Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Revista |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38103 |
Resumo: | This article has come from a piece of research a iming to investigate truths about body crossing children’s imagination and playing. It was sought tok now what children say about the body of a princess and a hero. Todevelopthisstudywasinterviewedsix-year-oldchildren in their first year in a public school at the great Porto Alegre. This interview took place from conversations with two groups of eight girls and seven boys. During this study was possible understand media and cultural production effects on childhood in the constitution of the imagination. While children are not passive subjects towards media content, their imagination is affected by this content, producing the notion of a White thin and healthy body as a truth for body of a princess or hero. |
id |
UFU-8_3b735cfc13fd1385624e2e5ef202a25c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/38103 |
network_acronym_str |
UFU-8 |
network_name_str |
Ensino em Revista |
repository_id_str |
|
spelling |
Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imaginationSer princesa y ser héroe: verdades sobre el cuerpo que atraviesan la imaginación de los niñosSer princesa e ser herói: verdades sobre o corpo que atravessam a imaginação das crianças CorpoImaginaçãoInfânciaMídiaBodyImaginationChildhoodMediaCuerpoImaginaciónInfanciaMedios de comunicaciónThis article has come from a piece of research a iming to investigate truths about body crossing children’s imagination and playing. It was sought tok now what children say about the body of a princess and a hero. Todevelopthisstudywasinterviewedsix-year-oldchildren in their first year in a public school at the great Porto Alegre. This interview took place from conversations with two groups of eight girls and seven boys. During this study was possible understand media and cultural production effects on childhood in the constitution of the imagination. While children are not passive subjects towards media content, their imagination is affected by this content, producing the notion of a White thin and healthy body as a truth for body of a princess or hero.Este artículo fue el resultado de una investigación que tuvo como objetivo investigar las verdades sobre el cuerpo que atraviesan la imaginación y el juego de los niños. Buscamos saber qué dicen los niños sobre el cuerpo de la princesa y el cuerpo del héroe. Para el desarrollo de este estudio, se realizó una investigación con niños de seis años que asistían al primer año de una escuela pública en la región metropolitana de Porto Alegre. Esto se basó en conversaciones con dos grupos, uno compuesto por ocho niñas y los otros siete niños. Durante el estudio fue posible comprender las influencias de los medios y las producciones culturales para la infancia en la constitución de la imaginación. Aunque los niños no son sujetos pasivos frente al contenido de los medios, su contenido conmueve su imaginación, produciendo la idea de un cuerpo blanco, delgado y saludable como una verdad cuando se trata de una princesa o un héroe.Este artigo resultou de uma pesquisa que teve por objetivo investigar as verdades sobre o corpo que atravessam a imaginação e as brincadeiras das crianças. Buscamos conhecer aquilo que as próprias crianças dizem sobre o corpo de princesa e sobre o corpo de herói. Para o desenvolvimento deste estudo, foi realizada uma pesquisa 'com' crianças de seis anos que frequentam o primeiro ano de uma escola pública da região metropolitana de Porto Alegre. Esta transcorreu a partir de conversas realizadas com dois grupos, estando um deles constituído por oito meninas e o outro por sete meninos. Durante o estudo foi possível compreender as influências da mídia e das produções culturais para a infância na constituição da imaginação. Embora as crianças não sejam sujeitos passivos diante dos conteúdos midiáticos, sua imaginação é tocada por tais conteúdos, produzindo a ideia de corpo branco, magro e saudável como sendo uma verdade quando se trata de uma princesa ou de um herói.Universidade Federal de Uberlândia2017-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/3810310.14393/v24n2a2017-11Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 518-538Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 518-538Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 518-5381983-17300104-3757reponame:Ensino em Revistainstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38103/20114Copyright (c) 2017 Ensino em Re-Vistainfo:eu-repo/semantics/openAccessMarques, Circe MaraMachado, JosainePinto, Marialva Linda Moog2020-06-10T02:07:35Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/38103Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/emrevistaPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/oai||ensinoemrevista@gmail.com1983-17300104-3757opendoar:2020-06-10T02:07:35Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination Ser princesa y ser héroe: verdades sobre el cuerpo que atraviesan la imaginación de los niños Ser princesa e ser herói: verdades sobre o corpo que atravessam a imaginação das crianças |
title |
Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination |
spellingShingle |
Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination Marques, Circe Mara Corpo Imaginação Infância Mídia Body Imagination Childhood Media Cuerpo Imaginación Infancia Medios de comunicación |
title_short |
Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination |
title_full |
Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination |
title_fullStr |
Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination |
title_full_unstemmed |
Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination |
title_sort |
Being a princess or a hero: truth about body crossing children's imagination |
author |
Marques, Circe Mara |
author_facet |
Marques, Circe Mara Machado, Josaine Pinto, Marialva Linda Moog |
author_role |
author |
author2 |
Machado, Josaine Pinto, Marialva Linda Moog |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marques, Circe Mara Machado, Josaine Pinto, Marialva Linda Moog |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Corpo Imaginação Infância Mídia Body Imagination Childhood Media Cuerpo Imaginación Infancia Medios de comunicación |
topic |
Corpo Imaginação Infância Mídia Body Imagination Childhood Media Cuerpo Imaginación Infancia Medios de comunicación |
description |
This article has come from a piece of research a iming to investigate truths about body crossing children’s imagination and playing. It was sought tok now what children say about the body of a princess and a hero. Todevelopthisstudywasinterviewedsix-year-oldchildren in their first year in a public school at the great Porto Alegre. This interview took place from conversations with two groups of eight girls and seven boys. During this study was possible understand media and cultural production effects on childhood in the constitution of the imagination. While children are not passive subjects towards media content, their imagination is affected by this content, producing the notion of a White thin and healthy body as a truth for body of a princess or hero. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-04-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38103 10.14393/v24n2a2017-11 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38103 |
identifier_str_mv |
10.14393/v24n2a2017-11 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38103/20114 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Ensino em Re-Vista info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Ensino em Re-Vista |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 518-538 Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 518-538 Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 518-538 1983-1730 0104-3757 reponame:Ensino em Revista instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Ensino em Revista |
collection |
Ensino em Revista |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ensinoemrevista@gmail.com |
_version_ |
1799944221754392576 |