A minister, a ministry and the disconcerted speech

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Flávia Junqueira da
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Silva, Lazara Cristina da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/65694
Resumo: This article analyzes the speech Minister of Education Milton Ribeiro in the Novo Uncensored Program of TV Brazil about the context of Special Education and the public of this type of teaching. It is qualitative approach aims to problematize the context of Special Education in the directions directed by inclusion policies with critical analysis based on Foucaultian studies. We found that it is students with disabilities, they experience a process of in/exclusion in the discursive debates of policies for their government, policies supported by neoliberal interests. It intends to think and reflect from the criticism of what is given as a state imperative in the discourse of inclusion in the context of neoliberalism.
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spelling A minister, a ministry and the disconcerted speech Un ministro, un ministerio y el discurso desconcertadoUm ministro, um ministério e o discurso desconcertadoPoliticas de inclusão.Estado neoliberal.Governamentalidade.Inclusion policiesNeoliberal stateGovernmentalityPolíticas de inclusiónEstado neoliberalGubernamentalidadThis article analyzes the speech Minister of Education Milton Ribeiro in the Novo Uncensored Program of TV Brazil about the context of Special Education and the public of this type of teaching. It is qualitative approach aims to problematize the context of Special Education in the directions directed by inclusion policies with critical analysis based on Foucaultian studies. We found that it is students with disabilities, they experience a process of in/exclusion in the discursive debates of policies for their government, policies supported by neoliberal interests. It intends to think and reflect from the criticism of what is given as a state imperative in the discourse of inclusion in the context of neoliberalism.Este artículo analiza el discurso del Ministro de Educación Milton Ribeiro en el Programa Novo Sin Censura de TV Brasil sobre el contexto de la Educación Especial y el público de este tipo de enseñanza. Su enfoque cualitativo tiene como objetivo problematizar el contexto de la Educación Especial en las direcciones dirigidas por las políticas de inclusión con análisis críticos basados en estudios foucaultianos. Encontramos que son estudiantes con discapacidad, experimentan un proceso de in/exclusión en los debates discursivos de políticas para su gobierno, políticas apoyadas por intereses neoliberales. Pretende pensar y reflexionar desde la crítica a lo que se da como imperativo estatal en el discurso de la inclusión en el contexto del neoliberalismo.Este artigo realiza uma análise da fala Ministro da Educação Milton Ribeiro no Programa Novo Sem Censura da TV Brasil sobre o contexto da Educação Especial e o público desta modalidade de ensino. É de abordagem qualitativa e tem por objetivo problematizar o contexto da Educação Especial nos rumos direcionados pelas políticas de inclusão com análise crítica baseada nos estudos Foucaultianos. Constatamos que os estudantes com deficiência, vivenciam um processo de in/exclusão nos debates discursivos de políticas para o seu governo, políticas sustentadas pelos interesses neoliberais. Pretende pensar e refletir a partir da crítica do que é dado como imperativo de Estado no discurso da inclusão no âmbito do neoliberalismo.  Universidade Federal de Uberlândia2023-07-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6569410.14393/REPOD-v12n3a2023-65694Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.3 (set./dez. 2023); 1318-1337Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.3 (set./dez. 2023); 1318-1337Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.3 (set./dez. 2023); 1318-1337Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.3 (set./dez. 2023); 1318-13372238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/65694/36396Copyright (c) 2023 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Flávia Junqueira daSilva, Lazara Cristina da2023-09-14T22:00:58Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/65694Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2023-09-14T22:00:58Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
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