objetivo de produzir e exibir filmes realizados em contextos escolares. Em oficinas com alunos e professores experimentamos um processo de filmagem-aprendizagem que explora de forma criativa os componentes da imagem na construção de filmes de curta duração. Nessas experimentações mobilizamos os conceitos de encontro, devir e cartografia de Gilles Deleuze e Félix Guattari, bem como de lugar da geógrafa inglesa Doreen Massey, buscamos cartografar os movimentos que dispararam novos modos de sentir, pensar e habitar um lugar-escola em construção com e através do cinema.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionvisualidades, imagens, fotografiasTextoapplication/pdfvideo/mp4video/mp4application/epub+zipapplication/octet-streamapplication/x-gzipapplication/zipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/557510.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p893Observatory Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 893-898Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 893-898Observatoire Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 893-898Revista Observatório ; v. 4 n. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 893-8982447-4266reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13332https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13514https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13516https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13515https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13517https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13466https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13473https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13480https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13487https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13494Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessBarbosa, Cristiano2022-03-04T13:10:39Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5575Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:10:39Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TRAKINAGEM: make movie and education at school TRAKINAGEM: cinema e educação na escola |
title |
TRAKINAGEM: make movie and education at school |
spellingShingle |
TRAKINAGEM: make movie and education at school Barbosa, Cristiano Cinema education space school Cinema education space school Cine la educación el espacio escuela Cine la educación el espacio escuela Cinema educação espaço escola Cinema educação espaço escola |
title_short |
TRAKINAGEM: make movie and education at school |
title_full |
TRAKINAGEM: make movie and education at school |
title_fullStr |
TRAKINAGEM: make movie and education at school |
title_full_unstemmed |
TRAKINAGEM: make movie and education at school |
title_sort |
TRAKINAGEM: make movie and education at school |
author |
Barbosa, Cristiano |
author_facet |
Barbosa, Cristiano |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barbosa, Cristiano |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cinema education space school Cinema education space school Cine la educación el espacio escuela Cine la educación el espacio escuela Cinema educação espaço escola Cinema educação espaço escola |
topic |
Cinema education space school Cinema education space school Cine la educación el espacio escuela Cine la educación el espacio escuela Cinema educação espaço escola Cinema educação espaço escola |
description |
The project TraKinagem - Mostra de Cinema e Educação aims to produce and display films made in school contexts. In workshops with students and teachers, we have experimented a filming-learning process that creatively explores the components of the image in the construction of short films. In these experiments, we mobilize the concepts of encounter, becoming and cartography of Gilles Deleuze and Félix Guattari, as well as the concept of place of the english geographer Doreen Massey, we sought to cartography the movements that triggered new ways of feeling, thinking and inhabiting a place-school under construction with and through the cinema. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion visualidades, imagens, fotografias Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p893 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p893 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13332 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13514 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13516 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13515 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13517 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13466 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13473 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13480 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13487 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5575/13494 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf video/mp4 video/mp4 application/epub+zip application/octet-stream application/x-gzip application/zip application/zip |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 893-898 Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 893-898 Observatoire Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 893-898 Revista Observatório ; v. 4 n. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 893-898 2447-4266 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313247766478848 |