Editorial
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51985 |
Resumo: | The right to education is guaranteed in the Federal Constitution (1988) to all citizens, which provides for the guarantee of quality education. Defending education as a fundamental right, although some resist this statement, brings out the importance of continuing the debate on Inclusive Education. Considering this reality and presenting studies that address the different aspects and perspectives to discuss educational inclusion is an important contribution, in order to propose possibilities contrary to the logic of exclusion that marked, and still marks, minority education. |
id |
UFU-4_5d966752c1537fe86435bdd2a0606b7f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/51985 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
EditorialEditorialEditorialThe right to education is guaranteed in the Federal Constitution (1988) to all citizens, which provides for the guarantee of quality education. Defending education as a fundamental right, although some resist this statement, brings out the importance of continuing the debate on Inclusive Education. Considering this reality and presenting studies that address the different aspects and perspectives to discuss educational inclusion is an important contribution, in order to propose possibilities contrary to the logic of exclusion that marked, and still marks, minority education.Le droit à l'éducation est garanti par la Constitution fédérale (1988) à tous les citoyens, ce qui garantit une éducation de qualité. La défense de l'éducation en tant que droit fondamental, bien que certains résistent à cette affirmation, souligne l'importance de poursuivre le débat sur l'éducation inclusive. La prise en compte de cette réalité et la présentation d'études qui abordent les différents aspects et perspectives pour discuter de l'inclusion éducative est une contribution importante, afin de proposer des possibilités contraires à la logique d'exclusion qui a marqué, et marque encore, l'éducation des minorités.O direito à educação está assegurado na Constituição Federal (1988) a todos os cidadãos, onde se prevê a garantia de uma educação de qualidade. Defender a educação como um direito fundamental, embora, há quem resista a essa afirmação, traz à tona a importância de se continuar o debate sobre a Educação Inclusiva. Considerar essa realidade e apresentar estudos que abordem os diferentes aspectos e perspectivas para se discutir a inclusão educacional é uma contribuição importante, no sentido de se propor possibilidades contrárias à lógica da exclusão que marcou, e ainda marca, a educação das minorias.Universidade Federal de Uberlândia2019-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51985Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 87-89Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 2 (2019); 87-89Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 87-89Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 2 (2019); 87-892238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51985/27553Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Maria VieiraRichter, Leonice MatildeSouza, Vilma Aparecida de 2022-07-21T14:11:22Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/51985Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:11:22Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Editorial Editorial Editorial |
title |
Editorial |
spellingShingle |
Editorial Silva, Maria Vieira |
title_short |
Editorial |
title_full |
Editorial |
title_fullStr |
Editorial |
title_full_unstemmed |
Editorial |
title_sort |
Editorial |
author |
Silva, Maria Vieira |
author_facet |
Silva, Maria Vieira Richter, Leonice Matilde Souza, Vilma Aparecida de |
author_role |
author |
author2 |
Richter, Leonice Matilde Souza, Vilma Aparecida de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Maria Vieira Richter, Leonice Matilde Souza, Vilma Aparecida de |
description |
The right to education is guaranteed in the Federal Constitution (1988) to all citizens, which provides for the guarantee of quality education. Defending education as a fundamental right, although some resist this statement, brings out the importance of continuing the debate on Inclusive Education. Considering this reality and presenting studies that address the different aspects and perspectives to discuss educational inclusion is an important contribution, in order to propose possibilities contrary to the logic of exclusion that marked, and still marks, minority education. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51985 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51985 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51985/27553 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 87-89 Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 2 (2019); 87-89 Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 87-89 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 2 (2019); 87-89 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943958919380992 |