HOW MUCH IS A LIKE ?: Food advertising and the organization communicated in Amazonas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Abbud, Maria Emília Oliveira Pereira
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Nascimento, Ayla Shamênia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548
Resumo: Analyzing the influence and evaluating the regional food advertising published on Facebook were the purposes for the production of this article. With the intention of establishing a relationship between the advertisements published on Facebook and the communicated organization proposed by Baldissera (2009), a quantitative and qualitative research based on the publications of regional food organizations in the city of Manaus is presented. This result shows the high index of nutritional deficiency food publications, reiterating data from the Ministry of Health (2016), noting that 19% of the population in Manaus suffers from chronic noncommunicable diseases such as obesity. KEYWORDS: foods, communicated organization, advertising, Facebook.
id UFT-8_96d6a2f6f3f19ea80011fb5f76a0c434
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3548
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling HOW MUCH IS A LIKE ?: Food advertising and the organization communicated in AmazonasCUANTO VALLE UN LIKE?: La publicidad de alimentos y la organización reportado en la AmazoníaQUANTO VALE UM LIKE?: A publicidade de alimentos e a organização comunicada no Amazonasalimentosorganização comunicadacomunicaçãofacebookpublicidadeComunicaçãoPublicidadeFacebookAlimentaçãocomunicação organizacionalAnalyzing the influence and evaluating the regional food advertising published on Facebook were the purposes for the production of this article. With the intention of establishing a relationship between the advertisements published on Facebook and the communicated organization proposed by Baldissera (2009), a quantitative and qualitative research based on the publications of regional food organizations in the city of Manaus is presented. This result shows the high index of nutritional deficiency food publications, reiterating data from the Ministry of Health (2016), noting that 19% of the population in Manaus suffers from chronic noncommunicable diseases such as obesity. KEYWORDS: foods, communicated organization, advertising, Facebook.Para analizar la influencia y evaluar los anuncios de alimentos regionales emitidos en Facebook fueron los propósitos de la producción de este artículo. Con la intención de establecer una relación entre la publicidad transmitida en Facebook y organización comunicado propuesto por Baldissera (2009), presenta una investigación cuantitativa y cualitativa de las publicaciones de las organizaciones regionales del sector de alimentos en la ciudad de Manaos, y cuya resultado refleja el alto índice de publicaciones de alimentos deficientes en la calidad nutricional, reiterando que el Ministerio de Salud (2016) señalando que el 19% de la población sufre de Manaus enfermedades crónicas no transmisibles, tales como (NCD), la obesidad.   PALABRAS CLAVE: comida, organización comunicado, publicidad, Facebook.Analisar a influência e avaliar as publicidades alimentícias regionais veiculadas no Facebook foram os propósitos para a produção do presente artigo. Com a intenção de estabelecer uma relação entre as publicidades veiculadas no Facebook e a organização comunicada proposta por Baldissera (2009), apresenta-se uma pesquisa quanti e qualitativa realizada a partir das publicações de organizações regionais do ramo alimentício na cidade de Manaus, e cujo resultado retrata o alto índice de publicações de alimentos deficientes em qualidade nutricional, reiterando dados do Ministério da Saúde (2016) ao assinalar que 19% da população em Manaus sofre com Doenças Crônicas Não Transmissíveis (DCNT’s), como a obesidade.   PALAVRAS-CHAVE: alimentos, organização comunicada, publicidade, Facebook.     ABSTRACT Analyzing the influence and evaluating the regional food advertising published on Facebook were the purposes for the production of this article. With the intention of establishing a relationship between the advertisements published on Facebook and the communicated organization proposed by Baldissera (2009), a quantitative and qualitative research based on the publications of regional food organizations in the city of Manaus is presented. This result shows the high index of nutritional deficiency food publications, reiterating data from the Ministry of Health (2016), noting that 19% of the population in Manaus suffers from chronic noncommunicable diseases such as obesity. KEYWORDS: foods, communicated organization, advertising, Facebook.     RESUMEN Para analizar la influencia y evaluar los anuncios de alimentos regionales emitidos en Facebook fueron los propósitos de la producción de este artículo. Con la intención de establecer una relación entre la publicidad transmitida en Facebook y organización comunicado propuesto por Baldissera (2009), presenta una investigación cuantitativa y cualitativa de las publicaciones de las organizaciones regionales del sector de alimentos en la ciudad de Manaos, y cuya resultado refleja el alto índice de publicaciones de alimentos deficientes en la calidad nutricional, reiterando que el Ministerio de Salud (2016) señalando que el 19% de la población sufre de Manaus enfermedades crónicas no transmisibles, tales como (NCD), la obesidad.   PALABRAS CLAVE: comida, organización comunicado, publicidad, Facebook.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/zipapplication/zipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/354810.20873/uft.2447-4266.2018v4n2p733Observatory Journal; Vol. 4 No. 2 (2018): Vol. 4 N. 2 (2018) Estudos sobre a naturalização da cultura da violência na sociedade midiatizada Abr-Jun 2018; 733-755Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 2 (2018): Vol. 4 N. 2 (2018) Estudos sobre a naturalização da cultura da violência na sociedade midiatizada Abr-Jun 2018; 733-755Observatoire Journal; Vol. 4 No. 2 (2018): Vol. 4 N. 2 (2018) Estudos sobre a naturalização da cultura da violência na sociedade midiatizada Abr-Jun 2018; 733-755Revista Observatório ; v. 4 n. 2 (2018): Vol. 4 N. 2 (2018) Estudos sobre a naturalização da cultura da violência na sociedade midiatizada Abr-Jun 2018; 733-7552447-426610.20873/uft.2447-4266.2018v4n2reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548/12739https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548/12906https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548/12944https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548/12968https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548/12992Copyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessAbbud, Maria Emília Oliveira PereiraNascimento, Ayla Shamênia2022-03-04T13:14:07Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3548Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:14:07Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv HOW MUCH IS A LIKE ?: Food advertising and the organization communicated in Amazonas
CUANTO VALLE UN LIKE?: La publicidad de alimentos y la organización reportado en la Amazonía
QUANTO VALE UM LIKE?: A publicidade de alimentos e a organização comunicada no Amazonas
title HOW MUCH IS A LIKE ?: Food advertising and the organization communicated in Amazonas
spellingShingle HOW MUCH IS A LIKE ?: Food advertising and the organization communicated in Amazonas
Abbud, Maria Emília Oliveira Pereira
alimentos
organização comunicada
comunicação
facebook
publicidade
Comunicação
Publicidade
Facebook
Alimentação
comunicação organizacional
title_short HOW MUCH IS A LIKE ?: Food advertising and the organization communicated in Amazonas
title_full HOW MUCH IS A LIKE ?: Food advertising and the organization communicated in Amazonas
title_fullStr HOW MUCH IS A LIKE ?: Food advertising and the organization communicated in Amazonas
title_full_unstemmed HOW MUCH IS A LIKE ?: Food advertising and the organization communicated in Amazonas
title_sort HOW MUCH IS A LIKE ?: Food advertising and the organization communicated in Amazonas
author Abbud, Maria Emília Oliveira Pereira
author_facet Abbud, Maria Emília Oliveira Pereira
Nascimento, Ayla Shamênia
author_role author
author2 Nascimento, Ayla Shamênia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Abbud, Maria Emília Oliveira Pereira
Nascimento, Ayla Shamênia
dc.subject.por.fl_str_mv alimentos
organização comunicada
comunicação
facebook
publicidade
Comunicação
Publicidade
Facebook
Alimentação
comunicação organizacional
topic alimentos
organização comunicada
comunicação
facebook
publicidade
Comunicação
Publicidade
Facebook
Alimentação
comunicação organizacional
description Analyzing the influence and evaluating the regional food advertising published on Facebook were the purposes for the production of this article. With the intention of establishing a relationship between the advertisements published on Facebook and the communicated organization proposed by Baldissera (2009), a quantitative and qualitative research based on the publications of regional food organizations in the city of Manaus is presented. This result shows the high index of nutritional deficiency food publications, reiterating data from the Ministry of Health (2016), noting that 19% of the population in Manaus suffers from chronic noncommunicable diseases such as obesity. KEYWORDS: foods, communicated organization, advertising, Facebook.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n2p733
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n2p733
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548/12739
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548/12906
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548/12944
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548/12968
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548/12992
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/zip
application/zip
application/zip
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 4 No. 2 (2018): Vol. 4 N. 2 (2018) Estudos sobre a naturalização da cultura da violência na sociedade midiatizada Abr-Jun 2018; 733-755
Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 2 (2018): Vol. 4 N. 2 (2018) Estudos sobre a naturalização da cultura da violência na sociedade midiatizada Abr-Jun 2018; 733-755
Observatoire Journal; Vol. 4 No. 2 (2018): Vol. 4 N. 2 (2018) Estudos sobre a naturalização da cultura da violência na sociedade midiatizada Abr-Jun 2018; 733-755
Revista Observatório ; v. 4 n. 2 (2018): Vol. 4 N. 2 (2018) Estudos sobre a naturalização da cultura da violência na sociedade midiatizada Abr-Jun 2018; 733-755
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n2
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174753478311936