Editorial

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Maria Vieira
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Richter, Leonice Matilde, Souza, Vilma Aparecida de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51985
Resumo: The right to education is guaranteed in the Federal Constitution (1988) to all citizens, which provides for the guarantee of quality education. Defending education as a fundamental right, although some resist this statement, brings out the importance of continuing the debate on Inclusive Education. Considering this reality and presenting studies that address the different aspects and perspectives to discuss educational inclusion is an important contribution, in order to propose possibilities contrary to the logic of exclusion that marked, and still marks, minority education.
id UFU-4_5d966752c1537fe86435bdd2a0606b7f
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/51985
network_acronym_str UFU-4
network_name_str Revista Educação e Políticas em Debate
repository_id_str
spelling EditorialEditorialEditorialThe right to education is guaranteed in the Federal Constitution (1988) to all citizens, which provides for the guarantee of quality education. Defending education as a fundamental right, although some resist this statement, brings out the importance of continuing the debate on Inclusive Education. Considering this reality and presenting studies that address the different aspects and perspectives to discuss educational inclusion is an important contribution, in order to propose possibilities contrary to the logic of exclusion that marked, and still marks, minority education.Le droit à l'éducation est garanti par la Constitution fédérale (1988) à tous les citoyens, ce qui garantit une éducation de qualité. La défense de l'éducation en tant que droit fondamental, bien que certains résistent à cette affirmation, souligne l'importance de poursuivre le débat sur l'éducation inclusive. La prise en compte de cette réalité et la présentation d'études qui abordent les différents aspects et perspectives pour discuter de l'inclusion éducative est une contribution importante, afin de proposer des possibilités contraires à la logique d'exclusion qui a marqué, et marque encore, l'éducation des minorités.O direito à educação está assegurado na Constituição Federal (1988) a todos os cidadãos, onde se prevê a garantia de uma educação de qualidade. Defender a educação como um direito fundamental, embora, há quem resista a essa afirmação, traz à tona a importância de se continuar o debate sobre a Educação Inclusiva. Considerar essa realidade e apresentar estudos que abordem os diferentes aspectos e perspectivas para se discutir a inclusão educacional é uma contribuição importante, no sentido de se propor possibilidades contrárias à lógica da exclusão que marcou, e ainda marca, a educação das minorias.Universidade Federal de Uberlândia2019-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51985Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 87-89Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 2 (2019); 87-89Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 87-89Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 2 (2019); 87-892238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51985/27553Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Maria VieiraRichter, Leonice MatildeSouza, Vilma Aparecida de 2022-07-21T14:11:22Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/51985Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:11:22Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Editorial
Editorial
Editorial
title Editorial
spellingShingle Editorial
Silva, Maria Vieira
title_short Editorial
title_full Editorial
title_fullStr Editorial
title_full_unstemmed Editorial
title_sort Editorial
author Silva, Maria Vieira
author_facet Silva, Maria Vieira
Richter, Leonice Matilde
Souza, Vilma Aparecida de
author_role author
author2 Richter, Leonice Matilde
Souza, Vilma Aparecida de
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Maria Vieira
Richter, Leonice Matilde
Souza, Vilma Aparecida de
description The right to education is guaranteed in the Federal Constitution (1988) to all citizens, which provides for the guarantee of quality education. Defending education as a fundamental right, although some resist this statement, brings out the importance of continuing the debate on Inclusive Education. Considering this reality and presenting studies that address the different aspects and perspectives to discuss educational inclusion is an important contribution, in order to propose possibilities contrary to the logic of exclusion that marked, and still marks, minority education.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51985
url https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51985
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/51985/27553
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 87-89
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 2 (2019); 87-89
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 2 (2019); 87-89
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 2 (2019); 87-89
2238-8346
reponame:Revista Educação e Políticas em Debate
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista Educação e Políticas em Debate
collection Revista Educação e Políticas em Debate
repository.name.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com
_version_ 1799943958919380992