Methodology for establishing salary structure in educational organizations
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/50384 |
Resumo: | It is a great challenge to establish salary structures that allows an organization to reach its goals and, at the same time, are compatible with the market. Fair wages increases motivation levels, retains talent, and strengthens the commitment of employees. This paper proposes an indexed methodology for the establishment of salary values for all positions of an educational organization, considering the wage levels of the respective working parties and the average salaries practiced in the market. We created indexes of Experience, Minimum Salary and Final Salary. When determining the minimum or maximum amount an organization is willing to pay to its employees, the pay scale for all positions of the institution was automatically determined. |
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Methodology for establishing salary structure in educational organizationsMéthodologie pour l'élaboration de la structure salariale dans les établissements d'enseignementMetodologia para a elaboração de estrutura salarial em instituições de ensinoPlano de carreira, cargos e saláriosMédias salariaisSalários em escolas privadasRemuneração por cargoCareer planSalaries and wages, average salarySalaries in private schoolIt is a great challenge to establish salary structures that allows an organization to reach its goals and, at the same time, are compatible with the market. Fair wages increases motivation levels, retains talent, and strengthens the commitment of employees. This paper proposes an indexed methodology for the establishment of salary values for all positions of an educational organization, considering the wage levels of the respective working parties and the average salaries practiced in the market. We created indexes of Experience, Minimum Salary and Final Salary. When determining the minimum or maximum amount an organization is willing to pay to its employees, the pay scale for all positions of the institution was automatically determined.Établir une structure salariale permettant à une organisation d'atteindre ses objectifs tout en étant compatible avec le marché est toujours un défi majeur. Des salaires équitables augmentent les niveaux de motivation, retiennent les talents et renforcent l'engagement des employés. Ce document propose une méthodologie indexée pour l’établissement des valeurs salariales pour les postes d’un établissement d’enseignement, en tenant compte des niveaux de salaire des différentes classes de travail et des salaires moyens pratiqués sur le marché. Des facteurs d’expérience, de compensation minimum et de compensation finale ont été créés. En établissant le montant minimum ou maximum que l’institution souhaite verser à ses employés, la structure salariale de tous les postes de l’institution a été déterminée.Estabelecer uma estrutura salarial que permita que uma organização alcance seus objetivos e, ao mesmo tempo, seja compatível com o mercado é sempre um grande desafio. Salários justos aumentam os níveis de motivação, retêm talentos e reforçam o comprometimento dos colaboradores. Esta pesquisa propõe uma metodologia indexada para o estabelecimento de valores salariais para os cargos de uma instituição de ensino, considerando os pisos salariais das respectivas classes trabalhistas e as médias salariais praticadas no mercado. Foram criados Fatores de Experiência, Fatores Mínimos de Remuneração e Fatores finais de Remuneração. Ao estabelecer-se o valor mínimo ou máximo que a instituição deseja pagar a seus colaboradores, apurou-se a estrutura salarial para todos os cargos da instituição.Universidade Federal de Uberlândia2020-02-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/5038410.14393/REPOD-v8n3a2019-50384Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 3 (2019); 451 - 466Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 Núm. 3 (2019); 451 - 466Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 8 No. 3 (2019); 451 - 466Revista Educação e Políticas em Debate; v. 8 n. 3 (2019); 451 - 4662238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/50384/28076Copyright (c) 2020 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessDias, Selma Maria AssisMarques, Rosebelly NunesMendes, Flavio Henrique2022-07-21T14:08:43Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/50384Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:08:43Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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