THS SCHOOL AND THE WORLD: assumptions for the integration of current events into the classroom
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877 |
Resumo: | In a globalized world, where social and technological transformations are taking place, school must provide learning models in order to help children in the development of media literacy skills. Based in this question, we develop this research to understand and discuss about how the school context is helping children to know about the global and the immediate world. Through the application of questionnaires to a sample of 690 portuguese children (8-12 years old), we conclude that the school doesn`t integrate current events in the classroom, although students demonstrate the need to address these topics in this context. |
id |
UFT-8_15fa08055b475adfc6eeabbde8a37aae |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3877 |
network_acronym_str |
UFT-8 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
THS SCHOOL AND THE WORLD: assumptions for the integration of current events into the classroomLA ESCUELA Y EL MUNDO: presupuestos para la integrácion de la actualidad en el aulaA ESCOLA E O MUNDO: pressupostos para a integração da atualidade na sala de aulachildrencritical thinkingmediaschoolcurrent eventschildrencritical thinkingmediaschoolcurrent eventsNiñosalfabetización mediáticamedios de comunicaciónescuelaactualidadNiñosalfabetización mediáticamedios de comunicaciónescuelaactualidadcriançasliteracia mediáticamediaescolaatualidadecriançasliteracia mediáticamediaescolaatualidadeIn a globalized world, where social and technological transformations are taking place, school must provide learning models in order to help children in the development of media literacy skills. Based in this question, we develop this research to understand and discuss about how the school context is helping children to know about the global and the immediate world. Through the application of questionnaires to a sample of 690 portuguese children (8-12 years old), we conclude that the school doesn`t integrate current events in the classroom, although students demonstrate the need to address these topics in this context.En el contexto actual de transformaciones sociales y tecnológicas, la escuela debe proporcionar modelos de enseñanza-aprendizaje que puedan ayudar a los niños a comprender el mundo en el que viven, ya desarrollar competencias de alfabetización mediática. Es sobre la base de esta premisa que desarrollamos este estudio con el propósito de debatir sobre cómo la escuela ayuda a los niños a conocer el mundo mediato y lo inmediato. A través de la administración de cuestionarios a una muestra de 690 niños portugueses (8-12 años), los resultados permiten concluir que la escuela no integra los asuntos de la sociedad y del mundo, en el aula, aunque Los niños demuestren el deseo de que estos temas puedan abordarse en este contexto.No contexto atual de transformações sociais e tecnológicas, a escola deve proporcionar modelos de ensino-aprendizagem que possam auxiliar as crianças a compreender o mundo no qual vivem, e a desenvolver competências de literacia mediática. É com base nesta premissa que desenvolvemos este estudo com o propósito de debater sobre como a escola ajuda as crianças a conhecer o mundo mediato e o imediato. Através da administração de questionários a uma amostra de 690 crianças portuguesas (8-12 anos), os resultados permitem concluir que a escola não integra os assuntos da sociedade e do mundo, na sala de aula, embora as crianças demonstrem o desejo de que estes temas possam ser abordados neste contexto.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/x-gzipapplication/zipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/387710.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p638Observatory Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 638-659Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 638-659Observatoire Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 638-659Revista Observatório ; v. 4 n. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 638-6592447-4266reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877/13320https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877/13410https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877/13421https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877/13432https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877/13443https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877/13454Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilveira, Patrícia2022-03-04T13:11:29Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3877Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:11:29Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THS SCHOOL AND THE WORLD: assumptions for the integration of current events into the classroom LA ESCUELA Y EL MUNDO: presupuestos para la integrácion de la actualidad en el aula A ESCOLA E O MUNDO: pressupostos para a integração da atualidade na sala de aula |
title |
THS SCHOOL AND THE WORLD: assumptions for the integration of current events into the classroom |
spellingShingle |
THS SCHOOL AND THE WORLD: assumptions for the integration of current events into the classroom Silveira, Patrícia children critical thinking media school current events children critical thinking media school current events Niños alfabetización mediática medios de comunicación escuela actualidad Niños alfabetización mediática medios de comunicación escuela actualidad crianças literacia mediática media escola atualidade crianças literacia mediática media escola atualidade |
title_short |
THS SCHOOL AND THE WORLD: assumptions for the integration of current events into the classroom |
title_full |
THS SCHOOL AND THE WORLD: assumptions for the integration of current events into the classroom |
title_fullStr |
THS SCHOOL AND THE WORLD: assumptions for the integration of current events into the classroom |
title_full_unstemmed |
THS SCHOOL AND THE WORLD: assumptions for the integration of current events into the classroom |
title_sort |
THS SCHOOL AND THE WORLD: assumptions for the integration of current events into the classroom |
author |
Silveira, Patrícia |
author_facet |
Silveira, Patrícia |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silveira, Patrícia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
children critical thinking media school current events children critical thinking media school current events Niños alfabetización mediática medios de comunicación escuela actualidad Niños alfabetización mediática medios de comunicación escuela actualidad crianças literacia mediática media escola atualidade crianças literacia mediática media escola atualidade |
topic |
children critical thinking media school current events children critical thinking media school current events Niños alfabetización mediática medios de comunicación escuela actualidad Niños alfabetización mediática medios de comunicación escuela actualidad crianças literacia mediática media escola atualidade crianças literacia mediática media escola atualidade |
description |
In a globalized world, where social and technological transformations are taking place, school must provide learning models in order to help children in the development of media literacy skills. Based in this question, we develop this research to understand and discuss about how the school context is helping children to know about the global and the immediate world. Through the application of questionnaires to a sample of 690 portuguese children (8-12 years old), we conclude that the school doesn`t integrate current events in the classroom, although students demonstrate the need to address these topics in this context. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p638 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p638 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877/13320 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877/13410 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877/13421 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877/13432 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877/13443 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3877/13454 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/x-gzip application/zip application/zip |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 638-659 Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 638-659 Observatoire Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 638-659 Revista Observatório ; v. 4 n. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 638-659 2447-4266 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br|| |
_version_ |
1797174753574780928 |