National Literacy Policy (PNA): Implications for teacher training in the Early Years of fundamental education
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/60179 |
Resumo: | This study aims to analyze the implications of the National Literacy Policy (PNA) in the initial formation of teachers through documentary analysis. For that, it was used as a theoretical-methodological basis to search for the essences contained in the appearances of the phenomena, through a dialectical analysis os Marxist foundation. The results show that the PNA is realized as na ideological perspective thought by international organizations as a liberal -conservative bias, intending to deny the history of the Literacy process in Brazil, going backwards from the critical knowledge historically constructed by educations and for the formation of teachers. |
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National Literacy Policy (PNA): Implications for teacher training in the Early Years of fundamental educationPolitique Nationale D’Alphabétisation (PNA): implications pour la formation des enseignants dans les premières années de l’education fondamentalPolítica Nacional de Alfabetização (PNA): implicações na formação do professor dos anos iniciais do ensino fundamentalPolítica Nacional de AlfabetizaçãoAlfabetizaçãoFormação de professoresNational Literacy PolicyLiteracyFormation of teachersPolitique Nationale d’alphabétisationL’alphabétisationFormation des enseignantsThis study aims to analyze the implications of the National Literacy Policy (PNA) in the initial formation of teachers through documentary analysis. For that, it was used as a theoretical-methodological basis to search for the essences contained in the appearances of the phenomena, through a dialectical analysis os Marxist foundation. The results show that the PNA is realized as na ideological perspective thought by international organizations as a liberal -conservative bias, intending to deny the history of the Literacy process in Brazil, going backwards from the critical knowledge historically constructed by educations and for the formation of teachers.Cette étude vise à analyser les implications de la Politique Nationale d’alphabétisation (PNA) dans la formation initiale des enseignants à travers l’analyse documentaire. Pour cela, il a été utilisé comme base théorico -méthodologique pour rechercher les essences contenues dans les apparitions des phénomènes, à travers une analyse dialectique du fondement Marxiste. Les résultats indiquent que le PNA est réalisé comme une perspective idéologique penseé par les organisations internationales comme um parti pris libéral -conservateur, avec l’intention de nier l’histoire du processus d’alphabetisation au Brésil, em partant des connaissances critiques historiquement construites par l’éducation et pour la formation des enseignants.Este estudo tem como objetivo analisar as implicações da Política Nacional de Alfabetização (PNA) na formação inicial de professores por meio de análise documental. Para tanto, utilizou-se como base teórico-metodológica buscar as essências contidas nas aparências dos fenômenos, por meio de uma análise dialética de fundamentação marxista. Os resultados apontam que a PNA se concretiza como uma perspectiva ideológica pensada pelos organismos internacionais como um viés liberal-conservador, intencionando negar a história do processo da alfabetização no Brasil, retrocedendo a partir dos conhecimentos críticos construídos historicamente pela educação e para a formação de professores.Universidade Federal de Uberlândia2021-07-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6017910.14393/REPOD-v10n2a2021-60179Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 648-664Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 648-664Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 648-664Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 648-6642238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/60179/32278Copyright (c) 2021 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlmeida, Fabiani Inês de Piatti, Célia Beatriz 2022-09-15T20:23:53Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/60179Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-09-15T20:23:53Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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