O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de educação popular (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/35996 |
Resumo: | This work is related to the doctoral thesis in education being conducted at the University of Sorocaba that analyzes how the project Latin American European Network for Social Transnational Work (Reletran) was tested and evaluated by the participants of a course entitled ”Social Practices and Community Processes” offered in 2014. The research is an empirical one based on the narratives of students and employees of that course. After each meeting held, they sent us an account of their observations concerning what had been discussed and experienced in the activities in the week. It was common knowledge that these accounts would be used in the empirical part of the thesis that seeks to observe the impact of Reletran on the expansion of the symbolic capital at the University of Sorocaba; the role of a community college in the redefinition of Freire’s pedagogy nowadays and the methods of construction and consolidation of community processes through teaching and daily social practices. |
id |
UFU-13_e8e4a7ab736e038da874a29336cbff97 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/35996 |
network_acronym_str |
UFU-13 |
network_name_str |
Revista de educação popular (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantesReletranNarrativasPedagogia FreireanaUniversidadeComunidadeReletranNarrativesFreire’s PedagogyUniversityCommunityThis work is related to the doctoral thesis in education being conducted at the University of Sorocaba that analyzes how the project Latin American European Network for Social Transnational Work (Reletran) was tested and evaluated by the participants of a course entitled ”Social Practices and Community Processes” offered in 2014. The research is an empirical one based on the narratives of students and employees of that course. After each meeting held, they sent us an account of their observations concerning what had been discussed and experienced in the activities in the week. It was common knowledge that these accounts would be used in the empirical part of the thesis that seeks to observe the impact of Reletran on the expansion of the symbolic capital at the University of Sorocaba; the role of a community college in the redefinition of Freire’s pedagogy nowadays and the methods of construction and consolidation of community processes through teaching and daily social practices.Este trabalho está relacionado à tese de doutoramento em Educação na Universidade de Sorocaba e procura analisar a maneira como o projeto Rede Latinoamericana Europeia de Trabalho Social Transnacional (Reletran) foi experimentado e avaliado pelos participantes do curso "Práticas sociais e processos comunitários" oferecido em 2014. A pesquisa tem como base empírica as narrativas dos alunos e colaboradores do referido curso. Após cada encontro realizado, eles nos enviavam uma narrativa sobre suas observações do que havia sido discutido e experimentado nas atividades daquela semana. Além dessas narrativas, procurou-se observar o papel de uma universidade comunitária na ressignificação da pedagogia freireana no tempo presente e os métodos de construção e consolidação de processos comunitários por meio das práticas pedagógicas e sociais cotidianas.Universidade Federal de Uberlândia2017-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/3599610.14393/REE-v16n12017_art06Revista de Educação Popular; v. 16 n. 1 (2017): Revista de Educação Popular; 72-811982-76601678-5622reponame:Revista de educação popular (Online)instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/35996/pdfCopyright (c) 2017 Ariane Diniz Silva, Marcos Antonio dos Santos Reigotainfo:eu-repo/semantics/openAccess Silva, Ariane DinizReigota, Marcos Antonio dos Santos 2020-07-17T00:39:33Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/35996Revistahttp://www.seer.ufu.br/index.php/reveducpopPUBhttp://www.seer.ufu.br/index.php/reveducpop/oairevistapopular@proex.ufu.br||revistapopular@proex.ufu.br1678-56221982-7660opendoar:2020-07-17T00:39:33Revista de educação popular (Online) - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes |
title |
O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes |
spellingShingle |
O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes Silva, Ariane Diniz Reletran Narrativas Pedagogia Freireana Universidade Comunidade Reletran Narratives Freire’s Pedagogy University Community |
title_short |
O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes |
title_full |
O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes |
title_fullStr |
O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes |
title_full_unstemmed |
O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes |
title_sort |
O Reletran na Universidade de Sorocaba e seu impacto na construção de processos comunitários por meio das narrativas dos participantes |
author |
Silva, Ariane Diniz |
author_facet |
Silva, Ariane Diniz Reigota, Marcos Antonio dos Santos |
author_role |
author |
author2 |
Reigota, Marcos Antonio dos Santos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Ariane Diniz Reigota, Marcos Antonio dos Santos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Reletran Narrativas Pedagogia Freireana Universidade Comunidade Reletran Narratives Freire’s Pedagogy University Community |
topic |
Reletran Narrativas Pedagogia Freireana Universidade Comunidade Reletran Narratives Freire’s Pedagogy University Community |
description |
This work is related to the doctoral thesis in education being conducted at the University of Sorocaba that analyzes how the project Latin American European Network for Social Transnational Work (Reletran) was tested and evaluated by the participants of a course entitled ”Social Practices and Community Processes” offered in 2014. The research is an empirical one based on the narratives of students and employees of that course. After each meeting held, they sent us an account of their observations concerning what had been discussed and experienced in the activities in the week. It was common knowledge that these accounts would be used in the empirical part of the thesis that seeks to observe the impact of Reletran on the expansion of the symbolic capital at the University of Sorocaba; the role of a community college in the redefinition of Freire’s pedagogy nowadays and the methods of construction and consolidation of community processes through teaching and daily social practices. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-06-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/35996 10.14393/REE-v16n12017_art06 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/35996 |
identifier_str_mv |
10.14393/REE-v16n12017_art06 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/35996/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Ariane Diniz Silva, Marcos Antonio dos Santos Reigota info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Ariane Diniz Silva, Marcos Antonio dos Santos Reigota |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Educação Popular; v. 16 n. 1 (2017): Revista de Educação Popular; 72-81 1982-7660 1678-5622 reponame:Revista de educação popular (Online) instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista de educação popular (Online) |
collection |
Revista de educação popular (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de educação popular (Online) - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapopular@proex.ufu.br||revistapopular@proex.ufu.br |
_version_ |
1797068899843309569 |