Types of arguments used in Havaianas advertisements
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Domínios de Lingu@gem |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/32174 |
Resumo: | In this article, based on Semantic Argumentative studies, we analyze the semantic argumentative resources present in 21 advertisements of the Havaianas' brand. We tried to identify which types of arguments are most used in these advertisements based on theoretical studies of Perelman & Tyteca (1996, 2002), Fiorin (2015), Reboul (2004) and Abreu (2002), and also find the evidence of how the types of argument are used in the genre "advertisement". The analyzes allowed us to verify how language is used to persuade consumers, mainly through the use of specific argumentative techniques. |
id |
UFU-12_6e3ad1f2aa0cca74b5a37be17ad1a935 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/32174 |
network_acronym_str |
UFU-12 |
network_name_str |
Domínios de Lingu@gem |
repository_id_str |
|
spelling |
Types of arguments used in Havaianas advertisementsTipos de argumentos utilizados nos anúncios publicitários das HavaianasSemântica argumentativaAnúncios publicitáriosArgumentaçãoArgumentative semanticsAdvertisementsArgumentsIn this article, based on Semantic Argumentative studies, we analyze the semantic argumentative resources present in 21 advertisements of the Havaianas' brand. We tried to identify which types of arguments are most used in these advertisements based on theoretical studies of Perelman & Tyteca (1996, 2002), Fiorin (2015), Reboul (2004) and Abreu (2002), and also find the evidence of how the types of argument are used in the genre "advertisement". The analyzes allowed us to verify how language is used to persuade consumers, mainly through the use of specific argumentative techniques.Neste artigo, com base na Semântica Argumentativa, analisamos os recursos semântico-argumentativos presentes em 21 anúncios publicitários da marca Havaianas. Buscamos identificar quais os tipos de argumentos mais utilizados nesses anúncios baseado nos estudos teóricos de Perelman & Tyteca (1996, 2002), Fiorin (2015), Reboul (2004) e Abreu (2002) e, também, evidenciar como os tipos de argumento são utilizados no gênero "anúncio publicitário". As análises realizadas permitiram verificar como a linguagem é usada para persuadir o consumidor, principalmente por meio do uso de técnicas argumentativas específicas.PP/UFU2016-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/3217410.14393/DL21-v10n1a2016-16Domínios de Lingu@gem; Vol. 10 No. 1 (2016): Número Atemático; 304-329Domínios de Lingu@gem; Vol. 10 Núm. 1 (2016): Número Atemático; 304-329Domínios de Lingu@gem; v. 10 n. 1 (2016): Número Atemático; 304-3291980-5799reponame:Domínios de Lingu@geminstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/32174/18095Copyright (c) 2016 Henrique Campos Freitas, Mayra Natanne Alves Marrainfo:eu-repo/semantics/openAccessFreitas, Henrique CamposMarra, Mayra Natanne Alves2020-06-26T17:55:34Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/32174Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagemPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/oairevistadominios@ileel.ufu.br||1980-57991980-5799opendoar:2020-06-26T17:55:34Domínios de Lingu@gem - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Types of arguments used in Havaianas advertisements Tipos de argumentos utilizados nos anúncios publicitários das Havaianas |
title |
Types of arguments used in Havaianas advertisements |
spellingShingle |
Types of arguments used in Havaianas advertisements Freitas, Henrique Campos Semântica argumentativa Anúncios publicitários Argumentação Argumentative semantics Advertisements Arguments |
title_short |
Types of arguments used in Havaianas advertisements |
title_full |
Types of arguments used in Havaianas advertisements |
title_fullStr |
Types of arguments used in Havaianas advertisements |
title_full_unstemmed |
Types of arguments used in Havaianas advertisements |
title_sort |
Types of arguments used in Havaianas advertisements |
author |
Freitas, Henrique Campos |
author_facet |
Freitas, Henrique Campos Marra, Mayra Natanne Alves |
author_role |
author |
author2 |
Marra, Mayra Natanne Alves |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Freitas, Henrique Campos Marra, Mayra Natanne Alves |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Semântica argumentativa Anúncios publicitários Argumentação Argumentative semantics Advertisements Arguments |
topic |
Semântica argumentativa Anúncios publicitários Argumentação Argumentative semantics Advertisements Arguments |
description |
In this article, based on Semantic Argumentative studies, we analyze the semantic argumentative resources present in 21 advertisements of the Havaianas' brand. We tried to identify which types of arguments are most used in these advertisements based on theoretical studies of Perelman & Tyteca (1996, 2002), Fiorin (2015), Reboul (2004) and Abreu (2002), and also find the evidence of how the types of argument are used in the genre "advertisement". The analyzes allowed us to verify how language is used to persuade consumers, mainly through the use of specific argumentative techniques. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-03-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/32174 10.14393/DL21-v10n1a2016-16 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/32174 |
identifier_str_mv |
10.14393/DL21-v10n1a2016-16 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/32174/18095 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Henrique Campos Freitas, Mayra Natanne Alves Marra info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Henrique Campos Freitas, Mayra Natanne Alves Marra |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
PP/UFU |
publisher.none.fl_str_mv |
PP/UFU |
dc.source.none.fl_str_mv |
Domínios de Lingu@gem; Vol. 10 No. 1 (2016): Número Atemático; 304-329 Domínios de Lingu@gem; Vol. 10 Núm. 1 (2016): Número Atemático; 304-329 Domínios de Lingu@gem; v. 10 n. 1 (2016): Número Atemático; 304-329 1980-5799 reponame:Domínios de Lingu@gem instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Domínios de Lingu@gem |
collection |
Domínios de Lingu@gem |
repository.name.fl_str_mv |
Domínios de Lingu@gem - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadominios@ileel.ufu.br|| |
_version_ |
1797067714872737792 |