LEARNING IN TOURISM: experiences
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634 |
Resumo: | This paper is an article where pedagogical experiences are reported, and in which the biggest concern is that teachers and pupils see, opportunities in learning for life. Lightness and the playing are fundamental. Being useful to the self and to the others must be the main motivation in any task to be achieved. Such learning conditions are explained through Tourism. Methodological procedures are qualitative. We are concerned that the results show that teachers and students feel good, and that they commit to their pedagogical activities. KEYWORDS: Tourism; curiosity; interest; criticism; learning. |
id |
UFT-8_eb7291d78f74ab706fe3c095a426fcd6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5634 |
network_acronym_str |
UFT-8 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
LEARNING IN TOURISM: experiencesAPRENDIZAGE EN TURISMO: experienciasAPRENDIZAGEM EM TURISMO: experiênciasTurismoCuriosidadeCríticaTurismoCuriosidadeCríticaAprendizagemThis paper is an article where pedagogical experiences are reported, and in which the biggest concern is that teachers and pupils see, opportunities in learning for life. Lightness and the playing are fundamental. Being useful to the self and to the others must be the main motivation in any task to be achieved. Such learning conditions are explained through Tourism. Methodological procedures are qualitative. We are concerned that the results show that teachers and students feel good, and that they commit to their pedagogical activities. KEYWORDS: Tourism; curiosity; interest; criticism; learning.En este artículo se relatan experiencias pedagógicas en las cuales la mayor preocupación es que los educandos y educadores vean, en las materias dictadas, oportunidades de formación para la vida. La ligereza y el juego son fundamentales. Ser útil para sí mismo y para los demás debe ser la motivación prioritaria en cualquier trabajo a ser realizado. Estas condiciones de aprendizaje se aplican al Turismo. Los procedimientos metodológicos son cualitativos. Es importante que los resultados expresen que educandos y educadores sienten placer y que tienen compromiso con el conocimiento en sus actividades pedagógicas. PALABRAS CLAVE: Turismo; Curiosidad; Interés; Crítica; Aprendizage.Trata-se de artigo em que são relatadas experiências pedagógicas, nas quais a preocupação maior é que educandos e educadores as vejam como oportunidades de formação para a vida. A leveza, o brincar, são fundamentais. Ser útil para si próprio, e para os outros, deve ser a motivação prioritária em qualquer trabalho a ser feito. Tais condições de aprendizagem são aplicadas ao Turismo. Os procedimentos metodológicos são qualitativos. Importa que os resultados exprimam que educandos e educadores sentem prazer, e que têm compromisso com o conhecimento, em suas atividades pedagógicas. PALAVRAS-CHAVES: Turismo; Curiosidade; Interesse; Crítica; Aprendizagem. ABSTRACT This paper is an article where pedagogical experiences are reported, and in which the biggest concern is that teachers and pupils see, opportunities in learning for life. Lightness and the playing are fundamental. Being useful to the self and to the others must be the main motivation in any task to be achieved. Such learning conditions are explained through Tourism. Methodological procedures are qualitative. We are concerned that the results show that teachers and students feel good, and that they commit to their pedagogical activities. KEYWORDS: Tourism; curiosity; interest; criticism; learning. RESUMEN En este artículo se relatan experiencias pedagógicas en las cuales la mayor preocupación es que los educandos y educadores vean, en las materias dictadas, oportunidades de formación para la vida. La ligereza y el juego son fundamentales. Ser útil para sí mismo y para los demás debe ser la motivación prioritaria en cualquier trabajo a ser realizado. Estas condiciones de aprendizaje se aplican al Turismo. Los procedimientos metodológicos son cualitativos. Es importante que los resultados expresen que educandos y educadores sienten placer y que tienen compromiso con el conocimiento en sus actividades pedagógicas. PALABRAS CLAVE: Turismo; Curiosidad; Interés; Crítica; Aprendizage.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-10-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/563410.20873/uft.2447-4266.2018v4n6p878Observatory Journal; Vol. 4 No. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897Observatoire Journal; Vol. 4 No. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897Revista Observatório ; v. 4 n. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-8972447-426610.20873/uft.2447-4266.2018v4n6reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14255https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14273https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14285https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14297https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14309https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14321Copyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Aluízio Augusto CarvalhoNeiva, Ivany Câmara2022-03-04T13:07:32Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5634Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:07:32Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
LEARNING IN TOURISM: experiences APRENDIZAGE EN TURISMO: experiencias APRENDIZAGEM EM TURISMO: experiências |
title |
LEARNING IN TOURISM: experiences |
spellingShingle |
LEARNING IN TOURISM: experiences Santos, Aluízio Augusto Carvalho Turismo Curiosidade Crítica Turismo Curiosidade Crítica Aprendizagem |
title_short |
LEARNING IN TOURISM: experiences |
title_full |
LEARNING IN TOURISM: experiences |
title_fullStr |
LEARNING IN TOURISM: experiences |
title_full_unstemmed |
LEARNING IN TOURISM: experiences |
title_sort |
LEARNING IN TOURISM: experiences |
author |
Santos, Aluízio Augusto Carvalho |
author_facet |
Santos, Aluízio Augusto Carvalho Neiva, Ivany Câmara |
author_role |
author |
author2 |
Neiva, Ivany Câmara |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Aluízio Augusto Carvalho Neiva, Ivany Câmara |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Turismo Curiosidade Crítica Turismo Curiosidade Crítica Aprendizagem |
topic |
Turismo Curiosidade Crítica Turismo Curiosidade Crítica Aprendizagem |
description |
This paper is an article where pedagogical experiences are reported, and in which the biggest concern is that teachers and pupils see, opportunities in learning for life. Lightness and the playing are fundamental. Being useful to the self and to the others must be the main motivation in any task to be achieved. Such learning conditions are explained through Tourism. Methodological procedures are qualitative. We are concerned that the results show that teachers and students feel good, and that they commit to their pedagogical activities. KEYWORDS: Tourism; curiosity; interest; criticism; learning. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-10-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n6p878 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n6p878 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14255 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14273 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14285 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14297 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14309 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5634/14321 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 4 No. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897 Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897 Observatoire Journal; Vol. 4 No. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897 Revista Observatório ; v. 4 n. 6 (2018): Vol. 4 N. 6 Jornalismo Literário Out-Dez 2018; 878-897 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n6 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br|| |
_version_ |
1797174755340582912 |