A CHILDHOOD EDUCATION IN BASIC COMMON NATIONAL CURRICULUM: concepts and proposals for curriculum

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cezari, Eduardo
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Sousa, Jil-vanny da Silva Cunha, Cunha, Rogério de Sousa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2582
Resumo: ABSTRACT We discuss briefly the development of the National Curriculum in Brazil for Early Childhood Education, and this is presented in the National Curriculum Common Base (BNCC). Explanaremos the principies and proposals of curriculum integration, including political processes related to the curriculum, and illustrating it as a possible way for curricular paying for this levei of education. With the studies and discussions proposed by BNCC, we see the possibility of this teaching literacy leveis, return to a welfare action, reducing it to take care of. It is necessary to give due attention to childhood education, understanding that this plays a socializing role, promoting the development of the identity of children, through various learning, conducted in interaction situations.
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spelling A CHILDHOOD EDUCATION IN BASIC COMMON NATIONAL CURRICULUM: concepts and proposals for curriculumA LA EDUCACIÓN EN BÁSICA COMÚN DEL NATIONAL CURRICULUM: critérios y propuestas para curriculumA EDUCAÇÃO INFANTIL NA BASE NACIONAL COMUM CURRICULAR: conceitos e propostas de um currículoCurriculumCurriculum IntegrationEarly Childhood EducationCurriculumCurriculum IntegrationEarly Childhood EducationCurriculumintegración curricularEducación InfantilCurriculumintegración curricularEducación InfantilCurrículoIntegração CurricularEducação Infantil.CurrículoIntegração curricularEducação InfantilABSTRACT We discuss briefly the development of the National Curriculum in Brazil for Early Childhood Education, and this is presented in the National Curriculum Common Base (BNCC). Explanaremos the principies and proposals of curriculum integration, including political processes related to the curriculum, and illustrating it as a possible way for curricular paying for this levei of education. With the studies and discussions proposed by BNCC, we see the possibility of this teaching literacy leveis, return to a welfare action, reducing it to take care of. It is necessary to give due attention to childhood education, understanding that this plays a socializing role, promoting the development of the identity of children, through various learning, conducted in interaction situations.RESUMEN Se discute brevemente el desarrollo dei plan de estúdios nacional en Brasil para la Educación Preescolar, y esto se presenta en el Currículo Nacional Base Común (BNCC). Explanaremos los princípios y propuestas de integración curricular, incluídos los procesos políticos relacionados con el plan de estúdios, y que ilustran como un posible camino para curricular pagar por este nivel de educación. Con los estúdios y discusiones propuestas por BNCC, vemos la posibilidad de que esta ensehanza los niveles de alfabetización, el retorno a una acción de bienestar, reduciéndolo a cuidar. Es necesario prestar la debida atención a la educación infantil, entendiendo que esto juega un papel socializador, promoviendo el desarrollo de la identidad de los nihos, através de diversos aprendizaje, llevado a cabo en situaciones de interacción.Abordaremos de forma breve o desenvolvimento do Currículo Nacional no Brasil para a Educação Infantil, bem como este se apresenta na Base Nacional Comum Curricular (BNCC). Explanaremos os princípios e propostas de uma integração curricular, compreendendo os processos políticos relacionados ao currículo, e ilustrando-o como possível caminho para uma integralização curricular para esse nível de ensino. Com os estudos e discussões propostos pela BNCC, vemos a possibilidade dessa alfabetização de nível de ensino, retornar a uma ação assistencialista, reduzindo-a ao cuidar. É necessário dar a devida atenção a Educação Infantil, compreendendo que essa cumpre um papel socializador, propiciando o desenvolvimento da identidade das crianças, por meio de aprendizagens diversificadas, realizadas em situações de interação.    Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-10-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/258210.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p456Observatory Journal; Vol. 2 No. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 456-475Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 456-475Observatoire Journal; Vol. 2 No. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 456-475Revista Observatório ; v. 2 n. 4 (2016): V. 2 N. 4 (2016) Comunicação: revisitando conceitos e teorias (Edição Especial 2 2016) Outubro 2016; 456-4752447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n4reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2582/9043https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2582/10579https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2582/10580https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2582/10581https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2582/10582https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2582/10583Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessCezari, EduardoSousa, Jil-vanny da Silva CunhaCunha, Rogério de Sousa2022-03-04T13:23:41Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2582Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:23:41Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
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