Teach the difficulties in online courses

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, José Lauro
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: da Silva, Bento Duarte
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662
Resumo: This article presents a reflection on the uses of a learning management systems and the construction of autonomy parting from the application of Digital Technologies of Information and Communication (DTIC) in education. Inquiries are presented about the traditional model of education and the difficulties to overcome the challenge of building an education that meets the needs of young people of the 21st century. Within this framework, we present the result of a survey of 402 briefs produced by teachers that attended, in condition of students, in online courses, having been verified that the teachers haven't presented relevant difficulties in regards to the use and access to technology. 
id UFT-7_f5da94d9c177714c22bce2a0dd601697
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1662
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling Teach the difficulties in online coursesLas dificultades ensenam en cursos en líneaAs dificuldades ensinam em cursos onlineLearning managementautonomyonline educationLearning managementautonomyonline educationAprendizaje de la gestiónla autonomíael aprendizaje en líneaAprendizaje de la gestiónla autonomiael aprendizaje en líneaGestão da aprendizagemautonomiaaprendizagem onlineGestão da aprendizagemautonomiaaprendizagem onlineThis article presents a reflection on the uses of a learning management systems and the construction of autonomy parting from the application of Digital Technologies of Information and Communication (DTIC) in education. Inquiries are presented about the traditional model of education and the difficulties to overcome the challenge of building an education that meets the needs of young people of the 21st century. Within this framework, we present the result of a survey of 402 briefs produced by teachers that attended, in condition of students, in online courses, having been verified that the teachers haven't presented relevant difficulties in regards to the use and access to technology. En este artículo se presenta una reflexión sobre la gestión del aprendizaje y la construcción de la autonomía de las Tecnologías Digitales de la Información y la Comunicación (TDIC) en la educación. Son las preguntas sobre el modelo tradicional de la educación y las dificultades para superar el desafío de construir una educación que responda a las necesidades de los jóvenes del siglo XXI. Se presentan los resultados de la investigación de 402 memoriales elaborados por maestros que asistieron, en la  condición de estudiantes de un curso en línea, ya que se encontró que los profesores no mostraron dificultades significativas cuanto al uso y acceso a la tecnología.O presente artigo apresenta uma reflexão sobre a gestão da aprendizagem e a construção da autonomia a partir dos usos das Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação (TDIC) na educação. São questionamentos sobre o modelo tradicional de educação e as dificuldades para superar o desafio de construir uma educação que atenda as necessidades dos jovens do século XXI. Neste contexto, apresentamos o resultado da pesquisa em 402 memoriais elaborados por professores que frequentaram, na condição de alunos, um curso online, tendo-se verificado que os professores não apresentaram dificuldades relevantes no que respeita ao uso e ao acesso da tecnologia.  Universidade Federal do Tocantins - UFT2015-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/166210.20873/uft.2447-4266.2015v1n3p100Observatory Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118Observatorio Magazine; Vol. 1 Núm. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118Observatoire Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118Revista Observatório ; v. 1 n. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-1182447-426610.20873/uft.2447-4266.2015v1n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/8513https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11135https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11136https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11137https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11139https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11140Século XX/XXICopyright (c) 2015 Revista Observatorioinfo:eu-repo/semantics/openAccessMartins, José Lauroda Silva, Bento Duarte2022-03-04T13:27:31Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1662Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:27:31Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv Teach the difficulties in online courses
Las dificultades ensenam en cursos en línea
As dificuldades ensinam em cursos online
title Teach the difficulties in online courses
spellingShingle Teach the difficulties in online courses
Martins, José Lauro
Learning management
autonomy
online education
Learning management
autonomy
online education
Aprendizaje de la gestión
la autonomía
el aprendizaje en línea
Aprendizaje de la gestión
la autonomia
el aprendizaje en línea
Gestão da aprendizagem
autonomia
aprendizagem online
Gestão da aprendizagem
autonomia
aprendizagem online
title_short Teach the difficulties in online courses
title_full Teach the difficulties in online courses
title_fullStr Teach the difficulties in online courses
title_full_unstemmed Teach the difficulties in online courses
title_sort Teach the difficulties in online courses
author Martins, José Lauro
author_facet Martins, José Lauro
da Silva, Bento Duarte
author_role author
author2 da Silva, Bento Duarte
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Martins, José Lauro
da Silva, Bento Duarte
dc.subject.por.fl_str_mv Learning management
autonomy
online education
Learning management
autonomy
online education
Aprendizaje de la gestión
la autonomía
el aprendizaje en línea
Aprendizaje de la gestión
la autonomia
el aprendizaje en línea
Gestão da aprendizagem
autonomia
aprendizagem online
Gestão da aprendizagem
autonomia
aprendizagem online
topic Learning management
autonomy
online education
Learning management
autonomy
online education
Aprendizaje de la gestión
la autonomía
el aprendizaje en línea
Aprendizaje de la gestión
la autonomia
el aprendizaje en línea
Gestão da aprendizagem
autonomia
aprendizagem online
Gestão da aprendizagem
autonomia
aprendizagem online
description This article presents a reflection on the uses of a learning management systems and the construction of autonomy parting from the application of Digital Technologies of Information and Communication (DTIC) in education. Inquiries are presented about the traditional model of education and the difficulties to overcome the challenge of building an education that meets the needs of young people of the 21st century. Within this framework, we present the result of a survey of 402 briefs produced by teachers that attended, in condition of students, in online courses, having been verified that the teachers haven't presented relevant difficulties in regards to the use and access to technology. 
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662
10.20873/uft.2447-4266.2015v1n3p100
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2015v1n3p100
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/8513
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11135
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11136
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11137
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11139
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11140
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Revista Observatorio
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Revista Observatorio
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/zip
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118
Observatorio Magazine; Vol. 1 Núm. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118
Observatoire Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118
Revista Observatório ; v. 1 n. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2015v1n3
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798313242853900288