Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marques, Circe Mara
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Machado, Josaine, Pinto, Marialva Linda Moog
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Revista
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38103
Resumo: This article has come from a piece of research a iming to investigate truths about body crossing children’s imagination and playing. It was sought tok now what children say about the body of a princess and a hero. Todevelopthisstudywasinterviewedsix-year-oldchildren in their first year in a public school at the great Porto Alegre. This interview took place from conversations with two groups of eight girls and seven boys. During this study was possible understand media and cultural production effects on childhood in the constitution of the imagination. While children are not passive subjects towards media content, their imagination is affected by this content, producing the notion of a White thin and healthy body as a truth for body of a princess or hero.
id UFU-8_3b735cfc13fd1385624e2e5ef202a25c
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/38103
network_acronym_str UFU-8
network_name_str Ensino em Revista
repository_id_str
spelling Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imaginationSer princesa y ser héroe: verdades sobre el cuerpo que atraviesan la imaginación de los niñosSer princesa e ser herói: verdades sobre o corpo que atravessam a imaginação das crianças CorpoImaginaçãoInfânciaMídiaBodyImaginationChildhoodMediaCuerpoImaginaciónInfanciaMedios de comunicaciónThis article has come from a piece of research a iming to investigate truths about body crossing children’s imagination and playing. It was sought tok now what children say about the body of a princess and a hero. Todevelopthisstudywasinterviewedsix-year-oldchildren in their first year in a public school at the great Porto Alegre. This interview took place from conversations with two groups of eight girls and seven boys. During this study was possible understand media and cultural production effects on childhood in the constitution of the imagination. While children are not passive subjects towards media content, their imagination is affected by this content, producing the notion of a White thin and healthy body as a truth for body of a princess or hero.Este artículo fue el resultado de una investigación que tuvo como objetivo investigar las verdades sobre el cuerpo que atraviesan la imaginación y el juego de los niños. Buscamos saber qué dicen los niños sobre el cuerpo de la princesa y el cuerpo del héroe. Para el desarrollo de este estudio, se realizó una investigación con niños de seis años que asistían al primer año de una escuela pública en la región metropolitana de Porto Alegre. Esto se basó en conversaciones con dos grupos, uno compuesto por ocho niñas y los otros siete niños. Durante el estudio fue posible comprender las influencias de los medios y las producciones culturales para la infancia en la constitución de la imaginación. Aunque los niños no son sujetos pasivos frente al contenido de los medios, su contenido conmueve su imaginación, produciendo la idea de un cuerpo blanco, delgado y saludable como una verdad cuando se trata de una princesa o un héroe.Este artigo resultou de uma pesquisa que teve por objetivo investigar as verdades sobre o corpo que atravessam a imaginação e as brincadeiras das crianças. Buscamos conhecer aquilo que as próprias crianças dizem sobre o corpo de princesa e sobre o corpo de herói. Para o desenvolvimento deste estudo, foi realizada uma pesquisa 'com' crianças de seis anos que frequentam o primeiro ano de uma escola pública da região metropolitana de Porto Alegre. Esta transcorreu a partir de conversas realizadas com dois grupos, estando um deles constituído por oito meninas e o outro por sete meninos. Durante o estudo foi possível compreender as influências da mídia e das produções culturais para a infância na constituição da imaginação. Embora as crianças não sejam sujeitos passivos diante dos conteúdos midiáticos, sua imaginação é tocada por tais conteúdos, produzindo a ideia de corpo branco, magro e saudável como sendo uma verdade quando se trata de uma princesa ou de um herói.Universidade Federal de Uberlândia2017-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/3810310.14393/v24n2a2017-11Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 518-538Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 518-538Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 518-5381983-17300104-3757reponame:Ensino em Revistainstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38103/20114Copyright (c) 2017 Ensino em Re-Vistainfo:eu-repo/semantics/openAccessMarques, Circe MaraMachado, JosainePinto, Marialva Linda Moog2020-06-10T02:07:35Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/38103Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/emrevistaPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/oai||ensinoemrevista@gmail.com1983-17300104-3757opendoar:2020-06-10T02:07:35Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination
Ser princesa y ser héroe: verdades sobre el cuerpo que atraviesan la imaginación de los niños
Ser princesa e ser herói: verdades sobre o corpo que atravessam a imaginação das crianças
title Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination
spellingShingle Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination
Marques, Circe Mara
Corpo
Imaginação
Infância
Mídia
Body
Imagination
Childhood
Media
Cuerpo
Imaginación
Infancia
Medios de comunicación
title_short Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination
title_full Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination
title_fullStr Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination
title_full_unstemmed Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination
title_sort Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination
author Marques, Circe Mara
author_facet Marques, Circe Mara
Machado, Josaine
Pinto, Marialva Linda Moog
author_role author
author2 Machado, Josaine
Pinto, Marialva Linda Moog
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marques, Circe Mara
Machado, Josaine
Pinto, Marialva Linda Moog
dc.subject.por.fl_str_mv Corpo
Imaginação
Infância
Mídia
Body
Imagination
Childhood
Media
Cuerpo
Imaginación
Infancia
Medios de comunicación
topic Corpo
Imaginação
Infância
Mídia
Body
Imagination
Childhood
Media
Cuerpo
Imaginación
Infancia
Medios de comunicación
description This article has come from a piece of research a iming to investigate truths about body crossing children’s imagination and playing. It was sought tok now what children say about the body of a princess and a hero. Todevelopthisstudywasinterviewedsix-year-oldchildren in their first year in a public school at the great Porto Alegre. This interview took place from conversations with two groups of eight girls and seven boys. During this study was possible understand media and cultural production effects on childhood in the constitution of the imagination. While children are not passive subjects towards media content, their imagination is affected by this content, producing the notion of a White thin and healthy body as a truth for body of a princess or hero.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-04-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38103
10.14393/v24n2a2017-11
url https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38103
identifier_str_mv 10.14393/v24n2a2017-11
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38103/20114
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Ensino em Re-Vista
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Ensino em Re-Vista
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 518-538
Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 518-538
Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 518-538
1983-1730
0104-3757
reponame:Ensino em Revista
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Ensino em Revista
collection Ensino em Revista
repository.name.fl_str_mv Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv ||ensinoemrevista@gmail.com
_version_ 1799944221754392576