Educational policies for Field Education: a historical analysis

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nunes, Klívia de Cássia Silva
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Neto, Luiz Bezerra
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46778
Resumo: This article aims to reflect the educational policies for the field in its historical movement. The starting point is to understand the political and educational significance of the term "Field Education". This term is analyzed from the perspective of the arguments of the advocates of the Movement for a Field Education, who stand in defense of a specific education based on a socialist project. Thus, as a way of elucidating the policy designed for the education of the countryside, we present an analysis of the historical context of governments since 1990, which materializes in the struggle for agrarian reform and a specific education for the countryside that considers the history and the knowledge of peasants.   
id UFU-4_c8a267ae9fb3a4155d7c873f3351b18d
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/46778
network_acronym_str UFU-4
network_name_str Revista Educação e Políticas em Debate
repository_id_str
spelling Educational policies for Field Education: a historical analysisPolitiques éducatives pour l'éducation sur le terrain: une analyse historiquePolíticas educacionais para a Educação do Campo: uma análise históricaEducação do CampoPolíticas EducacionaisContexto históricoField EducationEducational PoliciesHistorical contextEducation sur le terrainPolitiques éducativesContexte historiqueThis article aims to reflect the educational policies for the field in its historical movement. The starting point is to understand the political and educational significance of the term "Field Education". This term is analyzed from the perspective of the arguments of the advocates of the Movement for a Field Education, who stand in defense of a specific education based on a socialist project. Thus, as a way of elucidating the policy designed for the education of the countryside, we present an analysis of the historical context of governments since 1990, which materializes in the struggle for agrarian reform and a specific education for the countryside that considers the history and the knowledge of peasants.   Cet article vise à refléter les politiques éducatives pour le domaine dans son mouvement historique. Le point de départ est de comprendre la signification politique et pédagogique du terme "éducation sur le terrain". Ce terme est analysé du point de vue des arguments des défenseurs du Mouvement pour une éducation sur le terrain, qui défendent une éducation spécifique basée sur un projet socialiste. Ainsi, pour élucider la politique conçue pour l'éducation des campagnes, nous présentons une analyse du contexte historique des gouvernements depuis 1990, qui se concrétise dans la lutte pour la réforme agraire et une éducation spécifique à la campagne qui considère la l'histoire et la connaissance des paysans.   Este artigo tem como objetivo apresentar discussões concernentes às políticas educacionais para o campo, em seu movimento histórico. O ponto de partida é compreender o significado político e educacional do termo "Educação do Campo", analisado segundo a perspectiva dos argumentos dos defensores do movimento "Por uma Educação do Campo", que se posicionam em defesa de uma educação específica com base em um projeto socialista. Desse modo, como forma de elucidar a política pensada para a educação do campo, apresenta-se uma análise do contexto histórico dos governos a partir de 1990, que se materializa na luta pela reforma agrária e por uma educação específica para o campo que considere a história e os saberes dos camponeses.   Universidade Federal de Uberlândia2019-02-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/4677810.14393/REPOD.issn.2238-8346.v6n2a2017-09Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 No. 2 (2017)Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 Núm. 2 (2017)Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 No. 2 (2017)Revista Educação e Políticas em Debate; v. 6 n. 2 (2017)2238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46778/25482Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessNunes, Klívia de Cássia SilvaNeto, Luiz Bezerra2022-07-21T14:15:36Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/46778Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:15:36Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Educational policies for Field Education: a historical analysis
Politiques éducatives pour l'éducation sur le terrain: une analyse historique
Políticas educacionais para a Educação do Campo: uma análise histórica
title Educational policies for Field Education: a historical analysis
spellingShingle Educational policies for Field Education: a historical analysis
Nunes, Klívia de Cássia Silva
Educação do Campo
Políticas Educacionais
Contexto histórico
Field Education
Educational Policies
Historical context
Education sur le terrain
Politiques éducatives
Contexte historique
title_short Educational policies for Field Education: a historical analysis
title_full Educational policies for Field Education: a historical analysis
title_fullStr Educational policies for Field Education: a historical analysis
title_full_unstemmed Educational policies for Field Education: a historical analysis
title_sort Educational policies for Field Education: a historical analysis
author Nunes, Klívia de Cássia Silva
author_facet Nunes, Klívia de Cássia Silva
Neto, Luiz Bezerra
author_role author
author2 Neto, Luiz Bezerra
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nunes, Klívia de Cássia Silva
Neto, Luiz Bezerra
dc.subject.por.fl_str_mv Educação do Campo
Políticas Educacionais
Contexto histórico
Field Education
Educational Policies
Historical context
Education sur le terrain
Politiques éducatives
Contexte historique
topic Educação do Campo
Políticas Educacionais
Contexto histórico
Field Education
Educational Policies
Historical context
Education sur le terrain
Politiques éducatives
Contexte historique
description This article aims to reflect the educational policies for the field in its historical movement. The starting point is to understand the political and educational significance of the term "Field Education". This term is analyzed from the perspective of the arguments of the advocates of the Movement for a Field Education, who stand in defense of a specific education based on a socialist project. Thus, as a way of elucidating the policy designed for the education of the countryside, we present an analysis of the historical context of governments since 1990, which materializes in the struggle for agrarian reform and a specific education for the countryside that considers the history and the knowledge of peasants.   
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-02-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46778
10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v6n2a2017-09
url https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46778
identifier_str_mv 10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v6n2a2017-09
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46778/25482
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 No. 2 (2017)
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 Núm. 2 (2017)
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 No. 2 (2017)
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 6 n. 2 (2017)
2238-8346
reponame:Revista Educação e Políticas em Debate
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista Educação e Políticas em Debate
collection Revista Educação e Políticas em Debate
repository.name.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com
_version_ 1799943958730637312