Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64522 |
Resumo: | This article aims to present some World Bank (WB) proposals, directed to the teaching career, and the way the state of Minas Gerais absorbed them when Aécio Neves was the governor (2003-2010). In order to achieve our aim, a brief analysis of a WB document, which highlights proposals for the teaching career, is presented. The sources used in this study were this document besides theses and dissertations on bonus system repercussions on teaching work, mainly about the “Productivity Prize”. The findings show Minas Gerais assimilated WB proposals of modernization of public management and implemented the prize based on merit. However, it did not promote teaching quality improvement but accountability of education agents. |
id |
UFU-4_f890d196b6f5b07518c0d12a180fc16e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64522 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work La bonificación en Minas Gerais y la confluencia con las recomendaciones del Banco Mundial: repercusiones en el trabajo docente.A bonificação em Minas Gerais e a confluência com as recomendações do Banco Mundial: repercussões no trabalho docente Banco MundialBonificaçãoTrabalho DocenteMinas GeraisBanco Mundial.BonificaçãoTrabalho docenteMinas GeraisWorld BankBonus SystemTeaching WorkMinas GeraisWorld BankBonus SystemTeaching WorkMinas GeraisBanco MundialBonificaciónTrabajo DocenteMinas GeraisBanco MundialBonificaciónTrabajo DocenteMinas GeraisThis article aims to present some World Bank (WB) proposals, directed to the teaching career, and the way the state of Minas Gerais absorbed them when Aécio Neves was the governor (2003-2010). In order to achieve our aim, a brief analysis of a WB document, which highlights proposals for the teaching career, is presented. The sources used in this study were this document besides theses and dissertations on bonus system repercussions on teaching work, mainly about the “Productivity Prize”. The findings show Minas Gerais assimilated WB proposals of modernization of public management and implemented the prize based on merit. However, it did not promote teaching quality improvement but accountability of education agents.Él objetivo de este artículo es presentar las propuestas del Banco Mundial (BM) para la docencia, y como Minas Gerais ha asimilado tales proposiciones en él gobierno de Aécio Neves (2003-2010). Para lograr tal finalidad, presentamos un breve análisis de un documento del BM que destaca propuestas para la docencia. Las fuentes de la investigación son constituidas por el documento y por tesis de disertación que tratan de las repercusiones de las bonificaciones en el trabajo docente, principalmente del “Premio por Productividad”. De esta manera, identificamos que Minas Gerais ha asimilado la bonificación. La base de esta premiación fue el mérito que no ocasiono mejoría en la calidad de la docencia, pero si la responsabilidad de los agentes de la educación.O objetivo deste artigo é apresentar as propostas do Banco Mundial (BM) para a docência, e como Minas Gerais assimilou tais proposições no governo de Aécio Neves (2003-2010). Para atingir tal finalidade, apresentamos uma breve análise de um documento do BM que destaca propostas para a docência. As fontes da pesquisa são constituídas por documento e por teses e dissertações que tratam das repercussões das bonificações no trabalho docente, principalmente do “Prêmio por Produtividade”. Sendo assim, identificamos que Minas Gerais assimilou as propostas do BM de modernização da gestão pública e implementou a bonificação. A base dessa premiação foi o mérito que não ocasionou a melhoria da qualidade da docência, mas, sim, a responsabilização dos agentes da educação.Universidade Federal de Uberlândia2022-04-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6452210.14393/REPOD-v11n2a2022-64522Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-7042238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64522/33703Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Mariane GomesMorais , Sérgio Paulo2022-09-15T20:21:03Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64522Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-09-15T20:21:03Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work La bonificación en Minas Gerais y la confluencia con las recomendaciones del Banco Mundial: repercusiones en el trabajo docente. A bonificação em Minas Gerais e a confluência com as recomendações do Banco Mundial: repercussões no trabalho docente |
title |
Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work |
spellingShingle |
Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work Pereira, Mariane Gomes Banco Mundial Bonificação Trabalho Docente Minas Gerais Banco Mundial. Bonificação Trabalho docente Minas Gerais World Bank Bonus System Teaching Work Minas Gerais World Bank Bonus System Teaching Work Minas Gerais Banco Mundial Bonificación Trabajo Docente Minas Gerais Banco Mundial Bonificación Trabajo Docente Minas Gerais |
title_short |
Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work |
title_full |
Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work |
title_fullStr |
Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work |
title_full_unstemmed |
Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work |
title_sort |
Bonus system in Minas Gerais and confluence with World Bank recommendations: repercussions on teaching work |
author |
Pereira, Mariane Gomes |
author_facet |
Pereira, Mariane Gomes Morais , Sérgio Paulo |
author_role |
author |
author2 |
Morais , Sérgio Paulo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Mariane Gomes Morais , Sérgio Paulo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Banco Mundial Bonificação Trabalho Docente Minas Gerais Banco Mundial. Bonificação Trabalho docente Minas Gerais World Bank Bonus System Teaching Work Minas Gerais World Bank Bonus System Teaching Work Minas Gerais Banco Mundial Bonificación Trabajo Docente Minas Gerais Banco Mundial Bonificación Trabajo Docente Minas Gerais |
topic |
Banco Mundial Bonificação Trabalho Docente Minas Gerais Banco Mundial. Bonificação Trabalho docente Minas Gerais World Bank Bonus System Teaching Work Minas Gerais World Bank Bonus System Teaching Work Minas Gerais Banco Mundial Bonificación Trabajo Docente Minas Gerais Banco Mundial Bonificación Trabajo Docente Minas Gerais |
description |
This article aims to present some World Bank (WB) proposals, directed to the teaching career, and the way the state of Minas Gerais absorbed them when Aécio Neves was the governor (2003-2010). In order to achieve our aim, a brief analysis of a WB document, which highlights proposals for the teaching career, is presented. The sources used in this study were this document besides theses and dissertations on bonus system repercussions on teaching work, mainly about the “Productivity Prize”. The findings show Minas Gerais assimilated WB proposals of modernization of public management and implemented the prize based on merit. However, it did not promote teaching quality improvement but accountability of education agents. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-04-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64522 10.14393/REPOD-v11n2a2022-64522 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64522 |
identifier_str_mv |
10.14393/REPOD-v11n2a2022-64522 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64522/33703 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 2 (mai./ago. 2022); 688-704 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943960673648640 |