What drives successful students? Goals and motivations of college students in the classroom and distance modalities.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chiecher, Analía Claudia
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Ficco, Cecilia Rita, Paoloni, Paola Verónica, García, Gabriela Analía
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965
Resumo: The beginning of college Life is a difficult period of transit for students both in traditional and distance studies. However, many achieve the expected academic performance. The aim of this paper is to analyze the goals and motivational profiles of a group of students who managed to regularize the subjects prescribed by the currlculum they were pursuing careers. Study participants were 85 students In tradltlonal mode and 14 students in virtual mode. The data were collected by administering a self-report questionnaire. The results show prevalence of learning goals among subjects in traditional mode while among virtual students the most prominent goal is to avoid failure. The discussion highlights the contextuai dimension of motivation, suggesting actions that can promote motivation for learning.
id UFT-7_e386ee0fe987fe3abc033cae0574549d
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1965
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling What drives successful students? Goals and motivations of college students in the classroom and distance modalities.O que leva os alunos aprovados? Objetivos e motivações dos estudantes universitários nas modalidades presenciais e à distância.¿Qué mueve a los estudiantes exitosos? Metas y motivaciones de universitarios en las modalidades presencial y distancia.GoalsMotivationAcademic achievementTraditional modeDistance modeMetasMotivaciónRendimiento académicoModalidad presencialModalidad a distanciaMetasMotivaçãoDesempenho académicoModo sala de aulaModalidade a distânciametasmotivaçãodesempenho acadêmicomodalidade a distânciaThe beginning of college Life is a difficult period of transit for students both in traditional and distance studies. However, many achieve the expected academic performance. The aim of this paper is to analyze the goals and motivational profiles of a group of students who managed to regularize the subjects prescribed by the currlculum they were pursuing careers. Study participants were 85 students In tradltlonal mode and 14 students in virtual mode. The data were collected by administering a self-report questionnaire. The results show prevalence of learning goals among subjects in traditional mode while among virtual students the most prominent goal is to avoid failure. The discussion highlights the contextuai dimension of motivation, suggesting actions that can promote motivation for learning. O início da vida universitária é um difícil período de trânsito para os alunos, tanto em estudos de sala de aula e à distância. No entanto, muitos alcançar o desempenho acadêmico esperado. O objetivo deste artigo é analisar os objetivos e perfis motivacionais de um grupo de estudantes que conseguiram regularizar os temas prescritos pelo currículo que eles estavam perseguindo carreiras. Participaram do estudo 85 estudantes que competem Economia e modalidade dada em 14 indivíduos foram inscritos no virtual que modo. Os dados foram coletados através da administração de um questionário de auto-relato. Os resultados mostram prevalência de objetivos entre os indivíduos do grupo de sala de aula como entre os estudantes aprendendo longe a meta mais importante é evitar o fracasso. A discussão ressalta a dimensão contextuai de motivação, sugerindo ações que podem promover a motivação para a aprendizagem. El inicio de la vida universitaria es un periodo difícil de transitar para los estudiantes, tanto en los estudios presenciales como a distancia. No obstante, muchos logran el rendimiento académico esperado. El objetivo de este artículo reside en analizar las metas y motivaciones de un grupo de estudiantes que logró regularizar las asignaturas previstas por el plan de estudios de las carreras que estaban cursando. Participaron del estudio 85 estudiantes de carreras de Ciencias Económicas dictadas en modalidad presencial y 14 sujetos que cursaban en la modalidad virtual. Los datos fueron recogidos mediante la administración de un cuestionario de autoinforme. Los resultados muestran prevalencia de metas de aprendizaje entre los sujetos del grupo presencial en tanto que entre los estudiantes de distancia la meta más destacada es la de evitar el fracaso. La discusión destaca la dimensión contextual de la motivación, sugiriendo acciones capaces de promover la motivación por el aprendizaje.  Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-05-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/196510.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p301Observatory Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 301-326Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 301-326Observatoire Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 301-326Revista Observatório ; v. 2 n. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 301-3262447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n2reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/8716https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10834https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10835https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10836https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10837https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10838Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessChiecher, Analía ClaudiaFicco, Cecilia RitaPaoloni, Paola VerónicaGarcía, Gabriela Analía2022-03-04T13:26:01Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1965Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:26:01Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv What drives successful students? Goals and motivations of college students in the classroom and distance modalities.
O que leva os alunos aprovados? Objetivos e motivações dos estudantes universitários nas modalidades presenciais e à distância.
¿Qué mueve a los estudiantes exitosos? Metas y motivaciones de universitarios en las modalidades presencial y distancia.
title What drives successful students? Goals and motivations of college students in the classroom and distance modalities.
spellingShingle What drives successful students? Goals and motivations of college students in the classroom and distance modalities.
Chiecher, Analía Claudia
Goals
Motivation
Academic achievement
Traditional mode
Distance mode
Metas
Motivación
Rendimiento académico
Modalidad presencial
Modalidad a distancia
Metas
Motivação
Desempenho académico
Modo sala de aula
Modalidade a distância
metas
motivação
desempenho acadêmico
modalidade a distância
title_short What drives successful students? Goals and motivations of college students in the classroom and distance modalities.
title_full What drives successful students? Goals and motivations of college students in the classroom and distance modalities.
title_fullStr What drives successful students? Goals and motivations of college students in the classroom and distance modalities.
title_full_unstemmed What drives successful students? Goals and motivations of college students in the classroom and distance modalities.
title_sort What drives successful students? Goals and motivations of college students in the classroom and distance modalities.
author Chiecher, Analía Claudia
author_facet Chiecher, Analía Claudia
Ficco, Cecilia Rita
Paoloni, Paola Verónica
García, Gabriela Analía
author_role author
author2 Ficco, Cecilia Rita
Paoloni, Paola Verónica
García, Gabriela Analía
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Chiecher, Analía Claudia
Ficco, Cecilia Rita
Paoloni, Paola Verónica
García, Gabriela Analía
dc.subject.por.fl_str_mv Goals
Motivation
Academic achievement
Traditional mode
Distance mode
Metas
Motivación
Rendimiento académico
Modalidad presencial
Modalidad a distancia
Metas
Motivação
Desempenho académico
Modo sala de aula
Modalidade a distância
metas
motivação
desempenho acadêmico
modalidade a distância
topic Goals
Motivation
Academic achievement
Traditional mode
Distance mode
Metas
Motivación
Rendimiento académico
Modalidad presencial
Modalidad a distancia
Metas
Motivação
Desempenho académico
Modo sala de aula
Modalidade a distância
metas
motivação
desempenho acadêmico
modalidade a distância
description The beginning of college Life is a difficult period of transit for students both in traditional and distance studies. However, many achieve the expected academic performance. The aim of this paper is to analyze the goals and motivational profiles of a group of students who managed to regularize the subjects prescribed by the currlculum they were pursuing careers. Study participants were 85 students In tradltlonal mode and 14 students in virtual mode. The data were collected by administering a self-report questionnaire. The results show prevalence of learning goals among subjects in traditional mode while among virtual students the most prominent goal is to avoid failure. The discussion highlights the contextuai dimension of motivation, suggesting actions that can promote motivation for learning.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-05-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965
10.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p301
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p301
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/8716
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10834
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10835
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10836
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10837
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10838
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 301-326
Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 301-326
Observatoire Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 301-326
Revista Observatório ; v. 2 n. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 301-326
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2016v2n2
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798313243560640512