O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Ariane Diniz
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Reigota, Marcos Antonio dos Santos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de educação popular (Online)
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/35996
Resumo: This work is related to the doctoral thesis in education being conducted at the University of Sorocaba that analyzes how the project Latin American European Network for Social Transnational Work (Reletran) was tested and evaluated by the participants of a course entitled ”Social Practices and Community Processes” offered in 2014. The research is an empirical one based on the narratives of students and employees of that course. After each meeting held, they sent us an account of their observations concerning what had been discussed and experienced in the activities in the week. It was common knowledge that these accounts would be used in the empirical part of the thesis that seeks to observe the impact of Reletran on the expansion of the symbolic capital at the University of Sorocaba; the role of a community college in the redefinition of Freire’s pedagogy nowadays and the methods of construction and consolidation of community processes through teaching and daily social practices.
id UFU-13_e8e4a7ab736e038da874a29336cbff97
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/35996
network_acronym_str UFU-13
network_name_str Revista de educação popular (Online)
repository_id_str
spelling O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantesReletranNarrativasPedagogia FreireanaUniversidadeComunidadeReletranNarrativesFreire’s PedagogyUniversityCommunityThis work is related to the doctoral thesis in education being conducted at the University of Sorocaba that analyzes how the project Latin American European Network for Social Transnational Work (Reletran) was tested and evaluated by the participants of a course entitled ”Social Practices and Community Processes” offered in 2014. The research is an empirical one based on the narratives of students and employees of that course. After each meeting held, they sent us an account of their observations concerning what had been discussed and experienced in the activities in the week. It was common knowledge that these accounts would be used in the empirical part of the thesis that seeks to observe the impact of Reletran on the expansion of the symbolic capital at the University of Sorocaba; the role of a community college in the redefinition of Freire’s pedagogy nowadays and the methods of construction and consolidation of community processes through teaching and daily social practices.Este trabalho está relacionado à tese de doutoramento em Educação na Universidade de Sorocaba e procura analisar a maneira como o projeto Rede Latinoamericana Europeia de Trabalho Social Transnacional (Reletran) foi experimentado e avaliado pelos participantes do curso "Práticas sociais e processos comunitários" oferecido em 2014. A pesquisa tem como base empírica as narrativas dos alunos e colaboradores do referido curso. Após cada encontro realizado, eles nos enviavam uma narrativa sobre suas observações do que havia sido discutido e experimentado nas atividades daquela semana. Além dessas narrativas, procurou-se observar o papel de uma universidade comunitária na ressignificação da pedagogia freireana no tempo presente e os métodos de construção e consolidação de processos comunitários por meio das práticas pedagógicas e sociais cotidianas.Universidade Federal de Uberlândia2017-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/3599610.14393/REE-v16n12017_art06Revista de Educação Popular; v. 16 n. 1 (2017): Revista de Educação Popular; 72-811982-76601678-5622reponame:Revista de educação popular (Online)instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/35996/pdfCopyright (c) 2017 Ariane Diniz Silva, Marcos Antonio dos Santos Reigotainfo:eu-repo/semantics/openAccess Silva, Ariane DinizReigota, Marcos Antonio dos Santos 2020-07-17T00:39:33Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/35996Revistahttp://www.seer.ufu.br/index.php/reveducpopPUBhttp://www.seer.ufu.br/index.php/reveducpop/oairevistapopular@proex.ufu.br||revistapopular@proex.ufu.br1678-56221982-7660opendoar:2020-07-17T00:39:33Revista de educação popular (Online) - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes
title O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes
spellingShingle O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes
Silva, Ariane Diniz
Reletran
Narrativas
Pedagogia Freireana
Universidade
Comunidade
Reletran
Narratives
Freire’s Pedagogy
University
Community
title_short O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes
title_full O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes
title_fullStr O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes
title_full_unstemmed O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes
title_sort O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes
author Silva, Ariane Diniz
author_facet Silva, Ariane Diniz
Reigota, Marcos Antonio dos Santos
author_role author
author2 Reigota, Marcos Antonio dos Santos
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Ariane Diniz
Reigota, Marcos Antonio dos Santos
dc.subject.por.fl_str_mv Reletran
Narrativas
Pedagogia Freireana
Universidade
Comunidade
Reletran
Narratives
Freire’s Pedagogy
University
Community
topic Reletran
Narrativas
Pedagogia Freireana
Universidade
Comunidade
Reletran
Narratives
Freire’s Pedagogy
University
Community
description This work is related to the doctoral thesis in education being conducted at the University of Sorocaba that analyzes how the project Latin American European Network for Social Transnational Work (Reletran) was tested and evaluated by the participants of a course entitled ”Social Practices and Community Processes” offered in 2014. The research is an empirical one based on the narratives of students and employees of that course. After each meeting held, they sent us an account of their observations concerning what had been discussed and experienced in the activities in the week. It was common knowledge that these accounts would be used in the empirical part of the thesis that seeks to observe the impact of Reletran on the expansion of the symbolic capital at the University of Sorocaba; the role of a community college in the redefinition of Freire’s pedagogy nowadays and the methods of construction and consolidation of community processes through teaching and daily social practices.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-06-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/35996
10.14393/REE-v16n12017_art06
url https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/35996
identifier_str_mv 10.14393/REE-v16n12017_art06
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/35996/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Ariane Diniz Silva, Marcos Antonio dos Santos Reigota
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Ariane Diniz Silva, Marcos Antonio dos Santos Reigota
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Educação Popular; v. 16 n. 1 (2017): Revista de Educação Popular; 72-81
1982-7660
1678-5622
reponame:Revista de educação popular (Online)
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista de educação popular (Online)
collection Revista de educação popular (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista de educação popular (Online) - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistapopular@proex.ufu.br||revistapopular@proex.ufu.br
_version_ 1797068899843309569