Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Teixeira, Damares Reis
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Dutra, Alessandra, Oliveira, Marilu Martens
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Ensino em Revista
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807
Resumo: This article focuses on or uses a digital technology resource for planning evasive individuals in the literature. Thus, methodologically, from a quantitative point of view, of a descriptive character, it counted on the participation of several teachers who are in Early Childhood Education. You are trying to solve this problem: what is the perception of Literature teachers in relation to or through the digital resource Storyboard That, for the planning of evasive individuals? Objectives to discuss the specificities of the use of digital technologies in the encoding and updating process, without supersaturated digital resources. The results that I think the participants approve of or refer to, consider an option for you. We feel insecure in relation to or use of digital technologies, which is necessary due to the need for a large mobilization to update the envelopes, not the educational processes, but which are new digital technologies available directly or indirectly.
id UFU-8_ec2b0b292726016a8922753b20a698b9
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/66807
network_acronym_str UFU-8
network_name_str Ensino em Revista
repository_id_str
spelling Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities Literatura Infantil: el uso de Storyboard That actividades de bordado Literatura Infantil: o uso do Storyboard That bordando atividadesAvaliaçãoStoryboardLiteraturaEducação continuadaEvaluationStoryboardLiteratureContinuam educationEvaluaciónStoryboardLiteraturaContinúan la educaciónThis article focuses on or uses a digital technology resource for planning evasive individuals in the literature. Thus, methodologically, from a quantitative point of view, of a descriptive character, it counted on the participation of several teachers who are in Early Childhood Education. You are trying to solve this problem: what is the perception of Literature teachers in relation to or through the digital resource Storyboard That, for the planning of evasive individuals? Objectives to discuss the specificities of the use of digital technologies in the encoding and updating process, without supersaturated digital resources. The results that I think the participants approve of or refer to, consider an option for you. We feel insecure in relation to or use of digital technologies, which is necessary due to the need for a large mobilization to update the envelopes, not the educational processes, but which are new digital technologies available directly or indirectly.Este artículo se enfoca o utiliza un recurso de tecnología digital para planificar individuos evasivos en la literatura. Así, metodológicamente, desde un punto de vista cuantitativo, de carácter descriptivo, contó con la participación de varios docentes que se encuentran en Educación Infantil. Estás intentando solucionar este problema: ¿cuál es la percepción de los profesores de Literatura en relación con oa través del recurso digital Storyboard That, para la planificación de individuos evasivos? Objetivos discutir las especificidades del uso de tecnologías digitales en el proceso de codificación y actualización, sin recursos digitales sobresaturados. Los resultados que creo que los participantes aprueban o hacen referencia, consideran una opción para usted. Nos sentimos inseguros en relación o uso de las tecnologías digitales, lo cual es necesario por la necesidad de una gran movilización para actualizar los envolventes, no los procesos educativos, sino que son nuevas tecnologías digitales disponibles directa o indirectamente.Este artigo tem como foco o uso de um recurso tecnológico digital para planejamento de atividades avaliativas em aulas de Literatura. Trata-se, metodologicamente, de uma pesquisa quantitativa, de caráter descritivo, com participação de vinte docentes que atuavam na Educação Infantil. Partiu-se da seguinte questão problematizadora: qual a percepção dos professores de Literatura em relação ao uso do recurso digital Storyboard That, para o planejamento de atividades avaliativas? Objetivou-se discutir as especificidades do uso das tecnologias digitais no processo de ensino e aprendizagem, com ênfase no recurso digital supracitado. Os resultados apontaram que os participantes aprovaram o referido recurso, considerando-o uma boa opção para seu trabalho. Porém sentem-se inseguros em relação ao uso de tecnologias digitais, o que aponta para a necessidade de maior mobilização para a atualização dos envolvidos, nos processos educativos, no que tange às novas tecnologias digitais disponíveis, por meio de cursos de formação continuada.Universidade Federal de Uberlândia2022-08-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/6680710.14393/ER-v29a2022-42Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e042Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e042Ensino em Re-Vista; v. 29 (2022): Publicação Contínua; e0421983-17300104-3757reponame:Ensino em Revistainstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporenghttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807/34526https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807/34527Copyright (c) 2022 Damares Reis Teixeira, Alessandra Dutra, Marilu Martens Oliveirahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTeixeira, Damares ReisDutra, AlessandraOliveira, Marilu Martens2023-01-06T17:29:06Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/66807Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/emrevistaPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/oai||ensinoemrevista@gmail.com1983-17300104-3757opendoar:2023-01-06T17:29:06Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities
Literatura Infantil: el uso de Storyboard That actividades de bordado
Literatura Infantil: o uso do Storyboard That bordando atividades
title Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities
spellingShingle Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities
Teixeira, Damares Reis
Avaliação
Storyboard
Literatura
Educação continuada
Evaluation
Storyboard
Literature
Continuam education
Evaluación
Storyboard
Literatura
Continúan la educación
title_short Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities
title_full Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities
title_fullStr Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities
title_full_unstemmed Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities
title_sort Children´s Literature: using Storyboard That embroidery activities
author Teixeira, Damares Reis
author_facet Teixeira, Damares Reis
Dutra, Alessandra
Oliveira, Marilu Martens
author_role author
author2 Dutra, Alessandra
Oliveira, Marilu Martens
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Teixeira, Damares Reis
Dutra, Alessandra
Oliveira, Marilu Martens
dc.subject.por.fl_str_mv Avaliação
Storyboard
Literatura
Educação continuada
Evaluation
Storyboard
Literature
Continuam education
Evaluación
Storyboard
Literatura
Continúan la educación
topic Avaliação
Storyboard
Literatura
Educação continuada
Evaluation
Storyboard
Literature
Continuam education
Evaluación
Storyboard
Literatura
Continúan la educación
description This article focuses on or uses a digital technology resource for planning evasive individuals in the literature. Thus, methodologically, from a quantitative point of view, of a descriptive character, it counted on the participation of several teachers who are in Early Childhood Education. You are trying to solve this problem: what is the perception of Literature teachers in relation to or through the digital resource Storyboard That, for the planning of evasive individuals? Objectives to discuss the specificities of the use of digital technologies in the encoding and updating process, without supersaturated digital resources. The results that I think the participants approve of or refer to, consider an option for you. We feel insecure in relation to or use of digital technologies, which is necessary due to the need for a large mobilization to update the envelopes, not the educational processes, but which are new digital technologies available directly or indirectly.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-08-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807
10.14393/ER-v29a2022-42
url https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807
identifier_str_mv 10.14393/ER-v29a2022-42
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807/34526
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/66807/34527
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Damares Reis Teixeira, Alessandra Dutra, Marilu Martens Oliveira
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Damares Reis Teixeira, Alessandra Dutra, Marilu Martens Oliveira
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e042
Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e042
Ensino em Re-Vista; v. 29 (2022): Publicação Contínua; e042
1983-1730
0104-3757
reponame:Ensino em Revista
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Ensino em Revista
collection Ensino em Revista
repository.name.fl_str_mv Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv ||ensinoemrevista@gmail.com
_version_ 1799944223707889664