LEARNING IN TOURISM: experiences

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Aluízio Augusto Carvalho
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Neiva, Ivany Câmara
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634
Resumo: This paper is an article where pedagogical experiences are reported, and in which the biggest concern is that teachers and pupils see, opportunities in learning for life. Lightness and the playing are fundamental. Being useful to the self and to the others must be the main motivation in any task to be achieved. Such learning conditions are explained through Tourism. Methodological procedures are qualitative. We are concerned that the results show that teachers and students feel good, and that they commit to their pedagogical activities.   KEYWORDS: Tourism; curiosity; interest; criticism; learning.
id UFT-7_eb7291d78f74ab706fe3c095a426fcd6
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5634
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling LEARNING IN TOURISM: experiencesAPRENDIZAGE EN TURISMO: experienciasAPRENDIZAGEM EM TURISMO: experiênciasTurismoCuriosidadeCríticaTurismoCuriosidadeCríticaAprendizagemThis paper is an article where pedagogical experiences are reported, and in which the biggest concern is that teachers and pupils see, opportunities in learning for life. Lightness and the playing are fundamental. Being useful to the self and to the others must be the main motivation in any task to be achieved. Such learning conditions are explained through Tourism. Methodological procedures are qualitative. We are concerned that the results show that teachers and students feel good, and that they commit to their pedagogical activities.   KEYWORDS: Tourism; curiosity; interest; criticism; learning.En este artículo se relatan experiencias pedagógicas en las cuales la mayor preocupación es que los educandos y educadores vean, en las materias dictadas, oportunidades de formación para la vida. La ligereza y el juego son fundamentales. Ser útil para sí mismo y para los demás debe ser la motivación prioritaria en cualquier trabajo a ser realizado. Estas condiciones de aprendizaje se aplican al Turismo. Los procedimientos metodológicos son cualitativos. Es importante que los resultados expresen que educandos y educadores sienten placer y que tienen compromiso con el conocimiento en sus actividades pedagógicas.   PALABRAS CLAVE: Turismo; Curiosidad; Interés; Crítica; Aprendizage.Trata-se de artigo em que são relatadas experiências pedagógicas, nas quais a preocupação maior é que educandos e educadores as vejam como oportunidades de formação para a vida. A leveza, o brincar, são fundamentais. Ser útil para si próprio, e para os outros, deve ser a motivação prioritária em qualquer trabalho a ser feito. Tais condições de aprendizagem são aplicadas ao Turismo. Os procedimentos metodológicos são qualitativos. Importa que os resultados exprimam que educandos e educadores sentem prazer, e que têm compromisso com o conhecimento, em suas atividades pedagógicas.   PALAVRAS-CHAVES: Turismo; Curiosidade; Interesse; Crítica; Aprendizagem.     ABSTRACT This paper is an article where pedagogical experiences are reported, and in which the biggest concern is that teachers and pupils see, opportunities in learning for life. Lightness and the playing are fundamental. Being useful to the self and to the others must be the main motivation in any task to be achieved. Such learning conditions are explained through Tourism. Methodological procedures are qualitative. We are concerned that the results show that teachers and students feel good, and that they commit to their pedagogical activities.   KEYWORDS: Tourism; curiosity; interest; criticism; learning.     RESUMEN En este artículo se relatan experiencias pedagógicas en las cuales la mayor preocupación es que los educandos y educadores vean, en las materias dictadas, oportunidades de formación para la vida. La ligereza y el juego son fundamentales. Ser útil para sí mismo y para los demás debe ser la motivación prioritaria en cualquier trabajo a ser realizado. Estas condiciones de aprendizaje se aplican al Turismo. Los procedimientos metodológicos son cualitativos. Es importante que los resultados expresen que educandos y educadores sienten placer y que tienen compromiso con el conocimiento en sus actividades pedagógicas.   PALABRAS CLAVE: Turismo; Curiosidad; Interés; Crítica; Aprendizage.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-10-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/563410.20873/uft.2447-4266.2018v4n6p878Observatory Journal; Vol. 4 No. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897Observatoire Journal; Vol. 4 No. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897Revista Observatório ; v. 4 n. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-8972447-426610.20873/uft.2447-4266.2018v4n6reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14255https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14273https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14285https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14297https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14309https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14321Copyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Aluízio Augusto CarvalhoNeiva, Ivany Câmara2022-03-04T13:07:32Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5634Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:07:32Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv LEARNING IN TOURISM: experiences
APRENDIZAGE EN TURISMO: experiencias
APRENDIZAGEM EM TURISMO: experiências
title LEARNING IN TOURISM: experiences
spellingShingle LEARNING IN TOURISM: experiences
Santos, Aluízio Augusto Carvalho
Turismo
Curiosidade
Crítica
Turismo
Curiosidade
Crítica
Aprendizagem
title_short LEARNING IN TOURISM: experiences
title_full LEARNING IN TOURISM: experiences
title_fullStr LEARNING IN TOURISM: experiences
title_full_unstemmed LEARNING IN TOURISM: experiences
title_sort LEARNING IN TOURISM: experiences
author Santos, Aluízio Augusto Carvalho
author_facet Santos, Aluízio Augusto Carvalho
Neiva, Ivany Câmara
author_role author
author2 Neiva, Ivany Câmara
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Aluízio Augusto Carvalho
Neiva, Ivany Câmara
dc.subject.por.fl_str_mv Turismo
Curiosidade
Crítica
Turismo
Curiosidade
Crítica
Aprendizagem
topic Turismo
Curiosidade
Crítica
Turismo
Curiosidade
Crítica
Aprendizagem
description This paper is an article where pedagogical experiences are reported, and in which the biggest concern is that teachers and pupils see, opportunities in learning for life. Lightness and the playing are fundamental. Being useful to the self and to the others must be the main motivation in any task to be achieved. Such learning conditions are explained through Tourism. Methodological procedures are qualitative. We are concerned that the results show that teachers and students feel good, and that they commit to their pedagogical activities.   KEYWORDS: Tourism; curiosity; interest; criticism; learning.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-10-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n6p878
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n6p878
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14255
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14273
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14285
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14297
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14309
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14321
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/zip
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 4 No. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897
Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897
Observatoire Journal; Vol. 4 No. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897
Revista Observatório ; v. 4 n. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n6
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798313247847219200