What drives successful students? Goals and motivations of college students in the classroom and distance modalities.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chiecher, Analía Claudia
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Ficco, Cecilia Rita, Paoloni, Paola Verónica, García, Gabriela Analía
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965
Resumo: The beginning of college Life is a difficult period of transit for students both in traditional and distance studies. However, many achieve the expected academic performance. The aim of this paper is to analyze the goals and motivational profiles of a group of students who managed to regularize the subjects prescribed by the currlculum they were pursuing careers. Study participants were 85 students In tradltlonal mode and 14 students in virtual mode. The data were collected by administering a self-report questionnaire. The results show prevalence of learning goals among subjects in traditional mode while among virtual students the most prominent goal is to avoid failure. The discussion highlights the contextuai dimension of motivation, suggesting actions that can promote motivation for learning.
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spelling What drives successful students? Goals and motivations of college students in the classroom and distance modalities.O que leva os alunos aprovados? Objetivos e motivações dos estudantes universitários nas modalidades presenciais e à distância.¿Qué mueve a los estudiantes exitosos? Metas y motivaciones de universitarios en las modalidades presencial y distancia.GoalsMotivationAcademic achievementTraditional modeDistance modeMetasMotivaciónRendimiento académicoModalidad presencialModalidad a distanciaMetasMotivaçãoDesempenho académicoModo sala de aulaModalidade a distânciametasmotivaçãodesempenho acadêmicomodalidade a distânciaThe beginning of college Life is a difficult period of transit for students both in traditional and distance studies. However, many achieve the expected academic performance. The aim of this paper is to analyze the goals and motivational profiles of a group of students who managed to regularize the subjects prescribed by the currlculum they were pursuing careers. Study participants were 85 students In tradltlonal mode and 14 students in virtual mode. The data were collected by administering a self-report questionnaire. The results show prevalence of learning goals among subjects in traditional mode while among virtual students the most prominent goal is to avoid failure. The discussion highlights the contextuai dimension of motivation, suggesting actions that can promote motivation for learning. O início da vida universitária é um difícil período de trânsito para os alunos, tanto em estudos de sala de aula e à distância. No entanto, muitos alcançar o desempenho acadêmico esperado. O objetivo deste artigo é analisar os objetivos e perfis motivacionais de um grupo de estudantes que conseguiram regularizar os temas prescritos pelo currículo que eles estavam perseguindo carreiras. Participaram do estudo 85 estudantes que competem Economia e modalidade dada em 14 indivíduos foram inscritos no virtual que modo. Os dados foram coletados através da administração de um questionário de auto-relato. Os resultados mostram prevalência de objetivos entre os indivíduos do grupo de sala de aula como entre os estudantes aprendendo longe a meta mais importante é evitar o fracasso. A discussão ressalta a dimensão contextuai de motivação, sugerindo ações que podem promover a motivação para a aprendizagem. El inicio de la vida universitaria es un periodo difícil de transitar para los estudiantes, tanto en los estudios presenciales como a distancia. No obstante, muchos logran el rendimiento académico esperado. El objetivo de este artículo reside en analizar las metas y motivaciones de un grupo de estudiantes que logró regularizar las asignaturas previstas por el plan de estudios de las carreras que estaban cursando. Participaron del estudio 85 estudiantes de carreras de Ciencias Económicas dictadas en modalidad presencial y 14 sujetos que cursaban en la modalidad virtual. Los datos fueron recogidos mediante la administración de un cuestionario de autoinforme. Los resultados muestran prevalencia de metas de aprendizaje entre los sujetos del grupo presencial en tanto que entre los estudiantes de distancia la meta más destacada es la de evitar el fracaso. La discusión destaca la dimensión contextual de la motivación, sugiriendo acciones capaces de promover la motivación por el aprendizaje.  Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-05-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/196510.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p301Observatory Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 301-326Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 301-326Observatoire Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 301-326Revista Observatório ; v. 2 n. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 301-3262447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n2reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/8716https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10834https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10835https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10836https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10837https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1965/10838Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessChiecher, Analía ClaudiaFicco, Cecilia RitaPaoloni, Paola VerónicaGarcía, Gabriela Analía2022-03-04T13:26:01Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1965Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:26:01Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
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