THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485 |
Resumo: | The incorporation of Internet at the dynamic of the live the university pupils is unquestionable, for all this reason that is necessary determinate who is the attitude that this today they have about it. We presented the result obtain of study do with university pupils of the Faculty of Education of Cordoba, Seville and Basque Country. The data collection method has been Osgood, Suci & Tannebaum (1976) semantic differential, obeying a cuasiexperimental study with the application of a pretest-posttest. The principal result obtain mark that the students today initially have a attitude to Internet media, aimed at down in some universities, but once make a training action link to the net this have change to more positive valuation. |
id |
UFT-7_d039405e08afec122b0587615aea3427 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3485 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENTPERCEPÇÕES DE ALUNOS À INTERNET APÓS A PARTICIPAÇÃO EM UMA EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM ATRAVÉS DE AMBIENTES DE APRENDIZAGEM PESSOAISPERCEPCIONES DE LOS ALUMNOS HACIA INTERNET TRAS LA PARTICIPACIÓN EN UNA EXPERIENCIA FORMATIVA A TRAVÉS DE ENTORNOS PERSONALES DE APRENDIZAJEInternetlearningcollege studentsuniversity studentspersonal learning environmentInternetlearningcollege studentsuniversity studentspersonal learning environmentInternetformaciónaprendizajealumnado universitárioentornos personales de aprendizajeInternetformaciónaprendizajealumnado universitárioentornos personales de aprendizajeinternetformaçãoaprendizagemestudantes universitáriosambientes de aprendizagem pessoaisinternetaprendizagemuniversitáriosambientes pessoais de aprendizagemThe incorporation of Internet at the dynamic of the live the university pupils is unquestionable, for all this reason that is necessary determinate who is the attitude that this today they have about it. We presented the result obtain of study do with university pupils of the Faculty of Education of Cordoba, Seville and Basque Country. The data collection method has been Osgood, Suci & Tannebaum (1976) semantic differential, obeying a cuasiexperimental study with the application of a pretest-posttest. The principal result obtain mark that the students today initially have a attitude to Internet media, aimed at down in some universities, but once make a training action link to the net this have change to more positive valuation.La incorporación de Internet a la dinámica de la vida de los alumnos universitarios es incuestionable, es por ello que es necesario determinar cuál es la actitud que estos hoy tienen hacia ella. Presentamos a continuación los resultados obtenidos de un estudio realizado con estudiantes universitarios de las Facultades de Ciencias de la Educación de las universidades de Córdoba, Sevilla y País Vasco. El método para la recogida de los datos ha sido el diferencial semántico de Osgood, Suci y Tannebaum (1976), obedeciendo a un estudio cuaxiexperimental con la aplicación de un pretest-postest. El principal resultado alcanzado señala que el alumnado hoy inicialmente tiene una actitud hacia Internet media, tendente a la baja en algunas universidades, pero una vez realizada una acción formativa vinculada a la red esta ha cambiado sustancialmente hacia una valoración muy positiva.Internet incorporando a dinâmica da vida dos estudantes universitários é inquestionável, por isso é necessário para determinar a atitude que eles têm para com ele hoje. A seguir estão os resultados de um estudo de estudantes universitários das Faculdades de Ciências da Educação nas Universidades de Córdoba, Sevilha e do País Basco. O método para a recolha de dados tem sido o diferencial semântica Osgood, Suci e Tannenbaum (1976), obedecendo a um estudo cuaxiexperimental aplicação de um pré-teste-pós-teste. O principal resultado alcançado hoje indica que os alunos inicialmente têm uma atitude perante a mídia internet, virada para baixo em algumas universidades, mas uma vez realizada uma rede de formação ligada a isso mudou substancialmente para uma avaliação muito positiva.Universidade Federal do Tocantins - UFT2017-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/348510.20873/uft.2447-4266.2017v3n4p116Observatory Journal; Vol. 3 No. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140Observatoire Journal; Vol. 3 No. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140Revista Observatório ; v. 3 n. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-1402447-426610.20873/uft.2447-4266.2017v3n4reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9779https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9808https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9844https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9875https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9906https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9935Século XX/XXICopyright (c) 2017 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarín-Díaz, VerónicaCabero Alemara, JulioBarroso Osuna, Julio2022-03-04T13:19:34Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3485Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:19:34Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT PERCEPÇÕES DE ALUNOS À INTERNET APÓS A PARTICIPAÇÃO EM UMA EXPERIÊNCIA DE APRENDIZAGEM ATRAVÉS DE AMBIENTES DE APRENDIZAGEM PESSOAIS PERCEPCIONES DE LOS ALUMNOS HACIA INTERNET TRAS LA PARTICIPACIÓN EN UNA EXPERIENCIA FORMATIVA A TRAVÉS DE ENTORNOS PERSONALES DE APRENDIZAJE |
title |
THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT |
spellingShingle |
THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT Marín-Díaz, Verónica Internet learning college students university students personal learning environment Internet learning college students university students personal learning environment Internet formación aprendizaje alumnado universitário entornos personales de aprendizaje Internet formación aprendizaje alumnado universitário entornos personales de aprendizaje internet formação aprendizagem estudantes universitários ambientes de aprendizagem pessoais internet aprendizagem universitários ambientes pessoais de aprendizagem |
title_short |
THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT |
title_full |
THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT |
title_fullStr |
THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT |
title_full_unstemmed |
THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT |
title_sort |
THE PUPILS’ PERCEPTIONS TO INTERNET AFTER INVOLVEMENT IN A TRAINING EXPERIENCE BETWEEN OF PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT |
author |
Marín-Díaz, Verónica |
author_facet |
Marín-Díaz, Verónica Cabero Alemara, Julio Barroso Osuna, Julio |
author_role |
author |
author2 |
Cabero Alemara, Julio Barroso Osuna, Julio |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marín-Díaz, Verónica Cabero Alemara, Julio Barroso Osuna, Julio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Internet learning college students university students personal learning environment Internet learning college students university students personal learning environment Internet formación aprendizaje alumnado universitário entornos personales de aprendizaje Internet formación aprendizaje alumnado universitário entornos personales de aprendizaje internet formação aprendizagem estudantes universitários ambientes de aprendizagem pessoais internet aprendizagem universitários ambientes pessoais de aprendizagem |
topic |
Internet learning college students university students personal learning environment Internet learning college students university students personal learning environment Internet formación aprendizaje alumnado universitário entornos personales de aprendizaje Internet formación aprendizaje alumnado universitário entornos personales de aprendizaje internet formação aprendizagem estudantes universitários ambientes de aprendizagem pessoais internet aprendizagem universitários ambientes pessoais de aprendizagem |
description |
The incorporation of Internet at the dynamic of the live the university pupils is unquestionable, for all this reason that is necessary determinate who is the attitude that this today they have about it. We presented the result obtain of study do with university pupils of the Faculty of Education of Cordoba, Seville and Basque Country. The data collection method has been Osgood, Suci & Tannebaum (1976) semantic differential, obeying a cuasiexperimental study with the application of a pretest-posttest. The principal result obtain mark that the students today initially have a attitude to Internet media, aimed at down in some universities, but once make a training action link to the net this have change to more positive valuation. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n4p116 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2017v3n4p116 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9779 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9808 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9844 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9875 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9906 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3485/9935 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/zip application/x-gzip application/zip |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 3 No. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140 Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140 Observatoire Journal; Vol. 3 No. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140 Revista Observatório ; v. 3 n. 4 (2017): V. 3 N. 4 (2017) Comunicação, Educação e Tecnologias Jul-Set 2017; 116-140 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n4 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313245373628416 |