Unit Female Prison of Palmas: Participatory Class Council
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6948 |
Resumo: | The study aimed at analyzing how the class council happens in the Palmas female prison teaching unit. The Thematic Oral History method was used with semi-structured interviews. The study is presented in response to three specific objectives: to draw a brief history of female prison education in Tocantins; to know the educational work inside the female prison; narrating the interviewees' statements. It is concluded, through the analysis of the documents and the voices of the deponents, that a participatory class council happens, however, it must fulfill certain criteria within the prison system, since there is no participation of the student family. The class council is efficient and brings improvement to the pedagogical practice of those involved, being an efficient pedagogical instrument. |
id |
UFT-7_db74aa6cc1606f7117e68e54e35dc51a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/6948 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
Unit Female Prison of Palmas: Participatory Class CouncilUnidad Prisión Femenina de Palmas: Consejo de clase participativoUNIDADE PRISIONAL FEMININA DE PALMAS: Conselho de Classe ParticipativoConselho de classe Participativo. Educação Prisional. História Oral.Conselho de classe participativo em unidade prisionalThe study aimed at analyzing how the class council happens in the Palmas female prison teaching unit. The Thematic Oral History method was used with semi-structured interviews. The study is presented in response to three specific objectives: to draw a brief history of female prison education in Tocantins; to know the educational work inside the female prison; narrating the interviewees' statements. It is concluded, through the analysis of the documents and the voices of the deponents, that a participatory class council happens, however, it must fulfill certain criteria within the prison system, since there is no participation of the student family. The class council is efficient and brings improvement to the pedagogical practice of those involved, being an efficient pedagogical instrument.El estudio objetivó analizar cómo sucede el consejo de clase en la unidad de enseñanza prisional femenina de Palmas. Se utilizó el método de la Historia Oral Temática con entrevistas semiestructuradas. El estudio se presenta respondiendo a tres objetivos específicos, siendo: trazar un breve recorrido histórico de la educación prisional femenina en Tocantins; conocer el trabajo educativo dentro de la prisión femenina; narrar los testimonios de las entrevistadas. Se concluye, por medio del análisis de los documentos y por las voces de las deposiciones, que ocurre un consejo de clase participativo, sin embargo, necesita cumplir algunos criterios dentro del sistema penitenciario, pues no hay participación de la familia de los estudiantes. El consejo de clase se muestra eficiente y trae mejoras para la práctica pedagógica de las involucradas, siendo un instrumento pedagógico eficiente.O estudo objetivou analisar como acontece o conselho de classe na unidade de ensino prisional feminino de Palmas. Utilizou-se o método da História Oral Temática com entrevistas semiestruturadas. O estudo se apresenta respondendo a três objetivos específicos, sendo: traçar um breve percurso histórico da educação prisional feminina no Tocantins; conhecer o trabalho educacional dentro da prisão feminina; narrar os depoimentos das entrevistadas. Conclui-se, por meio da análise dos documentos e pelas vozes das depoentes, que acontece um conselho de classe participativo, no entanto, precisa cumprir alguns critérios dentro do sistema prisional, pois não há participação da família das estudantes. O conselho de classe mostra-se eficiente e traz melhoria para a prática pedagógica das envolvidas, sendo um instrumento pedagógico eficiente.Universidade Federal do Tocantins - UFT2019-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/694810.20873/uft.2447-4266.2019v5n5p937Observatory Journal; Vol. 5 No. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 937-961Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 937-961Observatoire Journal; Vol. 5 No. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 937-961Revista Observatório ; v. 5 n. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 937-9612447-426610.20873/uft.2447-4266.2019v5n5reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6948/16287Copyright (c) 2019 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessAguiar, Adriana da Costa Pereira Santos, Jocyléia Santana dos2022-03-04T13:04:47Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/6948Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:04:47Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Unit Female Prison of Palmas: Participatory Class Council Unidad Prisión Femenina de Palmas: Consejo de clase participativo UNIDADE PRISIONAL FEMININA DE PALMAS: Conselho de Classe Participativo |
title |
Unit Female Prison of Palmas: Participatory Class Council |
spellingShingle |
Unit Female Prison of Palmas: Participatory Class Council Aguiar, Adriana da Costa Pereira Conselho de classe Participativo. Educação Prisional. História Oral. Conselho de classe participativo em unidade prisional |
title_short |
Unit Female Prison of Palmas: Participatory Class Council |
title_full |
Unit Female Prison of Palmas: Participatory Class Council |
title_fullStr |
Unit Female Prison of Palmas: Participatory Class Council |
title_full_unstemmed |
Unit Female Prison of Palmas: Participatory Class Council |
title_sort |
Unit Female Prison of Palmas: Participatory Class Council |
author |
Aguiar, Adriana da Costa Pereira |
author_facet |
Aguiar, Adriana da Costa Pereira Santos, Jocyléia Santana dos |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Jocyléia Santana dos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Aguiar, Adriana da Costa Pereira Santos, Jocyléia Santana dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Conselho de classe Participativo. Educação Prisional. História Oral. Conselho de classe participativo em unidade prisional |
topic |
Conselho de classe Participativo. Educação Prisional. História Oral. Conselho de classe participativo em unidade prisional |
description |
The study aimed at analyzing how the class council happens in the Palmas female prison teaching unit. The Thematic Oral History method was used with semi-structured interviews. The study is presented in response to three specific objectives: to draw a brief history of female prison education in Tocantins; to know the educational work inside the female prison; narrating the interviewees' statements. It is concluded, through the analysis of the documents and the voices of the deponents, that a participatory class council happens, however, it must fulfill certain criteria within the prison system, since there is no participation of the student family. The class council is efficient and brings improvement to the pedagogical practice of those involved, being an efficient pedagogical instrument. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-08-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6948 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n5p937 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6948 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2019v5n5p937 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6948/16287 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 5 No. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 937-961 Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 937-961 Observatoire Journal; Vol. 5 No. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 937-961 Revista Observatório ; v. 5 n. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 937-961 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n5 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313248697614336 |