Education as a fundamental right of students in the COVID 19 pandemic: remote teaching and the reality of public schools in a municipality in the interior of Bahia
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/61535 |
Resumo: | This article discusses the theme of education in the pandemic period of 2020, focusing on the reality of public schools in a municipality in the interior of southern Bahia. From this perspective, it aimed to analyze the context of school education in a pandemic scenario. For that, we opted for a research with a qualitative approach, of the exploratory and descriptive type; we used as an instrument for data production a questionnaire, applied in a virtual format, which was answered by 07 Basic Education teachers. The results reveal the social inequalities and the impoverishment of teaching/learning of public school students, the precariousness of the teaching profession and the need for immediate actions to ensure the right to education. |
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Education as a fundamental right of students in the COVID 19 pandemic: remote teaching and the reality of public schools in a municipality in the interior of Bahia La educación como derecho fundamental de los estudiantes en la pandemia del COVID 19: la enseñanza a distancia y la realidad de las escuelas públicas en un municipio del interior de BahíaA educação como direito fundamental do/a estudante na pandemia da COVID 19: o ensino remoto e a realidade de escolas públicas de um município do interior baiano DireitoEnsino remotoPandemiaA educação como direito fundamental do/a estudante na pandemia da COVID 19: o ensino remoto e a realidade de escolas públicas de um município do interior baianoJusticeRemote teachingPandemicDerechoEnseñanza remotaPandemiaThis article discusses the theme of education in the pandemic period of 2020, focusing on the reality of public schools in a municipality in the interior of southern Bahia. From this perspective, it aimed to analyze the context of school education in a pandemic scenario. For that, we opted for a research with a qualitative approach, of the exploratory and descriptive type; we used as an instrument for data production a questionnaire, applied in a virtual format, which was answered by 07 Basic Education teachers. The results reveal the social inequalities and the impoverishment of teaching/learning of public school students, the precariousness of the teaching profession and the need for immediate actions to ensure the right to education.Este artículo aborda el tema de la educación en el período pandémico de 2020, centrándose en la realidad de las escuelas públicas en un municipio del interior del sur de Bahía. Desde esta perspectiva, tuvo como objetivo analizar el contexto de la educación escolar en un escenario pandémico. Para ello, optamos por una investigación con enfoque cualitativo, de tipo exploratorio y descriptivo; Se utilizó como instrumento para la producción de datos un cuestionario, aplicado en formato virtual, que fue respondido por 07 docentes de Educación Básica. Los resultados revelan las desigualdades sociales y el empobrecimiento de la enseñanza / aprendizaje de los estudiantes de las escuelas públicas, la precariedad de la profesión docente y la necesidad de acciones inmediatas para garantizar el derecho a la educación.Este artigo discute a temática da educação no período pandêmico de 2020, com foco na realidade das escolas públicas, de um município do interior do sul da Bahia. Nessa perspectiva, objetivou analisar o contexto da educação escolar em cenário de pandemia. Para tanto, optamos por uma pesquisa com abordagem qualitativa, do tipo exploratória e descritiva; utilizamos como instrumento para produção de dados um questionário, aplicado no formato virtual, que foi respondido por 07 docentes da Educação Básica. Os resultados revelam as desigualdades sociais e o empobrecimento do ensino/aprendizagem de estudantes da escola pública, a precarização da profissão docente e a necessidade de ações imediatas com vistas a garantir o direito a educação.Universidade Federal de Uberlândia2021-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigoapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6153510.14393/REPOD-v10n3a2021-61535Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 3 (set./dez. 2021); 1124-1142Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 3 (set./dez. 2021); 1124-1142Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 3 (set./dez. 2021); 1124-1142Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 3 (set./dez. 2021); 1124-11422238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/61535/32646Copyright (c) 2021 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, Cosmerina de Souza de Cruz, Lilian MoreiraCoelho, Lívia Andrade 2022-09-15T20:22:21Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/61535Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-09-15T20:22:21Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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