The neoliberal advance in education through the selection notices of teaching, research and extension projects at the Federal Institute Catarinense – Sombrio Advanced Campus
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/65309 |
Resumo: | This article is part of a professional master's dissertation and has as objective: to analyze the neoliberal advance in education through the selection notices of teaching, research and extension projects at the Federal Institute Catarinense – Sombrio Advanced. This research sought theoretical support in the field of Cultural Studies, in a qualitative approach of document analysis. As a result, the finding of a growing advance of neoliberal rationality in the public notices, based on the way in which the definitions of entrepreneurship and innovation appear in the proposals. |
id |
UFU-4_19a0fc68a57697d4aaaa2b012c10030e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/65309 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
The neoliberal advance in education through the selection notices of teaching, research and extension projects at the Federal Institute Catarinense – Sombrio Advanced CampusEl avance neoliberal en las convocatorias de selección de proyectos de docencia, investigación y extensión en el Instituto Federal Catarinense O avanço neoliberal nos editais de seleção de projetos de ensino, pesquisa e extensão no Instituto Federal Catarinense Estudos culturaisInstitutos FederaisNeoliberalismoCultural StudiesFederal InstitutesNeoliberalismEstudios culturalesInstitutos FederalesNeoliberalismo This article is part of a professional master's dissertation and has as objective: to analyze the neoliberal advance in education through the selection notices of teaching, research and extension projects at the Federal Institute Catarinense – Sombrio Advanced. This research sought theoretical support in the field of Cultural Studies, in a qualitative approach of document analysis. As a result, the finding of a growing advance of neoliberal rationality in the public notices, based on the way in which the definitions of entrepreneurship and innovation appear in the proposals.Este artículo forma parte de una tesis de maestría profesional y tiene como objetivo: analizar el avance neoliberal en la educación a través de las convocatorias de selección de proyectos de docencia, investigación y extensión en el Instituto Federal Catarinense – Campus Avanzado Sombrio. Esta investigación buscó apoyo teórico en el campo de los Estudios Culturales, en un enfoque cualitativo de análisis documental. Teniendo como resultados la constatación de un avance creciente de la racionalidad neoliberal en los avisos públicos, a partir de la forma en que aparecen en las propuestas las definiciones de emprendimiento e innovación. Este artigo é parte de uma dissertação de mestrado profissional e tem como objetivo: analisar o avanço neoliberal na educação por meio dos editais de seleção de projetos de ensino, pesquisa e extensão no Instituto Federal Catarinense – Campus Avançado Sombrio. Esta pesquisa buscou aporte teórico no campo dos Estudos Culturais, em uma abordagem qualitativa de análise documental. Tendo como resultados a constatação de um crescente avanço da racionalidade neoliberal nos editais, a partir da forma como as definições de empreendedorismo e inovação aparecem nas propostas.Universidade Federal de Uberlândia2022-12-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6530910.14393/REPOD-v12n1a2023-65309Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 514-530Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 514-530Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 514-530Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 514-5302238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/65309/35152Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGama, Dalvana Silva daSevero, Rita Cristine Basso Soares2023-01-27T16:11:38Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/65309Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2023-01-27T16:11:38Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The neoliberal advance in education through the selection notices of teaching, research and extension projects at the Federal Institute Catarinense – Sombrio Advanced Campus El avance neoliberal en las convocatorias de selección de proyectos de docencia, investigación y extensión en el Instituto Federal Catarinense O avanço neoliberal nos editais de seleção de projetos de ensino, pesquisa e extensão no Instituto Federal Catarinense |
title |
The neoliberal advance in education through the selection notices of teaching, research and extension projects at the Federal Institute Catarinense – Sombrio Advanced Campus |
spellingShingle |
The neoliberal advance in education through the selection notices of teaching, research and extension projects at the Federal Institute Catarinense – Sombrio Advanced Campus Gama, Dalvana Silva da Estudos culturais Institutos Federais Neoliberalismo Cultural Studies Federal Institutes Neoliberalism Estudios culturales Institutos Federales Neoliberalismo |
title_short |
The neoliberal advance in education through the selection notices of teaching, research and extension projects at the Federal Institute Catarinense – Sombrio Advanced Campus |
title_full |
The neoliberal advance in education through the selection notices of teaching, research and extension projects at the Federal Institute Catarinense – Sombrio Advanced Campus |
title_fullStr |
The neoliberal advance in education through the selection notices of teaching, research and extension projects at the Federal Institute Catarinense – Sombrio Advanced Campus |
title_full_unstemmed |
The neoliberal advance in education through the selection notices of teaching, research and extension projects at the Federal Institute Catarinense – Sombrio Advanced Campus |
title_sort |
The neoliberal advance in education through the selection notices of teaching, research and extension projects at the Federal Institute Catarinense – Sombrio Advanced Campus |
author |
Gama, Dalvana Silva da |
author_facet |
Gama, Dalvana Silva da Severo, Rita Cristine Basso Soares |
author_role |
author |
author2 |
Severo, Rita Cristine Basso Soares |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gama, Dalvana Silva da Severo, Rita Cristine Basso Soares |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estudos culturais Institutos Federais Neoliberalismo Cultural Studies Federal Institutes Neoliberalism Estudios culturales Institutos Federales Neoliberalismo |
topic |
Estudos culturais Institutos Federais Neoliberalismo Cultural Studies Federal Institutes Neoliberalism Estudios culturales Institutos Federales Neoliberalismo |
description |
This article is part of a professional master's dissertation and has as objective: to analyze the neoliberal advance in education through the selection notices of teaching, research and extension projects at the Federal Institute Catarinense – Sombrio Advanced. This research sought theoretical support in the field of Cultural Studies, in a qualitative approach of document analysis. As a result, the finding of a growing advance of neoliberal rationality in the public notices, based on the way in which the definitions of entrepreneurship and innovation appear in the proposals. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/65309 10.14393/REPOD-v12n1a2023-65309 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/65309 |
identifier_str_mv |
10.14393/REPOD-v12n1a2023-65309 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/65309/35152 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 514-530 Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 514-530 Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 514-530 Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 514-530 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943957531066368 |