MANAGEMENT OF INNOVATION IN PUBLIC SERVICES: a case study in an executive traffic body, from the analysis of indicators

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sousa, Debora Lorena da Luz
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Sousa, Kleber Abreu, Santos Júnior, Dilson Pereira dos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/8223
Resumo: This article had the purpose of presenting a general scenario of the dynamics of the service of Detran Tocantins, based on the analysis of data collected in the organ itself, which portrayed the average time of care and its main variables. Within this context, the project seeks to understand the variations and demands of the users of the agency when seeking care, as well as the provision of service, taking into account the difficulties encountered to meet the demand for care, as well as the bottlenecks. Based on this information and taking into account the theoretical framework researched, some improvement proposals were scored where it is believed to be able to improve the service that is provided in that body..   KEYWORDS: treatment; services; public agency.
id UFT-7_c50493081c380aa09351ca9d280db213
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/8223
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling MANAGEMENT OF INNOVATION IN PUBLIC SERVICES: a case study in an executive traffic body, from the analysis of indicatorsGESTIÓN DE LA INNOVACIÓN EN SERVICIOS PÚBLICOS: un caso práctico en un organismo de tráfico ejecutivo, a partir del análisis de indicadoresGESTÃO DA INOVAÇÃO EM SERVIÇOS PÚBLICOS: um estudo de caso em um órgão executivo de trânsito, a partir da análise de indicadoresEducação Empreendedoraatendimentoórgão públicoEducação Empreendedoraatendimentoórgão públicoThis article had the purpose of presenting a general scenario of the dynamics of the service of Detran Tocantins, based on the analysis of data collected in the organ itself, which portrayed the average time of care and its main variables. Within this context, the project seeks to understand the variations and demands of the users of the agency when seeking care, as well as the provision of service, taking into account the difficulties encountered to meet the demand for care, as well as the bottlenecks. Based on this information and taking into account the theoretical framework researched, some improvement proposals were scored where it is believed to be able to improve the service that is provided in that body..   KEYWORDS: treatment; services; public agency.Este artículo tenía el propósito de presentar un escenario general de la dinámica del servicio de Detran Tocantins, basado en el análisis de los datos recogidos en el propio órgano, que retrataba el tiempo promedio de atención y sus principales variables. En este contexto, el proyecto busca comprender las variaciones y demandas de los usuarios de la agencia a la hora de buscar atención, así como la prestación de servicios, teniendo en cuenta las dificultades encontradas para satisfacer la demanda de atención, así como la Embotellamientos. Sobre la base de esta información y teniendo en cuenta el marco teórico investigado, se puntuaron algunas propuestas de mejora donde se cree que es capaz de mejorar el servicio que se presta en ese organismo.   PALABRAS CLAVE: servicio; servicios; organismo público.Este artigo teve o propósito de apresentar um cenário geral da dinâmica do atendimento do Detran Tocantins, a partir da análise de dados coletados no próprio órgão, que retrataram o tempo médio de atendimento e suas principais variáveis. Dentro desse contexto, o projeto procura entender as variações e demandas dos usuários do órgão ao procurar atendimento, assim como a prestação de serviço, levando em consideração as dificuldades encontradas para suprir a demanda de atendimento, bem como os principais gargalos. Com base nessas informações e levando-se em consideração o arcabouço teórico pesquisado, foram pontuadas algumas propostas de melhoria onde acredita-se poder aperfeiçoar o serviço que é prestado no referido órgão..   PALAVRAS-CHAVE: atendimento; serviços; órgão público..   ABSTRACT This article had the purpose of presenting a general scenario of the dynamics of the service of Detran Tocantins, based on the analysis of data collected in the organ itself, which portrayed the average time of care and its main variables. Within this context, the project seeks to understand the variations and demands of the users of the agency when seeking care, as well as the provision of service, taking into account the difficulties encountered to meet the demand for care, as well as the bottlenecks. Based on this information and taking into account the theoretical framework researched, some improvement proposals were scored where it is believed to be able to improve the service that is provided in that body..   KEYWORDS: treatment; services; public agency.   RESUMEN Este artículo tenía el propósito de presentar un escenario general de la dinámica del servicio de Detran Tocantins, basado en el análisis de los datos recogidos en el propio órgano, que retrataba el tiempo promedio de atención y sus principales variables. En este contexto, el proyecto busca comprender las variaciones y demandas de los usuarios de la agencia a la hora de buscar atención, así como la prestación de servicios, teniendo en cuenta las dificultades encontradas para satisfacer la demanda de atención, así como la Embotellamientos. Sobre la base de esta información y teniendo en cuenta el marco teórico investigado, se puntuaron algunas propuestas de mejora donde se cree que es capaz de mejorar el servicio que se presta en ese organismo.   PALABRAS CLAVE: servicio; servicios; organismo público.  Universidade Federal do Tocantins - UFT2019-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/822310.20873/uft.2447-4266.2019v5n5p283Observatory Journal; Vol. 5 No. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 283-313Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 283-313Observatoire Journal; Vol. 5 No. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 283-313Revista Observatório ; v. 5 n. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 283-3132447-426610.20873/uft.2447-4266.2019v5n5reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/8223/16277Copyright (c) 2019 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessSousa, Debora Lorena da Luz Sousa, Kleber Abreu Santos Júnior, Dilson Pereira dos 2022-03-04T13:04:26Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/8223Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:04:26Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv MANAGEMENT OF INNOVATION IN PUBLIC SERVICES: a case study in an executive traffic body, from the analysis of indicators
GESTIÓN DE LA INNOVACIÓN EN SERVICIOS PÚBLICOS: un caso práctico en un organismo de tráfico ejecutivo, a partir del análisis de indicadores
GESTÃO DA INOVAÇÃO EM SERVIÇOS PÚBLICOS: um estudo de caso em um órgão executivo de trânsito, a partir da análise de indicadores
title MANAGEMENT OF INNOVATION IN PUBLIC SERVICES: a case study in an executive traffic body, from the analysis of indicators
spellingShingle MANAGEMENT OF INNOVATION IN PUBLIC SERVICES: a case study in an executive traffic body, from the analysis of indicators
Sousa, Debora Lorena da Luz
Educação Empreendedora
atendimento
órgão público
Educação Empreendedora
atendimento
órgão público
title_short MANAGEMENT OF INNOVATION IN PUBLIC SERVICES: a case study in an executive traffic body, from the analysis of indicators
title_full MANAGEMENT OF INNOVATION IN PUBLIC SERVICES: a case study in an executive traffic body, from the analysis of indicators
title_fullStr MANAGEMENT OF INNOVATION IN PUBLIC SERVICES: a case study in an executive traffic body, from the analysis of indicators
title_full_unstemmed MANAGEMENT OF INNOVATION IN PUBLIC SERVICES: a case study in an executive traffic body, from the analysis of indicators
title_sort MANAGEMENT OF INNOVATION IN PUBLIC SERVICES: a case study in an executive traffic body, from the analysis of indicators
author Sousa, Debora Lorena da Luz
author_facet Sousa, Debora Lorena da Luz
Sousa, Kleber Abreu
Santos Júnior, Dilson Pereira dos
author_role author
author2 Sousa, Kleber Abreu
Santos Júnior, Dilson Pereira dos
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sousa, Debora Lorena da Luz
Sousa, Kleber Abreu
Santos Júnior, Dilson Pereira dos
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Empreendedora
atendimento
órgão público
Educação Empreendedora
atendimento
órgão público
topic Educação Empreendedora
atendimento
órgão público
Educação Empreendedora
atendimento
órgão público
description This article had the purpose of presenting a general scenario of the dynamics of the service of Detran Tocantins, based on the analysis of data collected in the organ itself, which portrayed the average time of care and its main variables. Within this context, the project seeks to understand the variations and demands of the users of the agency when seeking care, as well as the provision of service, taking into account the difficulties encountered to meet the demand for care, as well as the bottlenecks. Based on this information and taking into account the theoretical framework researched, some improvement proposals were scored where it is believed to be able to improve the service that is provided in that body..   KEYWORDS: treatment; services; public agency.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-08-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/8223
10.20873/uft.2447-4266.2019v5n5p283
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/8223
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n5p283
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/8223/16277
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 5 No. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 283-313
Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 283-313
Observatoire Journal; Vol. 5 No. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 283-313
Revista Observatório ; v. 5 n. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 283-313
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2019v5n5
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798313249446297600