Types of arguments used in Havaianas advertisements

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Freitas, Henrique Campos
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Marra, Mayra Natanne Alves
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Domínios de Lingu@gem
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/32174
Resumo: In this article, based on Semantic Argumentative studies, we analyze the semantic argumentative resources present in 21 advertisements of the Havaianas' brand. We tried to identify which types of arguments are most used in these advertisements based on theoretical studies of  Perelman & Tyteca (1996, 2002), Fiorin (2015), Reboul (2004) and Abreu (2002), and also find the evidence of how the types of argument are used in the genre "advertisement". The analyzes allowed us to verify how language is used to persuade consumers, mainly through the use of specific argumentative techniques.
id UFU-12_6e3ad1f2aa0cca74b5a37be17ad1a935
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/32174
network_acronym_str UFU-12
network_name_str Domínios de Lingu@gem
repository_id_str
spelling Types of arguments used in Havaianas advertisementsTipos de argumentos utilizados nos anúncios publicitários das HavaianasSemântica argumentativaAnúncios publicitáriosArgumentaçãoArgumentative semanticsAdvertisementsArgumentsIn this article, based on Semantic Argumentative studies, we analyze the semantic argumentative resources present in 21 advertisements of the Havaianas' brand. We tried to identify which types of arguments are most used in these advertisements based on theoretical studies of  Perelman & Tyteca (1996, 2002), Fiorin (2015), Reboul (2004) and Abreu (2002), and also find the evidence of how the types of argument are used in the genre "advertisement". The analyzes allowed us to verify how language is used to persuade consumers, mainly through the use of specific argumentative techniques.Neste artigo, com base na Semântica Argumentativa, analisamos os recursos semântico-argumentativos presentes em 21 anúncios publicitários da marca Havaianas. Buscamos identificar quais os tipos de argumentos mais utilizados nesses anúncios baseado nos estudos teóricos de Perelman & Tyteca (1996, 2002), Fiorin (2015), Reboul (2004) e Abreu (2002) e, também, evidenciar como os tipos de argumento são utilizados no gênero "anúncio publicitário". As análises realizadas permitiram verificar como a linguagem é usada para persuadir o consumidor, principalmente por meio do uso de técnicas argumentativas específicas.PP/UFU2016-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/3217410.14393/DL21-v10n1a2016-16Domínios de Lingu@gem; Vol. 10 No. 1 (2016): Número Atemático; 304-329Domínios de Lingu@gem; Vol. 10 Núm. 1 (2016): Número Atemático; 304-329Domínios de Lingu@gem; v. 10 n. 1 (2016): Número Atemático; 304-3291980-5799reponame:Domínios de Lingu@geminstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/32174/18095Copyright (c) 2016 Henrique Campos Freitas, Mayra Natanne Alves Marrainfo:eu-repo/semantics/openAccessFreitas, Henrique CamposMarra, Mayra Natanne Alves2020-06-26T17:55:34Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/32174Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagemPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/oairevistadominios@ileel.ufu.br||1980-57991980-5799opendoar:2020-06-26T17:55:34Domínios de Lingu@gem - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Types of arguments used in Havaianas advertisements
Tipos de argumentos utilizados nos anúncios publicitários das Havaianas
title Types of arguments used in Havaianas advertisements
spellingShingle Types of arguments used in Havaianas advertisements
Freitas, Henrique Campos
Semântica argumentativa
Anúncios publicitários
Argumentação
Argumentative semantics
Advertisements
Arguments
title_short Types of arguments used in Havaianas advertisements
title_full Types of arguments used in Havaianas advertisements
title_fullStr Types of arguments used in Havaianas advertisements
title_full_unstemmed Types of arguments used in Havaianas advertisements
title_sort Types of arguments used in Havaianas advertisements
author Freitas, Henrique Campos
author_facet Freitas, Henrique Campos
Marra, Mayra Natanne Alves
author_role author
author2 Marra, Mayra Natanne Alves
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Freitas, Henrique Campos
Marra, Mayra Natanne Alves
dc.subject.por.fl_str_mv Semântica argumentativa
Anúncios publicitários
Argumentação
Argumentative semantics
Advertisements
Arguments
topic Semântica argumentativa
Anúncios publicitários
Argumentação
Argumentative semantics
Advertisements
Arguments
description In this article, based on Semantic Argumentative studies, we analyze the semantic argumentative resources present in 21 advertisements of the Havaianas' brand. We tried to identify which types of arguments are most used in these advertisements based on theoretical studies of  Perelman & Tyteca (1996, 2002), Fiorin (2015), Reboul (2004) and Abreu (2002), and also find the evidence of how the types of argument are used in the genre "advertisement". The analyzes allowed us to verify how language is used to persuade consumers, mainly through the use of specific argumentative techniques.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-03-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/32174
10.14393/DL21-v10n1a2016-16
url https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/32174
identifier_str_mv 10.14393/DL21-v10n1a2016-16
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/32174/18095
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Henrique Campos Freitas, Mayra Natanne Alves Marra
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Henrique Campos Freitas, Mayra Natanne Alves Marra
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv PP/UFU
publisher.none.fl_str_mv PP/UFU
dc.source.none.fl_str_mv Domínios de Lingu@gem; Vol. 10 No. 1 (2016): Número Atemático; 304-329
Domínios de Lingu@gem; Vol. 10 Núm. 1 (2016): Número Atemático; 304-329
Domínios de Lingu@gem; v. 10 n. 1 (2016): Número Atemático; 304-329
1980-5799
reponame:Domínios de Lingu@gem
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Domínios de Lingu@gem
collection Domínios de Lingu@gem
repository.name.fl_str_mv Domínios de Lingu@gem - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistadominios@ileel.ufu.br||
_version_ 1797067714872737792