Teach the difficulties in online courses
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662 |
Resumo: | This article presents a reflection on the uses of a learning management systems and the construction of autonomy parting from the application of Digital Technologies of Information and Communication (DTIC) in education. Inquiries are presented about the traditional model of education and the difficulties to overcome the challenge of building an education that meets the needs of young people of the 21st century. Within this framework, we present the result of a survey of 402 briefs produced by teachers that attended, in condition of students, in online courses, having been verified that the teachers haven't presented relevant difficulties in regards to the use and access to technology. |
id |
UFT-7_f5da94d9c177714c22bce2a0dd601697 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1662 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
Teach the difficulties in online coursesLas dificultades ensenam en cursos en líneaAs dificuldades ensinam em cursos onlineLearning managementautonomyonline educationLearning managementautonomyonline educationAprendizaje de la gestiónla autonomíael aprendizaje en líneaAprendizaje de la gestiónla autonomiael aprendizaje en líneaGestão da aprendizagemautonomiaaprendizagem onlineGestão da aprendizagemautonomiaaprendizagem onlineThis article presents a reflection on the uses of a learning management systems and the construction of autonomy parting from the application of Digital Technologies of Information and Communication (DTIC) in education. Inquiries are presented about the traditional model of education and the difficulties to overcome the challenge of building an education that meets the needs of young people of the 21st century. Within this framework, we present the result of a survey of 402 briefs produced by teachers that attended, in condition of students, in online courses, having been verified that the teachers haven't presented relevant difficulties in regards to the use and access to technology. En este artículo se presenta una reflexión sobre la gestión del aprendizaje y la construcción de la autonomía de las Tecnologías Digitales de la Información y la Comunicación (TDIC) en la educación. Son las preguntas sobre el modelo tradicional de la educación y las dificultades para superar el desafío de construir una educación que responda a las necesidades de los jóvenes del siglo XXI. Se presentan los resultados de la investigación de 402 memoriales elaborados por maestros que asistieron, en la condición de estudiantes de un curso en línea, ya que se encontró que los profesores no mostraron dificultades significativas cuanto al uso y acceso a la tecnología.O presente artigo apresenta uma reflexão sobre a gestão da aprendizagem e a construção da autonomia a partir dos usos das Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação (TDIC) na educação. São questionamentos sobre o modelo tradicional de educação e as dificuldades para superar o desafio de construir uma educação que atenda as necessidades dos jovens do século XXI. Neste contexto, apresentamos o resultado da pesquisa em 402 memoriais elaborados por professores que frequentaram, na condição de alunos, um curso online, tendo-se verificado que os professores não apresentaram dificuldades relevantes no que respeita ao uso e ao acesso da tecnologia. Universidade Federal do Tocantins - UFT2015-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/166210.20873/uft.2447-4266.2015v1n3p100Observatory Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118Observatorio Magazine; Vol. 1 Núm. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118Observatoire Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118Revista Observatório ; v. 1 n. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-1182447-426610.20873/uft.2447-4266.2015v1n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/8513https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11135https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11136https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11137https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11139https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11140Século XX/XXICopyright (c) 2015 Revista Observatorioinfo:eu-repo/semantics/openAccessMartins, José Lauroda Silva, Bento Duarte2022-03-04T13:27:31Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1662Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:27:31Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teach the difficulties in online courses Las dificultades ensenam en cursos en línea As dificuldades ensinam em cursos online |
title |
Teach the difficulties in online courses |
spellingShingle |
Teach the difficulties in online courses Martins, José Lauro Learning management autonomy online education Learning management autonomy online education Aprendizaje de la gestión la autonomía el aprendizaje en línea Aprendizaje de la gestión la autonomia el aprendizaje en línea Gestão da aprendizagem autonomia aprendizagem online Gestão da aprendizagem autonomia aprendizagem online |
title_short |
Teach the difficulties in online courses |
title_full |
Teach the difficulties in online courses |
title_fullStr |
Teach the difficulties in online courses |
title_full_unstemmed |
Teach the difficulties in online courses |
title_sort |
Teach the difficulties in online courses |
author |
Martins, José Lauro |
author_facet |
Martins, José Lauro da Silva, Bento Duarte |
author_role |
author |
author2 |
da Silva, Bento Duarte |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Martins, José Lauro da Silva, Bento Duarte |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Learning management autonomy online education Learning management autonomy online education Aprendizaje de la gestión la autonomía el aprendizaje en línea Aprendizaje de la gestión la autonomia el aprendizaje en línea Gestão da aprendizagem autonomia aprendizagem online Gestão da aprendizagem autonomia aprendizagem online |
topic |
Learning management autonomy online education Learning management autonomy online education Aprendizaje de la gestión la autonomía el aprendizaje en línea Aprendizaje de la gestión la autonomia el aprendizaje en línea Gestão da aprendizagem autonomia aprendizagem online Gestão da aprendizagem autonomia aprendizagem online |
description |
This article presents a reflection on the uses of a learning management systems and the construction of autonomy parting from the application of Digital Technologies of Information and Communication (DTIC) in education. Inquiries are presented about the traditional model of education and the difficulties to overcome the challenge of building an education that meets the needs of young people of the 21st century. Within this framework, we present the result of a survey of 402 briefs produced by teachers that attended, in condition of students, in online courses, having been verified that the teachers haven't presented relevant difficulties in regards to the use and access to technology. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662 10.20873/uft.2447-4266.2015v1n3p100 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2015v1n3p100 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/8513 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11135 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11136 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11137 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11139 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1662/11140 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Revista Observatorio info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Revista Observatorio |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118 Observatorio Magazine; Vol. 1 Núm. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118 Observatoire Journal; Vol. 1 No. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118 Revista Observatório ; v. 1 n. 3 (2015): V. 1 N. 3 (2015) Tema Livre / Free Theme / Tema Libre Setembro-Dezembro 2015; 100-118 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2015v1n3 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313242853900288 |