Educational policies for Field Education: a historical analysis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46778 |
Resumo: | This article aims to reflect the educational policies for the field in its historical movement. The starting point is to understand the political and educational significance of the term "Field Education". This term is analyzed from the perspective of the arguments of the advocates of the Movement for a Field Education, who stand in defense of a specific education based on a socialist project. Thus, as a way of elucidating the policy designed for the education of the countryside, we present an analysis of the historical context of governments since 1990, which materializes in the struggle for agrarian reform and a specific education for the countryside that considers the history and the knowledge of peasants. |
id |
UFU-4_c8a267ae9fb3a4155d7c873f3351b18d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/46778 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
Educational policies for Field Education: a historical analysisPolitiques éducatives pour l'éducation sur le terrain: une analyse historiquePolíticas educacionais para a Educação do Campo: uma análise históricaEducação do CampoPolíticas EducacionaisContexto históricoField EducationEducational PoliciesHistorical contextEducation sur le terrainPolitiques éducativesContexte historiqueThis article aims to reflect the educational policies for the field in its historical movement. The starting point is to understand the political and educational significance of the term "Field Education". This term is analyzed from the perspective of the arguments of the advocates of the Movement for a Field Education, who stand in defense of a specific education based on a socialist project. Thus, as a way of elucidating the policy designed for the education of the countryside, we present an analysis of the historical context of governments since 1990, which materializes in the struggle for agrarian reform and a specific education for the countryside that considers the history and the knowledge of peasants. Cet article vise à refléter les politiques éducatives pour le domaine dans son mouvement historique. Le point de départ est de comprendre la signification politique et pédagogique du terme "éducation sur le terrain". Ce terme est analysé du point de vue des arguments des défenseurs du Mouvement pour une éducation sur le terrain, qui défendent une éducation spécifique basée sur un projet socialiste. Ainsi, pour élucider la politique conçue pour l'éducation des campagnes, nous présentons une analyse du contexte historique des gouvernements depuis 1990, qui se concrétise dans la lutte pour la réforme agraire et une éducation spécifique à la campagne qui considère la l'histoire et la connaissance des paysans. Este artigo tem como objetivo apresentar discussões concernentes às políticas educacionais para o campo, em seu movimento histórico. O ponto de partida é compreender o significado político e educacional do termo "Educação do Campo", analisado segundo a perspectiva dos argumentos dos defensores do movimento "Por uma Educação do Campo", que se posicionam em defesa de uma educação específica com base em um projeto socialista. Desse modo, como forma de elucidar a política pensada para a educação do campo, apresenta-se uma análise do contexto histórico dos governos a partir de 1990, que se materializa na luta pela reforma agrária e por uma educação específica para o campo que considere a história e os saberes dos camponeses. Universidade Federal de Uberlândia2019-02-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/4677810.14393/REPOD.issn.2238-8346.v6n2a2017-09Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 No. 2 (2017)Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 Núm. 2 (2017)Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 No. 2 (2017)Revista Educação e Políticas em Debate; v. 6 n. 2 (2017)2238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46778/25482Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessNunes, Klívia de Cássia SilvaNeto, Luiz Bezerra2022-07-21T14:15:36Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/46778Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:15:36Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educational policies for Field Education: a historical analysis Politiques éducatives pour l'éducation sur le terrain: une analyse historique Políticas educacionais para a Educação do Campo: uma análise histórica |
title |
Educational policies for Field Education: a historical analysis |
spellingShingle |
Educational policies for Field Education: a historical analysis Nunes, Klívia de Cássia Silva Educação do Campo Políticas Educacionais Contexto histórico Field Education Educational Policies Historical context Education sur le terrain Politiques éducatives Contexte historique |
title_short |
Educational policies for Field Education: a historical analysis |
title_full |
Educational policies for Field Education: a historical analysis |
title_fullStr |
Educational policies for Field Education: a historical analysis |
title_full_unstemmed |
Educational policies for Field Education: a historical analysis |
title_sort |
Educational policies for Field Education: a historical analysis |
author |
Nunes, Klívia de Cássia Silva |
author_facet |
Nunes, Klívia de Cássia Silva Neto, Luiz Bezerra |
author_role |
author |
author2 |
Neto, Luiz Bezerra |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nunes, Klívia de Cássia Silva Neto, Luiz Bezerra |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação do Campo Políticas Educacionais Contexto histórico Field Education Educational Policies Historical context Education sur le terrain Politiques éducatives Contexte historique |
topic |
Educação do Campo Políticas Educacionais Contexto histórico Field Education Educational Policies Historical context Education sur le terrain Politiques éducatives Contexte historique |
description |
This article aims to reflect the educational policies for the field in its historical movement. The starting point is to understand the political and educational significance of the term "Field Education". This term is analyzed from the perspective of the arguments of the advocates of the Movement for a Field Education, who stand in defense of a specific education based on a socialist project. Thus, as a way of elucidating the policy designed for the education of the countryside, we present an analysis of the historical context of governments since 1990, which materializes in the struggle for agrarian reform and a specific education for the countryside that considers the history and the knowledge of peasants. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-02-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46778 10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v6n2a2017-09 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46778 |
identifier_str_mv |
10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v6n2a2017-09 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46778/25482 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 No. 2 (2017) Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 Núm. 2 (2017) Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 No. 2 (2017) Revista Educação e Políticas em Debate; v. 6 n. 2 (2017) 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943958730637312 |