A educação do campo e os desafios para uma educação infantil do campo : uma trajetória nas/das leis e nas/das lutas
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de educação popular (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/43051 |
Resumo: | The purpose of this text is to outline the course that has made the proposal for Countryside Education for Children. In this way, we draw attention to historical milestones that indicate this trajectory, from the absence of the educational process in the agrarian space, through the offer of rural education, its critics, the debate to elaborate a Field Education and its children’s pedagogical specificity. We used as methodological procedure the bibliographic research, studying the authors: Caldart (2008, 1997), Fernandes (1999, 2006) Silva (2012), as well as the Operational Guidelines for Basic Education in the Field Schools, among other documents and authors. |
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A educação do campo e os desafios para uma educação infantil do campo : uma trajetória nas/das leis e nas/das lutasEducação Infantil do CampoLegislaçãoEducação RuralLei de Diretrizes e BasesGeography TeachingInfantile Education of the FieldLegislationThe purpose of this text is to outline the course that has made the proposal for Countryside Education for Children. In this way, we draw attention to historical milestones that indicate this trajectory, from the absence of the educational process in the agrarian space, through the offer of rural education, its critics, the debate to elaborate a Field Education and its children’s pedagogical specificity. We used as methodological procedure the bibliographic research, studying the authors: Caldart (2008, 1997), Fernandes (1999, 2006) Silva (2012), as well as the Operational Guidelines for Basic Education in the Field Schools, among other documents and authors.Este texto tem como objetivo traçar o percurso que efetivou a proposta de uma educação infantil do campo. Desta forma, lançamos mão de apontamentos sobre marcos históricos que indicam essa trajetória, desde a ausência do processo educacional no espaço agrário, passando pela proposta de educação rural e as críticas a ela, o debate para elaboração de uma educação do campo e sua especificidade pedagógica infantil. Utilizamos como procedimento metodológico a pesquisa bibliográfica, estudando os autores: Caldart (2008, 1997), Fernandes (1999, 2006), Silva (2012), bem como as Diretrizes Operacionais para Educação Básica nas escolas do campo, dentre outros documentos e autores.Universidade Federal de Uberlândia2019-01-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/4305110.14393/rep-v17n32018-art11Revista de Educação Popular; v. 17 n. 3 (2018): Revista de Educação Popular; 154-1671982-76601678-5622reponame:Revista de educação popular (Online)instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/43051/pdfCopyright (c) 2019 Geralda Maria de Bem, Thiago Roniere Rebouças Tavareshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTavares, Thiago Roniere Rebouças Bem, Geralda Maria de 2023-03-22T16:53:36Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/43051Revistahttp://www.seer.ufu.br/index.php/reveducpopPUBhttp://www.seer.ufu.br/index.php/reveducpop/oairevistapopular@proex.ufu.br||revistapopular@proex.ufu.br1678-56221982-7660opendoar:2023-03-22T16:53:36Revista de educação popular (Online) - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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