Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Ensino em Revista |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807 |
Resumo: | This article focuses on or uses a digital technology resource for planning evasive individuals in the literature. Thus, methodologically, from a quantitative point of view, of a descriptive character, it counted on the participation of several teachers who are in Early Childhood Education. You are trying to solve this problem: what is the perception of Literature teachers in relation to or through the digital resource Storyboard That, for the planning of evasive individuals? Objectives to discuss the specificities of the use of digital technologies in the encoding and updating process, without supersaturated digital resources. The results that I think the participants approve of or refer to, consider an option for you. We feel insecure in relation to or use of digital technologies, which is necessary due to the need for a large mobilization to update the envelopes, not the educational processes, but which are new digital technologies available directly or indirectly. |
id |
UFU-8_ec2b0b292726016a8922753b20a698b9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/66807 |
network_acronym_str |
UFU-8 |
network_name_str |
Ensino em Revista |
repository_id_str |
|
spelling |
Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities Literatura Infantil: el uso de Storyboard That actividades de bordado Literatura Infantil: o uso do Storyboard That bordando atividadesAvaliaçãoStoryboardLiteraturaEducação continuadaEvaluationStoryboardLiteratureContinuam educationEvaluaciónStoryboardLiteraturaContinúan la educaciónThis article focuses on or uses a digital technology resource for planning evasive individuals in the literature. Thus, methodologically, from a quantitative point of view, of a descriptive character, it counted on the participation of several teachers who are in Early Childhood Education. You are trying to solve this problem: what is the perception of Literature teachers in relation to or through the digital resource Storyboard That, for the planning of evasive individuals? Objectives to discuss the specificities of the use of digital technologies in the encoding and updating process, without supersaturated digital resources. The results that I think the participants approve of or refer to, consider an option for you. We feel insecure in relation to or use of digital technologies, which is necessary due to the need for a large mobilization to update the envelopes, not the educational processes, but which are new digital technologies available directly or indirectly.Este artículo se enfoca o utiliza un recurso de tecnología digital para planificar individuos evasivos en la literatura. Así, metodológicamente, desde un punto de vista cuantitativo, de carácter descriptivo, contó con la participación de varios docentes que se encuentran en Educación Infantil. Estás intentando solucionar este problema: ¿cuál es la percepción de los profesores de Literatura en relación con oa través del recurso digital Storyboard That, para la planificación de individuos evasivos? Objetivos discutir las especificidades del uso de tecnologías digitales en el proceso de codificación y actualización, sin recursos digitales sobresaturados. Los resultados que creo que los participantes aprueban o hacen referencia, consideran una opción para usted. Nos sentimos inseguros en relación o uso de las tecnologías digitales, lo cual es necesario por la necesidad de una gran movilización para actualizar los envolventes, no los procesos educativos, sino que son nuevas tecnologías digitales disponibles directa o indirectamente.Este artigo tem como foco o uso de um recurso tecnológico digital para planejamento de atividades avaliativas em aulas de Literatura. Trata-se, metodologicamente, de uma pesquisa quantitativa, de caráter descritivo, com participação de vinte docentes que atuavam na Educação Infantil. Partiu-se da seguinte questão problematizadora: qual a percepção dos professores de Literatura em relação ao uso do recurso digital Storyboard That, para o planejamento de atividades avaliativas? Objetivou-se discutir as especificidades do uso das tecnologias digitais no processo de ensino e aprendizagem, com ênfase no recurso digital supracitado. Os resultados apontaram que os participantes aprovaram o referido recurso, considerando-o uma boa opção para seu trabalho. Porém sentem-se inseguros em relação ao uso de tecnologias digitais, o que aponta para a necessidade de maior mobilização para a atualização dos envolvidos, nos processos educativos, no que tange às novas tecnologias digitais disponíveis, por meio de cursos de formação continuada.Universidade Federal de Uberlândia2022-08-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/6680710.14393/ER-v29a2022-42Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e042Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e042Ensino em Re-Vista; v. 29 (2022): Publicação Contínua; e0421983-17300104-3757reponame:Ensino em Revistainstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporenghttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807/34526https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807/34527Copyright (c) 2022 Damares Reis Teixeira, Alessandra Dutra, Marilu Martens Oliveirahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTeixeira, Damares ReisDutra, AlessandraOliveira, Marilu Martens2023-01-06T17:29:06Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/66807Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/emrevistaPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/oai||ensinoemrevista@gmail.com1983-17300104-3757opendoar:2023-01-06T17:29:06Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities Literatura Infantil: el uso de Storyboard That actividades de bordado Literatura Infantil: o uso do Storyboard That bordando atividades |
title |
Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities |
spellingShingle |
Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities Teixeira, Damares Reis Avaliação Storyboard Literatura Educação continuada Evaluation Storyboard Literature Continuam education Evaluación Storyboard Literatura Continúan la educación |
title_short |
Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities |
title_full |
Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities |
title_fullStr |
Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities |
title_full_unstemmed |
Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities |
title_sort |
Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities |
author |
Teixeira, Damares Reis |
author_facet |
Teixeira, Damares Reis Dutra, Alessandra Oliveira, Marilu Martens |
author_role |
author |
author2 |
Dutra, Alessandra Oliveira, Marilu Martens |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Teixeira, Damares Reis Dutra, Alessandra Oliveira, Marilu Martens |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação Storyboard Literatura Educação continuada Evaluation Storyboard Literature Continuam education Evaluación Storyboard Literatura Continúan la educación |
topic |
Avaliação Storyboard Literatura Educação continuada Evaluation Storyboard Literature Continuam education Evaluación Storyboard Literatura Continúan la educación |
description |
This article focuses on or uses a digital technology resource for planning evasive individuals in the literature. Thus, methodologically, from a quantitative point of view, of a descriptive character, it counted on the participation of several teachers who are in Early Childhood Education. You are trying to solve this problem: what is the perception of Literature teachers in relation to or through the digital resource Storyboard That, for the planning of evasive individuals? Objectives to discuss the specificities of the use of digital technologies in the encoding and updating process, without supersaturated digital resources. The results that I think the participants approve of or refer to, consider an option for you. We feel insecure in relation to or use of digital technologies, which is necessary due to the need for a large mobilization to update the envelopes, not the educational processes, but which are new digital technologies available directly or indirectly. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-08-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807 10.14393/ER-v29a2022-42 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807 |
identifier_str_mv |
10.14393/ER-v29a2022-42 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807/34526 https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807/34527 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Damares Reis Teixeira, Alessandra Dutra, Marilu Martens Oliveira http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Damares Reis Teixeira, Alessandra Dutra, Marilu Martens Oliveira http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e042 Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e042 Ensino em Re-Vista; v. 29 (2022): Publicação Contínua; e042 1983-1730 0104-3757 reponame:Ensino em Revista instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Ensino em Revista |
collection |
Ensino em Revista |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ensinoemrevista@gmail.com |
_version_ |
1799944223707889664 |