The use of techniques for teaching English pronunciation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Reis, Felipe Santos dos
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Domínios de Lingu@gem
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/37171
Resumo: This ethnographic and qualitative research (ANDRÉ, 2003) aims to investigate the means by which the pronunciation of the English language is focused on by two teachers during their classes at a private language school in the city of Campina Grande (PB). The instruments used for data collection involve semi-structured interviews, observation and audio-recording of classes and field notes. The results obtained in this study indicate that the two participants taught the English pronunciation by using mostly the technique referred to as listen and imitate, as presented by Celce-Murcia, Brinton and Goodwin (2010), which is based on an implicit approach and depends on the ability of learners to listen and imitate the sounds of English as an L2.
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spelling The use of techniques for teaching English pronunciationO uso de técnicas para o ensino de pronúncia da língua inglesaInglês como L2Ensino de pronúnciaInteligibilidadePráticas de ensinoTécnicasEnglish as an L2Pronunciation teachingTeaching practicesIntelligibilityTechniquesThis ethnographic and qualitative research (ANDRÉ, 2003) aims to investigate the means by which the pronunciation of the English language is focused on by two teachers during their classes at a private language school in the city of Campina Grande (PB). The instruments used for data collection involve semi-structured interviews, observation and audio-recording of classes and field notes. The results obtained in this study indicate that the two participants taught the English pronunciation by using mostly the technique referred to as listen and imitate, as presented by Celce-Murcia, Brinton and Goodwin (2010), which is based on an implicit approach and depends on the ability of learners to listen and imitate the sounds of English as an L2.Esta pesquisa qualitativa de base etnográfica (ANDRÉ, 2003) tem por objetivo investigar as formas através das quais a pronúncia da língua inglesa é focalizada nas aulas de dois professores de uma escola de idiomas da cidade de Campina Grande - PB. Os instrumentos utilizados com vistas à coleta de dados envolvem entrevistas semiestruturadas, observação e gravação em áudio das aulas, e notas de campo. Os resultados obtidos aqui indicam que a forma mais utilizada por esses professores a fim de abordar aspectos de pronúncia do inglês corresponde à técnica escutar e imitar, tal como apresentada por Celce-Murcia, Brinton e Goodwin (2010), a qual é baseada numa abordagem implícita e depende da habilidade do aprendiz de ouvir e imitar o ritmo e os sons do inglês como L2.PP/UFU2017-07-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/3717110.14393/DL30-v11n3a2017-12Domínios de Lingu@gem; Vol. 11 No. 3 (2017): Número atemático; 708-733Domínios de Lingu@gem; Vol. 11 Núm. 3 (2017): Número atemático; 708-733Domínios de Lingu@gem; v. 11 n. 3 (2017): Número atemático; 708-7331980-5799reponame:Domínios de Lingu@geminstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/37171/20914Copyright (c) 2017 Felipe Santos dos Reisinfo:eu-repo/semantics/openAccessReis, Felipe Santos dos2019-06-04T17:07:57Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/37171Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagemPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/oairevistadominios@ileel.ufu.br||1980-57991980-5799opendoar:2019-06-04T17:07:57Domínios de Lingu@gem - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
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