Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Mariane Gomes
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Morais , Sérgio Paulo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64522
Resumo: This article aims to present some World Bank (WB) proposals, directed to the teaching career, and the way the state of Minas Gerais absorbed them when Aécio Neves was the governor (2003-2010). In order to achieve our aim, a brief analysis of a WB document, which highlights proposals for the teaching career, is presented. The sources used in this study were this document besides theses and dissertations on bonus system repercussions on teaching work, mainly about the “Productivity Prize”. The findings show Minas Gerais assimilated WB proposals of modernization of public management and implemented the prize based on merit. However, it did not promote teaching quality improvement but accountability of education agents.
id UFU-4_f890d196b6f5b07518c0d12a180fc16e
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64522
network_acronym_str UFU-4
network_name_str Revista Educação e Políticas em Debate
repository_id_str
spelling Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work La bonificación en Minas Gerais y la confluencia con las recomendaciones del Banco Mundial: repercusiones en el trabajo docente.A bonificação em Minas Gerais e a confluência com as recomendações do Banco Mundial: repercussões no trabalho docente Banco MundialBonificaçãoTrabalho DocenteMinas GeraisBanco Mundial.BonificaçãoTrabalho docenteMinas GeraisWorld BankBonus SystemTeaching WorkMinas GeraisWorld BankBonus SystemTeaching WorkMinas GeraisBanco MundialBonificaciónTrabajo DocenteMinas GeraisBanco MundialBonificaciónTrabajo DocenteMinas GeraisThis article aims to present some World Bank (WB) proposals, directed to the teaching career, and the way the state of Minas Gerais absorbed them when Aécio Neves was the governor (2003-2010). In order to achieve our aim, a brief analysis of a WB document, which highlights proposals for the teaching career, is presented. The sources used in this study were this document besides theses and dissertations on bonus system repercussions on teaching work, mainly about the “Productivity Prize”. The findings show Minas Gerais assimilated WB proposals of modernization of public management and implemented the prize based on merit. However, it did not promote teaching quality improvement but accountability of education agents.Él objetivo de este artículo es presentar las propuestas del Banco Mundial (BM) para la docencia, y como Minas Gerais ha asimilado tales proposiciones en él gobierno de Aécio Neves (2003-2010). Para lograr tal finalidad, presentamos un breve análisis de un documento del BM que destaca propuestas para la docencia. Las fuentes de la investigación son constituidas por el documento y por tesis de disertación que tratan de las repercusiones de las bonificaciones en el trabajo docente, principalmente del “Premio por Productividad”. De esta manera, identificamos que Minas Gerais ha asimilado la bonificación. La base de esta premiación fue el mérito que no ocasiono mejoría en la calidad de la docencia, pero si la responsabilidad de los agentes de la educación.O objetivo deste artigo é apresentar as propostas do Banco Mundial (BM) para a docência, e como Minas Gerais assimilou tais proposições no governo de Aécio Neves (2003-2010). Para atingir tal finalidade, apresentamos uma breve análise de um documento do BM que destaca propostas para a docência. As fontes da pesquisa são constituídas por documento e por teses e dissertações que tratam das repercussões das bonificações no trabalho docente, principalmente do “Prêmio por Produtividade”. Sendo assim, identificamos que Minas Gerais assimilou as propostas do BM de modernização da gestão pública e implementou a bonificação. A base dessa premiação foi o mérito que não ocasionou a melhoria da qualidade da docência, mas, sim, a responsabilização dos agentes da educação.Universidade Federal de Uberlândia2022-04-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6452210.14393/REPOD-v11n2a2022-64522Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-7042238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64522/33703Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Mariane GomesMorais , Sérgio Paulo2022-09-15T20:21:03Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64522Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-09-15T20:21:03Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work
La bonificación en Minas Gerais y la confluencia con las recomendaciones del Banco Mundial: repercusiones en el trabajo docente.
A bonificação em Minas Gerais e a confluência com as recomendações do Banco Mundial: repercussões no trabalho docente
title Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work
spellingShingle Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work
Pereira, Mariane Gomes
Banco Mundial
Bonificação
Trabalho Docente
Minas Gerais
Banco Mundial.
Bonificação
Trabalho docente
Minas Gerais
World Bank
Bonus System
Teaching Work
Minas Gerais
World Bank
Bonus System
Teaching Work
Minas Gerais
Banco Mundial
Bonificación
Trabajo Docente
Minas Gerais
Banco Mundial
Bonificación
Trabajo Docente
Minas Gerais
title_short Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work
title_full Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work
title_fullStr Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work
title_full_unstemmed Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work
title_sort Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work
author Pereira, Mariane Gomes
author_facet Pereira, Mariane Gomes
Morais , Sérgio Paulo
author_role author
author2 Morais , Sérgio Paulo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Mariane Gomes
Morais , Sérgio Paulo
dc.subject.por.fl_str_mv Banco Mundial
Bonificação
Trabalho Docente
Minas Gerais
Banco Mundial.
Bonificação
Trabalho docente
Minas Gerais
World Bank
Bonus System
Teaching Work
Minas Gerais
World Bank
Bonus System
Teaching Work
Minas Gerais
Banco Mundial
Bonificación
Trabajo Docente
Minas Gerais
Banco Mundial
Bonificación
Trabajo Docente
Minas Gerais
topic Banco Mundial
Bonificação
Trabalho Docente
Minas Gerais
Banco Mundial.
Bonificação
Trabalho docente
Minas Gerais
World Bank
Bonus System
Teaching Work
Minas Gerais
World Bank
Bonus System
Teaching Work
Minas Gerais
Banco Mundial
Bonificación
Trabajo Docente
Minas Gerais
Banco Mundial
Bonificación
Trabajo Docente
Minas Gerais
description This article aims to present some World Bank (WB) proposals, directed to the teaching career, and the way the state of Minas Gerais absorbed them when Aécio Neves was the governor (2003-2010). In order to achieve our aim, a brief analysis of a WB document, which highlights proposals for the teaching career, is presented. The sources used in this study were this document besides theses and dissertations on bonus system repercussions on teaching work, mainly about the “Productivity Prize”. The findings show Minas Gerais assimilated WB proposals of modernization of public management and implemented the prize based on merit. However, it did not promote teaching quality improvement but accountability of education agents.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-04-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64522
10.14393/REPOD-v11n2a2022-64522
url https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64522
identifier_str_mv 10.14393/REPOD-v11n2a2022-64522
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64522/33703
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704
2238-8346
reponame:Revista Educação e Políticas em Debate
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista Educação e Políticas em Debate
collection Revista Educação e Políticas em Debate
repository.name.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com
_version_ 1799943960673648640