SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012 |
Resumo: | Family farming provides food diversityworldwide. If, on the one hand, there is itsproductive efficiency, within the scope ofthe management of diverse cultures, on theother hand, there is the challenge in thepromotion and commercialization of familyfarming products. This article seeks to,through a Systematic Literature Review (SLR)and the use of the StArt tool, analyze theresearch published in the databases Scopusand Web of Science, so as to verify the useof social media for promotion andcommercialization in family farming. Theresults indicate that the use of social mediain family farming is beneficial, bringingpositive results, however, it lacks incentives,investments, and attention from publicpolicies. |
id |
UFT-8_397317b9fdfb4c2fec562b0f99140b44 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/18012 |
network_acronym_str |
UFT-8 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspectiveMEDIOS SOCIALES PARA LA PROMOCIÓN Y COMERCIALIZACIÓN DE LA AGRICULTURA FAMILIAR: una perspectiva de aplicación de recursosMÍDIAS SOCIAIS PARA PROMOÇÃO E COMERCIALIZAÇÃO NA AGRICULTURA FAMILIAR: uma perspectiva da aplicação do recursoAgricultura familiar; Plataformas digitais de comercialização; Plataformas digitais de promoção; Revisão Sistemática de Literatura; Mídias sociais.Agricultura familiar; Plataformas de promoción digital; Revisión Sistemática de la Literatura; Redes Socialesutilização das mídias sociais de promoção e comercialização na agricultura familiarFamily farming; Digital marketing platforms; Digital promotion platforms; Systematic Review of Literature; Social media.the use of social media for promotion and commercialization in family farmingel uso de las redes sociales para la promoción y comercialización en la agricultura familiarFamily farming provides food diversityworldwide. If, on the one hand, there is itsproductive efficiency, within the scope ofthe management of diverse cultures, on theother hand, there is the challenge in thepromotion and commercialization of familyfarming products. This article seeks to,through a Systematic Literature Review (SLR)and the use of the StArt tool, analyze theresearch published in the databases Scopusand Web of Science, so as to verify the useof social media for promotion andcommercialization in family farming. Theresults indicate that the use of social mediain family farming is beneficial, bringingpositive results, however, it lacks incentives,investments, and attention from publicpolicies.La agricultura familiar proporciona granparte de la diversidad de alimentosdisponibles en todo el mundo. Si por un ladoestá su eficiencia productiva, en el ámbito delmanejo de las más diversas culturas, por otrolado está el desafío en la promoción ycomercialización de sus productos. Esteartículo busca, a través de una RevisiónSistemática de Literatura (SLR) y el uso de laherramienta StArt, verificar, con el análisis deinvestigaciones publicadas en las bases dedatos Scopus y Web of Science, el uso de lasredes sociales para la promoción ycomercialización en la agricultura familiar.Los resultados indican que el uso de las redessociales en la agricultura familiar esbeneficioso, trayendo resultados positivos,sin embargo, carece de incentivos,inversiones y atención de las políticaspúblicas.A agricultura familiar fornece grande parteda diversidade de alimentos disponíveismundialmente. Se por um lado tem-se suaeficiência produtiva, no âmbito do manejodas mais diversas culturas, do outro ladotem-se o desafio na promoção ecomercialização de seus produtos. Esteartigo busca por meio de uma RevisãoSistemática de Literatura (RSL) e o uso daferramenta StArt, verificar, com a análise depesquisas publicadas nas bases de dadosScopus e Web of Science, a utilização dasmídias sociais de promoção ecomercialização na agricultura familiar. Osresultados indicam que a utilização dasmídias sociais na agricultura familiar ébenéfica, trazendo resultados positivos, noentanto, carece de incentivos, investimentose atenção das políticas públicasUniversidade Federal do Tocantins - UFT2023-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1801210.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a14ptObservatory Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14ptObservatorio Magazine; Vol. 9 Núm. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14ptObservatoire Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14ptRevista Observatório ; v. 9 n. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14pt2447-426610.20873/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012/22025https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012/22026Copyright (c) 2023 Revista Observatório http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRossi Scalco, AndreaFracari de Souza, AmandaHengler Côrrea Bernardo, CristianeBernardo, RobertoSatolo, Eduardo Guilherme2024-01-01T00:20:03Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/18012Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2024-01-01T00:20:03Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective MEDIOS SOCIALES PARA LA PROMOCIÓN Y COMERCIALIZACIÓN DE LA AGRICULTURA FAMILIAR: una perspectiva de aplicación de recursos MÍDIAS SOCIAIS PARA PROMOÇÃO E COMERCIALIZAÇÃO NA AGRICULTURA FAMILIAR: uma perspectiva da aplicação do recurso |
title |
SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective |
spellingShingle |
SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective Rossi Scalco, Andrea Agricultura familiar; Plataformas digitais de comercialização; Plataformas digitais de promoção; Revisão Sistemática de Literatura; Mídias sociais. Agricultura familiar; Plataformas de promoción digital; Revisión Sistemática de la Literatura; Redes Sociales utilização das mídias sociais de promoção e comercialização na agricultura familiar Family farming; Digital marketing platforms; Digital promotion platforms; Systematic Review of Literature; Social media. the use of social media for promotion and commercialization in family farming el uso de las redes sociales para la promoción y comercialización en la agricultura familiar |
title_short |
SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective |
title_full |
SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective |
title_fullStr |
SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective |
title_full_unstemmed |
SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective |
title_sort |
SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective |
author |
Rossi Scalco, Andrea |
author_facet |
Rossi Scalco, Andrea Fracari de Souza, Amanda Hengler Côrrea Bernardo, Cristiane Bernardo, Roberto Satolo, Eduardo Guilherme |
author_role |
author |
author2 |
Fracari de Souza, Amanda Hengler Côrrea Bernardo, Cristiane Bernardo, Roberto Satolo, Eduardo Guilherme |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rossi Scalco, Andrea Fracari de Souza, Amanda Hengler Côrrea Bernardo, Cristiane Bernardo, Roberto Satolo, Eduardo Guilherme |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Agricultura familiar; Plataformas digitais de comercialização; Plataformas digitais de promoção; Revisão Sistemática de Literatura; Mídias sociais. Agricultura familiar; Plataformas de promoción digital; Revisión Sistemática de la Literatura; Redes Sociales utilização das mídias sociais de promoção e comercialização na agricultura familiar Family farming; Digital marketing platforms; Digital promotion platforms; Systematic Review of Literature; Social media. the use of social media for promotion and commercialization in family farming el uso de las redes sociales para la promoción y comercialización en la agricultura familiar |
topic |
Agricultura familiar; Plataformas digitais de comercialização; Plataformas digitais de promoção; Revisão Sistemática de Literatura; Mídias sociais. Agricultura familiar; Plataformas de promoción digital; Revisión Sistemática de la Literatura; Redes Sociales utilização das mídias sociais de promoção e comercialização na agricultura familiar Family farming; Digital marketing platforms; Digital promotion platforms; Systematic Review of Literature; Social media. the use of social media for promotion and commercialization in family farming el uso de las redes sociales para la promoción y comercialización en la agricultura familiar |
description |
Family farming provides food diversityworldwide. If, on the one hand, there is itsproductive efficiency, within the scope ofthe management of diverse cultures, on theother hand, there is the challenge in thepromotion and commercialization of familyfarming products. This article seeks to,through a Systematic Literature Review (SLR)and the use of the StArt tool, analyze theresearch published in the databases Scopusand Web of Science, so as to verify the useof social media for promotion andcommercialization in family farming. Theresults indicate that the use of social mediain family farming is beneficial, bringingpositive results, however, it lacks incentives,investments, and attention from publicpolicies. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012 10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a14pt |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a14pt |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012/22025 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012/22026 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Observatório http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Observatório http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14pt Observatorio Magazine; Vol. 9 Núm. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14pt Observatoire Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14pt Revista Observatório ; v. 9 n. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14pt 2447-4266 10.20873/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br|| |
_version_ |
1797174751249039360 |