SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rossi Scalco, Andrea
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Fracari de Souza, Amanda, Hengler Côrrea Bernardo, Cristiane, Bernardo, Roberto, Satolo, Eduardo Guilherme
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012
Resumo: Family farming provides food diversityworldwide. If, on the one hand, there is itsproductive efficiency, within the scope ofthe management of diverse cultures, on theother hand, there is the challenge in thepromotion and commercialization of familyfarming products. This article seeks to,through a Systematic Literature Review (SLR)and the use of the StArt tool, analyze theresearch published in the databases Scopusand Web of Science, so as to verify the useof social media for promotion andcommercialization in family farming. Theresults indicate that the use of social mediain family farming is beneficial, bringingpositive results, however, it lacks incentives,investments, and attention from publicpolicies.
id UFT-8_397317b9fdfb4c2fec562b0f99140b44
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/18012
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspectiveMEDIOS SOCIALES PARA LA PROMOCIÓN Y COMERCIALIZACIÓN DE LA AGRICULTURA FAMILIAR: una perspectiva de aplicación de recursosMÍDIAS SOCIAIS PARA PROMOÇÃO E COMERCIALIZAÇÃO NA AGRICULTURA FAMILIAR: uma perspectiva da aplicação do recursoAgricultura familiar; Plataformas digitais de comercialização; Plataformas digitais de promoção; Revisão Sistemática de Literatura; Mídias sociais.Agricultura familiar; Plataformas de promoción digital; Revisión Sistemática de la Literatura; Redes Socialesutilização das mídias sociais de promoção e comercialização na agricultura familiarFamily farming; Digital marketing platforms; Digital promotion platforms; Systematic Review of Literature; Social media.the use of social media for promotion and commercialization in family farmingel uso de las redes sociales para la promoción y comercialización en la agricultura familiarFamily farming provides food diversityworldwide. If, on the one hand, there is itsproductive efficiency, within the scope ofthe management of diverse cultures, on theother hand, there is the challenge in thepromotion and commercialization of familyfarming products. This article seeks to,through a Systematic Literature Review (SLR)and the use of the StArt tool, analyze theresearch published in the databases Scopusand Web of Science, so as to verify the useof social media for promotion andcommercialization in family farming. Theresults indicate that the use of social mediain family farming is beneficial, bringingpositive results, however, it lacks incentives,investments, and attention from publicpolicies.La agricultura familiar proporciona granparte de la diversidad de alimentosdisponibles en todo el mundo. Si por un ladoestá su eficiencia productiva, en el ámbito delmanejo de las más diversas culturas, por otrolado está el desafío en la promoción ycomercialización de sus productos. Esteartículo busca, a través de una RevisiónSistemática de Literatura (SLR) y el uso de laherramienta StArt, verificar, con el análisis deinvestigaciones publicadas en las bases dedatos Scopus y Web of Science, el uso de lasredes sociales para la promoción ycomercialización en la agricultura familiar.Los resultados indican que el uso de las redessociales en la agricultura familiar esbeneficioso, trayendo resultados positivos,sin embargo, carece de incentivos,inversiones y atención de las políticaspúblicas.A agricultura familiar fornece grande parteda diversidade de alimentos disponíveismundialmente. Se por um lado tem-se suaeficiência produtiva, no âmbito do manejodas mais diversas culturas, do outro ladotem-se o desafio na promoção ecomercialização de seus produtos. Esteartigo busca por meio de uma RevisãoSistemática de Literatura (RSL) e o uso daferramenta StArt, verificar, com a análise depesquisas publicadas nas bases de dadosScopus e Web of Science, a utilização dasmídias sociais de promoção ecomercialização na agricultura familiar. Osresultados indicam que a utilização dasmídias sociais na agricultura familiar ébenéfica, trazendo resultados positivos, noentanto, carece de incentivos, investimentose atenção das políticas públicasUniversidade Federal do Tocantins - UFT2023-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1801210.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a14ptObservatory Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14ptObservatorio Magazine; Vol. 9 Núm. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14ptObservatoire Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14ptRevista Observatório ; v. 9 n. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14pt2447-426610.20873/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012/22025https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012/22026Copyright (c) 2023 Revista Observatório http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRossi Scalco, AndreaFracari de Souza, AmandaHengler Côrrea Bernardo, CristianeBernardo, RobertoSatolo, Eduardo Guilherme2024-01-01T00:20:03Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/18012Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2024-01-01T00:20:03Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective
MEDIOS SOCIALES PARA LA PROMOCIÓN Y COMERCIALIZACIÓN DE LA AGRICULTURA FAMILIAR: una perspectiva de aplicación de recursos
MÍDIAS SOCIAIS PARA PROMOÇÃO E COMERCIALIZAÇÃO NA AGRICULTURA FAMILIAR: uma perspectiva da aplicação do recurso
title SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective
spellingShingle SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective
Rossi Scalco, Andrea
Agricultura familiar; Plataformas digitais de comercialização; Plataformas digitais de promoção; Revisão Sistemática de Literatura; Mídias sociais.
Agricultura familiar; Plataformas de promoción digital; Revisión Sistemática de la Literatura; Redes Sociales
utilização das mídias sociais de promoção e comercialização na agricultura familiar
Family farming; Digital marketing platforms; Digital promotion platforms; Systematic Review of Literature; Social media.
the use of social media for promotion and commercialization in family farming
el uso de las redes sociales para la promoción y comercialización en la agricultura familiar
title_short SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective
title_full SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective
title_fullStr SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective
title_full_unstemmed SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective
title_sort SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective
author Rossi Scalco, Andrea
author_facet Rossi Scalco, Andrea
Fracari de Souza, Amanda
Hengler Côrrea Bernardo, Cristiane
Bernardo, Roberto
Satolo, Eduardo Guilherme
author_role author
author2 Fracari de Souza, Amanda
Hengler Côrrea Bernardo, Cristiane
Bernardo, Roberto
Satolo, Eduardo Guilherme
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rossi Scalco, Andrea
Fracari de Souza, Amanda
Hengler Côrrea Bernardo, Cristiane
Bernardo, Roberto
Satolo, Eduardo Guilherme
dc.subject.por.fl_str_mv Agricultura familiar; Plataformas digitais de comercialização; Plataformas digitais de promoção; Revisão Sistemática de Literatura; Mídias sociais.
Agricultura familiar; Plataformas de promoción digital; Revisión Sistemática de la Literatura; Redes Sociales
utilização das mídias sociais de promoção e comercialização na agricultura familiar
Family farming; Digital marketing platforms; Digital promotion platforms; Systematic Review of Literature; Social media.
the use of social media for promotion and commercialization in family farming
el uso de las redes sociales para la promoción y comercialización en la agricultura familiar
topic Agricultura familiar; Plataformas digitais de comercialização; Plataformas digitais de promoção; Revisão Sistemática de Literatura; Mídias sociais.
Agricultura familiar; Plataformas de promoción digital; Revisión Sistemática de la Literatura; Redes Sociales
utilização das mídias sociais de promoção e comercialização na agricultura familiar
Family farming; Digital marketing platforms; Digital promotion platforms; Systematic Review of Literature; Social media.
the use of social media for promotion and commercialization in family farming
el uso de las redes sociales para la promoción y comercialización en la agricultura familiar
description Family farming provides food diversityworldwide. If, on the one hand, there is itsproductive efficiency, within the scope ofthe management of diverse cultures, on theother hand, there is the challenge in thepromotion and commercialization of familyfarming products. This article seeks to,through a Systematic Literature Review (SLR)and the use of the StArt tool, analyze theresearch published in the databases Scopusand Web of Science, so as to verify the useof social media for promotion andcommercialization in family farming. Theresults indicate that the use of social mediain family farming is beneficial, bringingpositive results, however, it lacks incentives,investments, and attention from publicpolicies.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012
10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a14pt
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a14pt
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012/22025
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012/22026
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Observatório
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Observatório
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14pt
Observatorio Magazine; Vol. 9 Núm. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14pt
Observatoire Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14pt
Revista Observatório ; v. 9 n. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a14pt
2447-4266
10.20873/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174751249039360