INTERDISCIPLINARITY AND GLOBAL COLLABORATION IN BIOMEDICAL ENGINEERING AND INFORMATICS TEACHING
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4335 |
Resumo: | This paper takes the Núcleo of Ingeniería Biomédica (NIB) from the Universidad de la República (Uruguay) as an example of how interdisciplinarity and global collaboration can be achieved in Higher Education teaching activities with a focus on Biomedical Engineering and Medical Informatics. We have recorded and analyzed using a qualitative strategy its practices in different teaching formats to interpret the best pedagogical strategies in the combination of interdisciplinarity and distant collaboration when using new technologies of communication. |
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INTERDISCIPLINARITY AND GLOBAL COLLABORATION IN BIOMEDICAL ENGINEERING AND INFORMATICS TEACHINGINTERDISCIPLINA Y COLABORACIÓN GLOBAL EN LA ENSENIANZA DE LA INGENIERÍA BIOMÉDICA Y LA INFORMÁTICAINTERDISCIPLINARIDADE E COLABORAÇÃO GLOBAL NO ENSINO DE ENGENHARIA BIOMÉDICA E COMPUTADORESBiomedical EngineeringInterdisciplinarityUniversityUruguayBiomedical EngineeringInterdisciplinarityUniversityUruguayIngeniería BiomédicaInterdisciplinariedadUniversidadUruguayEngenharia BiomédicaInterdisciplinaridadeUniversidadeUruguaiThis paper takes the Núcleo of Ingeniería Biomédica (NIB) from the Universidad de la República (Uruguay) as an example of how interdisciplinarity and global collaboration can be achieved in Higher Education teaching activities with a focus on Biomedical Engineering and Medical Informatics. We have recorded and analyzed using a qualitative strategy its practices in different teaching formats to interpret the best pedagogical strategies in the combination of interdisciplinarity and distant collaboration when using new technologies of communication.El artículo toma al Núcleo de Ingeniería Biomédica (NIB) de la Universidad de la República (Uruguay) como un ejemplo de cómo se puede lograr la interdisciplinariedad y la colaboración global en las actividades docentes de Educación Superior con un enfoque en la Ingeniería Biomédica y la Informática Médica. A partir del registro y análisis cualitativos de sus prácticas en los diferentes formatos de enseñanza; se ha logrado interpretar las mejores estrategias pedagógicas en la combinación de interdisciplinariedad y colaboración a distancia al utilizar las nuevas tecnologías de la comunicación. O artigo leva o Núcleo de Engenharia Biomédica (NIB) da Universidade da República (Uruguai) como um exemplo de como é possível conseguir interdisciplinaridade e colaboração global nas atividades de ensino do Ensino Superior com foco em Engenharia Biomédica e Informática médica. Do registro qualitativo e análise de suas práticas nos diferentes formatos de ensino; foi possível interpretar as melhores estratégias pedagógicas na combinação de interdisciplinaridade e colaboração à distância ao usar as novas tecnologias de comunicação.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/octet-streamapplication/epub+zipapplication/octet-streamhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/433510.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p486Observatory Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 486-508Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 486-508Observatoire Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 486-508Revista Observatório ; v. 4 n. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 486-5082447-426610.20873/uft.2447-4266.2018v4n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4335/13077https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4335/13567https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4335/13583https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4335/13599https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4335/13130https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4335/13137Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessVienni, BiancaSimini, Franco2022-03-04T13:12:08Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4335Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:12:08Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
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