THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marín-Díaz, Verónica
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Cabero Alemara, Julio, Barroso Osuna, Julio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485
Resumo: The incorporation of Internet at the dynamic of the live the university pupils is unquestionable, for all this reason that is necessary determinate who is the attitude that this today they have about it. We presented the result obtain of study do with university pupils of the Faculty of Education of Cordoba, Seville and Basque Country. The data collection method has been Osgood, Suci & Tannebaum (1976) semantic differential, obeying a cuasiexperimental study with the application of a pretest-posttest. The principal result obtain mark that the students today initially have a attitude to Internet media, aimed at down in some universities, but once make a training action link to the net this have change to more positive valuation.
id UFT-8_d039405e08afec122b0587615aea3427
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3485
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENTPERCEPÇÕES DE ALUNOS À INTERNET APÓS A PARTICIPAÇÃO EM UMA EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM ATRAVÉS DE AMBIENTES DE APRENDIZAGEM PESSOAISPERCEPCIONES DE LOS ALUMNOS HACIA INTERNET TRAS LA PARTICIPACIÓN EN UNA EXPERIENCIA FORMATIVA A TRAVÉS DE ENTORNOS PERSONALES DE APRENDIZAJEInternetlearningcollege studentsuniversity studentspersonal learning environmentInternetlearningcollege studentsuniversity studentspersonal learning environmentInternetformaciónaprendizajealumnado universitárioentornos personales de aprendizajeInternetformaciónaprendizajealumnado universitárioentornos personales de aprendizajeinternetformaçãoaprendizagemestudantes universitáriosambientes de aprendizagem pessoaisinternetaprendizagemuniversitáriosambientes pessoais de aprendizagemThe incorporation of Internet at the dynamic of the live the university pupils is unquestionable, for all this reason that is necessary determinate who is the attitude that this today they have about it. We presented the result obtain of study do with university pupils of the Faculty of Education of Cordoba, Seville and Basque Country. The data collection method has been Osgood, Suci & Tannebaum (1976) semantic differential, obeying a cuasiexperimental study with the application of a pretest-posttest. The principal result obtain mark that the students today initially have a attitude to Internet media, aimed at down in some universities, but once make a training action link to the net this have change to more positive valuation.La incorporación de Internet a la dinámica de la vida de los alumnos universitarios es incuestionable, es por ello que es necesario determinar cuál es la actitud que estos hoy tienen hacia ella. Presentamos a continuación los resultados obtenidos de un estudio realizado con estudiantes universitarios de las Facultades de Ciencias de la Educación de las universidades de Córdoba, Sevilla y País Vasco. El método para la recogida de los datos ha sido el diferencial semántico de Osgood, Suci y Tannebaum (1976), obedeciendo a un estudio cuaxiexperimental con la aplicación de un pretest-postest. El principal resultado alcanzado señala que el alumnado hoy inicialmente tiene una actitud hacia Internet media, tendente a la baja en algunas universidades, pero una vez realizada una acción formativa vinculada a la red esta ha cambiado sustancialmente hacia una valoración muy positiva.Internet incorporando a dinâmica da vida dos estudantes universitários é inquestionável, por isso é necessário para determinar a atitude que eles têm para com ele hoje. A seguir estão os resultados de um estudo de estudantes universitários das Faculdades de Ciências da Educação nas Universidades de Córdoba, Sevilha e do País Basco. O método para a recolha de dados tem sido o diferencial semântica Osgood, Suci e Tannenbaum (1976), obedecendo a um estudo cuaxiexperimental aplicação de um pré-teste-pós-teste. O principal resultado alcançado hoje indica que os alunos inicialmente têm uma atitude perante a mídia internet, virada para baixo em algumas universidades, mas uma vez realizada uma rede de formação ligada a isso mudou substancialmente para uma avaliação muito positiva.Universidade Federal do Tocantins - UFT2017-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/348510.20873/uft.2447-4266.2017v3n4p116Observatory Journal; Vol. 3 No. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140Observatoire Journal; Vol. 3 No. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140Revista Observatório ; v. 3 n. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-1402447-426610.20873/uft.2447-4266.2017v3n4reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9779https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9808https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9844https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9875https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9906https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9935Século XX/XXICopyright (c) 2017 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarín-Díaz, VerónicaCabero Alemara, JulioBarroso Osuna, Julio2022-03-04T13:19:34Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3485Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:19:34Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT
PERCEPÇÕES DE ALUNOS À INTERNET APÓS A PARTICIPAÇÃO EM UMA EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM ATRAVÉS DE AMBIENTES DE APRENDIZAGEM PESSOAIS
PERCEPCIONES DE LOS ALUMNOS HACIA INTERNET TRAS LA PARTICIPACIÓN EN UNA EXPERIENCIA FORMATIVA A TRAVÉS DE ENTORNOS PERSONALES DE APRENDIZAJE
title THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT
spellingShingle THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT
Marín-Díaz, Verónica
Internet
learning
college students
university students
personal learning environment
Internet
learning
college students
university students
personal learning environment
Internet
formación
aprendizaje
alumnado universitário
entornos personales de aprendizaje
Internet
formación
aprendizaje
alumnado universitário
entornos personales de aprendizaje
internet
formação
aprendizagem
estudantes universitários
ambientes de aprendizagem pessoais
internet
aprendizagem
universitários
ambientes pessoais de aprendizagem
title_short THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT
title_full THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT
title_fullStr THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT
title_full_unstemmed THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT
title_sort THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT
author Marín-Díaz, Verónica
author_facet Marín-Díaz, Verónica
Cabero Alemara, Julio
Barroso Osuna, Julio
author_role author
author2 Cabero Alemara, Julio
Barroso Osuna, Julio
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marín-Díaz, Verónica
Cabero Alemara, Julio
Barroso Osuna, Julio
dc.subject.por.fl_str_mv Internet
learning
college students
university students
personal learning environment
Internet
learning
college students
university students
personal learning environment
Internet
formación
aprendizaje
alumnado universitário
entornos personales de aprendizaje
Internet
formación
aprendizaje
alumnado universitário
entornos personales de aprendizaje
internet
formação
aprendizagem
estudantes universitários
ambientes de aprendizagem pessoais
internet
aprendizagem
universitários
ambientes pessoais de aprendizagem
topic Internet
learning
college students
university students
personal learning environment
Internet
learning
college students
university students
personal learning environment
Internet
formación
aprendizaje
alumnado universitário
entornos personales de aprendizaje
Internet
formación
aprendizaje
alumnado universitário
entornos personales de aprendizaje
internet
formação
aprendizagem
estudantes universitários
ambientes de aprendizagem pessoais
internet
aprendizagem
universitários
ambientes pessoais de aprendizagem
description The incorporation of Internet at the dynamic of the live the university pupils is unquestionable, for all this reason that is necessary determinate who is the attitude that this today they have about it. We presented the result obtain of study do with university pupils of the Faculty of Education of Cordoba, Seville and Basque Country. The data collection method has been Osgood, Suci & Tannebaum (1976) semantic differential, obeying a cuasiexperimental study with the application of a pretest-posttest. The principal result obtain mark that the students today initially have a attitude to Internet media, aimed at down in some universities, but once make a training action link to the net this have change to more positive valuation.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-07-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485
10.20873/uft.2447-4266.2017v3n4p116
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n4p116
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9779
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9808
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9844
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9875
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9906
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9935
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/zip
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 3 No. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140
Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140
Observatoire Journal; Vol. 3 No. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140
Revista Observatório ; v. 3 n. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2017v3n4
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174753417494528