STIMULATING COMPUTATIONAL THINKING WITH THE LOGICANDO PROJECT
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080 |
Resumo: | The purpose of this project is to offer playful workshops for final students of the Elementary School in order to work and develop computational thinking through the use of multiple Information and Communication Technology tools, stimulating students' logical reasoning. In this way, we intend to contribute to a better learning of these students, as well as work with the development of skills and competences to solve daily problems, addressing various subjects related to the most diverse areas of knowledge during workshops. |
id |
UFT-8_635b67c9627da055d814e43413bd465b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4080 |
network_acronym_str |
UFT-8 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
STIMULATING COMPUTATIONAL THINKING WITH THE LOGICANDO PROJECTESTIMULANDO EL PENSAMIENTO COMPUTACIONAL COM EL PROYECTO LOGICANDOESTIMULANDO O PENSAMENTO COMPUTACIONAL COM O PROJETO LOGICANDOLogicando ProjectComputational ThinkingLogical ReasoningLogicando ProjecComputational ThinkingLogical Reasoning`Proyecto LogicandoPensamiento ComputacionalRazonamiento LógicoProyecto LogicandoPensamiento ComputacionalRazonamiento LógicoProjeto LogicandoPensamento ComputacionalRaciocínio LógicoProjeto LogicandoPensamento ComputacionalRaciocínio LógicoThe purpose of this project is to offer playful workshops for final students of the Elementary School in order to work and develop computational thinking through the use of multiple Information and Communication Technology tools, stimulating students' logical reasoning. In this way, we intend to contribute to a better learning of these students, as well as work with the development of skills and competences to solve daily problems, addressing various subjects related to the most diverse areas of knowledge during workshops. Este proyecto tiene por finalidad ofrecer talleres lúdicos para los alumnos de las series finales de la Enseñanza Fundamental, a fin de trabajar y desarrollar el pensamiento computacional a través del uso de múltiples herramientas de la Tecnología de la Información e Comunicación, estimulando el razonamiento lógico de los estudiantes. De esta forma, pretendemos contribuir a un mejor aprendizaje de estos alumnos, así como trabajar con el desarrollo de habilidades y competencias para la resolución de problemas cotidianos, abordando diversos temas relacionados con las más diversificadas áreas del conocimiento durante los talleres. Este projeto tem por finalidade oferecer oficinas lúdicas para os alunos de 8º e 9º anos do Ensino Fundamental, a fim de trabalhar e desenvolver o pensamento computacional através do uso de múltiplas ferramentas da Tecnologia da Informação e Comunicação (TIC), estimulando o raciocínio lógico dos estudantes. Desta forma, pretendemos contribuir para um melhor aprendizado desses alunos, bem como trabalhar com o desenvolvimento de habilidades e competências para a resolução de problemas do cotidiano, abordando diversos assuntos relacionados com as mais diversificadas áreas do conhecimento durante as oficinas. Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoapplication/pdfapplication/zipapplication/epub+zipapplication/octet-streamhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/408010.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p206Observatory Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 206-238Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 206-238Observatoire Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 206-238Revista Observatório ; v. 4 n. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 206-2382447-426610.20873/uft.2447-4266.2018v4n3reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080/13067https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080/13526https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080/13539https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080/13555https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080/13120https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080/13147Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Mercedes Matte daMiorelli, Sandra TeresinhaKologeski, Anelise Lemke2022-03-04T13:12:28Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4080Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:12:28Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
STIMULATING COMPUTATIONAL THINKING WITH THE LOGICANDO PROJECT ESTIMULANDO EL PENSAMIENTO COMPUTACIONAL COM EL PROYECTO LOGICANDO ESTIMULANDO O PENSAMENTO COMPUTACIONAL COM O PROJETO LOGICANDO |
title |
STIMULATING COMPUTATIONAL THINKING WITH THE LOGICANDO PROJECT |
spellingShingle |
STIMULATING COMPUTATIONAL THINKING WITH THE LOGICANDO PROJECT Silva, Mercedes Matte da Logicando Project Computational Thinking Logical Reasoning Logicando Projec Computational Thinking Logical Reasoning `Proyecto Logicando Pensamiento Computacional Razonamiento Lógico Proyecto Logicando Pensamiento Computacional Razonamiento Lógico Projeto Logicando Pensamento Computacional Raciocínio Lógico Projeto Logicando Pensamento Computacional Raciocínio Lógico |
title_short |
STIMULATING COMPUTATIONAL THINKING WITH THE LOGICANDO PROJECT |
title_full |
STIMULATING COMPUTATIONAL THINKING WITH THE LOGICANDO PROJECT |
title_fullStr |
STIMULATING COMPUTATIONAL THINKING WITH THE LOGICANDO PROJECT |
title_full_unstemmed |
STIMULATING COMPUTATIONAL THINKING WITH THE LOGICANDO PROJECT |
title_sort |
STIMULATING COMPUTATIONAL THINKING WITH THE LOGICANDO PROJECT |
author |
Silva, Mercedes Matte da |
author_facet |
Silva, Mercedes Matte da Miorelli, Sandra Teresinha Kologeski, Anelise Lemke |
author_role |
author |
author2 |
Miorelli, Sandra Teresinha Kologeski, Anelise Lemke |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Mercedes Matte da Miorelli, Sandra Teresinha Kologeski, Anelise Lemke |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Logicando Project Computational Thinking Logical Reasoning Logicando Projec Computational Thinking Logical Reasoning `Proyecto Logicando Pensamiento Computacional Razonamiento Lógico Proyecto Logicando Pensamiento Computacional Razonamiento Lógico Projeto Logicando Pensamento Computacional Raciocínio Lógico Projeto Logicando Pensamento Computacional Raciocínio Lógico |
topic |
Logicando Project Computational Thinking Logical Reasoning Logicando Projec Computational Thinking Logical Reasoning `Proyecto Logicando Pensamiento Computacional Razonamiento Lógico Proyecto Logicando Pensamiento Computacional Razonamiento Lógico Projeto Logicando Pensamento Computacional Raciocínio Lógico Projeto Logicando Pensamento Computacional Raciocínio Lógico |
description |
The purpose of this project is to offer playful workshops for final students of the Elementary School in order to work and develop computational thinking through the use of multiple Information and Communication Technology tools, stimulating students' logical reasoning. In this way, we intend to contribute to a better learning of these students, as well as work with the development of skills and competences to solve daily problems, addressing various subjects related to the most diverse areas of knowledge during workshops. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-04-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p206 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p206 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080/13067 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080/13526 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080/13539 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080/13555 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080/13120 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4080/13147 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/zip application/epub+zip application/octet-stream |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 206-238 Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 206-238 Observatoire Journal; Vol. 4 No. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 206-238 Revista Observatório ; v. 4 n. 3 (2018): Vol. 4 N. 3 Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação aplicadas a Educação Mai 2018; 206-238 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br|| |
_version_ |
1797174753963802624 |