Construção de marca e materiais de divulgação para CSA Uberlândia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFU |
Texto Completo: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/32326 |
Resumo: | The Community Supported Agriculture (CSA) is an alternative system of agricultural production based on sustainable agrarian development, as well as the direct flow of organic products to the consumer, creating a direct relationship between producers and consumers. Despite being a promising production system, CSA faces several challenges, both in relation to unfair competition with large-scale intensive agriculture, and in relation to society's lack of knowledge about the production system and ways of associating to this system. Given this scenario, the present word aimed to generate a Visual Identity and promotional materials for CSA Uberlândia, inaugurated in 2017, in order to formalize it as a personality in the market. To this end, the work was divided into two stages, the first being theoretical, based on studies and methodologies of the themes (intensive agricultural, alternative agricultural, organic agriculture, familiar agriculture, development of visual identity, green branding, green consumer, marketing, and publicity), provided the basis for the generation of the second stage, related to development of graphic materials. From the visits made to the CSA Uberlândia unit and the briefing, it was possible to obtain the necessary reflections and information to develop naming, visual identity, and promotional materials, such as: t-shirts, brooches, eco bags and whatsapp campaigns. |
id |
UFU_1556d0e5276d8d343108eed245a301f6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufu.br:123456789/32326 |
network_acronym_str |
UFU |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFU |
repository_id_str |
|
spelling |
Construção de marca e materiais de divulgação para CSA UberlândiaAgricultura familiarDesign gráficoIdentidade visualImagotipoPublicidadeCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESThe Community Supported Agriculture (CSA) is an alternative system of agricultural production based on sustainable agrarian development, as well as the direct flow of organic products to the consumer, creating a direct relationship between producers and consumers. Despite being a promising production system, CSA faces several challenges, both in relation to unfair competition with large-scale intensive agriculture, and in relation to society's lack of knowledge about the production system and ways of associating to this system. Given this scenario, the present word aimed to generate a Visual Identity and promotional materials for CSA Uberlândia, inaugurated in 2017, in order to formalize it as a personality in the market. To this end, the work was divided into two stages, the first being theoretical, based on studies and methodologies of the themes (intensive agricultural, alternative agricultural, organic agriculture, familiar agriculture, development of visual identity, green branding, green consumer, marketing, and publicity), provided the basis for the generation of the second stage, related to development of graphic materials. From the visits made to the CSA Uberlândia unit and the briefing, it was possible to obtain the necessary reflections and information to develop naming, visual identity, and promotional materials, such as: t-shirts, brooches, eco bags and whatsapp campaigns.Pesquisa sem auxílio de agências de fomentoTrabalho de Conclusão de Curso (Graduação)A Comunidade que Sustenta a Agricultura (CSA) é um sistema alternativo de produção agrícola baseado no desenvolvimento agrário sustentável bem como no escoamento de produtos orgânicos de forma direta ao consumidor, criando uma relação direta entre quem produz e quem consome os produtos. Apesar de ser um estilo de produção promissor, a CSA enfrenta diversos desafios, tanto em relação à concorrência desleal com a agricultura intensiva de grande escala, quanto em relação à falta de conhecimento da sociedade a respeito do sistema de produção e das formas de se associar a este sistema. Diante deste cenário, o presente trabalho teve como objetivo gerar uma Identidade Visual e materiais de divulgação para a CSA Uberlândia, inaugurada em 2017, a fim de formalizá-la enquanto personalidade no mercado. Para tal, o trabalho foi dividido em duas etapas, sendo a primeira teórica, a qual a partir de estudos e metodologias dos temas (agricultura intensiva, agricultura alternativa, agricultura orgânica, agricultura familiar, desenvolvimento de identidade visual, green branding, consumidor verde, marketing e publicidade), deu embasamento para a geração da segunda etapa, relacionada ao desenvolvimento dos materiais gráficos. A partir das visitas realizadas à unidade CSA Uberlândia e do briefing foi possível colher as informações e reflexões necessárias para o desenvolvimento do naming, identidade visual e materiais de divulgação como: camisetas, broches, sacolas ecológicas e campanhas para whatsapp.Universidade Federal de UberlândiaBrasilDesignBarbosa, Samuel Borgeshttp://lattes.cnpq.br/8252421635756891Barbosa, Samuel BorgesPantaleão, Lucas FarinelliRocha, Brunno de PaivaSouza, Rita Maria de2021-07-01T23:10:33Z2021-07-01T23:10:33Z2021-06-15info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfSOUZA, Rita Maria de. Construção de marca e materiais de divulgação para CSA de Uberlândia. 2021. 74 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2021.https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/32326porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2021-07-02T06:22:03Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/32326Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2021-07-02T06:22:03Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Construção de marca e materiais de divulgação para CSA Uberlândia |
title |
Construção de marca e materiais de divulgação para CSA Uberlândia |
spellingShingle |
Construção de marca e materiais de divulgação para CSA Uberlândia Souza, Rita Maria de Agricultura familiar Design gráfico Identidade visual Imagotipo Publicidade CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES |
title_short |
Construção de marca e materiais de divulgação para CSA Uberlândia |
title_full |
Construção de marca e materiais de divulgação para CSA Uberlândia |
title_fullStr |
Construção de marca e materiais de divulgação para CSA Uberlândia |
title_full_unstemmed |
Construção de marca e materiais de divulgação para CSA Uberlândia |
title_sort |
Construção de marca e materiais de divulgação para CSA Uberlândia |
author |
Souza, Rita Maria de |
author_facet |
Souza, Rita Maria de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Barbosa, Samuel Borges http://lattes.cnpq.br/8252421635756891 Barbosa, Samuel Borges Pantaleão, Lucas Farinelli Rocha, Brunno de Paiva |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Rita Maria de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Agricultura familiar Design gráfico Identidade visual Imagotipo Publicidade CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES |
topic |
Agricultura familiar Design gráfico Identidade visual Imagotipo Publicidade CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES |
description |
The Community Supported Agriculture (CSA) is an alternative system of agricultural production based on sustainable agrarian development, as well as the direct flow of organic products to the consumer, creating a direct relationship between producers and consumers. Despite being a promising production system, CSA faces several challenges, both in relation to unfair competition with large-scale intensive agriculture, and in relation to society's lack of knowledge about the production system and ways of associating to this system. Given this scenario, the present word aimed to generate a Visual Identity and promotional materials for CSA Uberlândia, inaugurated in 2017, in order to formalize it as a personality in the market. To this end, the work was divided into two stages, the first being theoretical, based on studies and methodologies of the themes (intensive agricultural, alternative agricultural, organic agriculture, familiar agriculture, development of visual identity, green branding, green consumer, marketing, and publicity), provided the basis for the generation of the second stage, related to development of graphic materials. From the visits made to the CSA Uberlândia unit and the briefing, it was possible to obtain the necessary reflections and information to develop naming, visual identity, and promotional materials, such as: t-shirts, brooches, eco bags and whatsapp campaigns. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-01T23:10:33Z 2021-07-01T23:10:33Z 2021-06-15 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
SOUZA, Rita Maria de. Construção de marca e materiais de divulgação para CSA de Uberlândia. 2021. 74 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2021. https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/32326 |
identifier_str_mv |
SOUZA, Rita Maria de. Construção de marca e materiais de divulgação para CSA de Uberlândia. 2021. 74 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2021. |
url |
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/32326 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia Brasil Design |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia Brasil Design |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFU instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFU |
collection |
Repositório Institucional da UFU |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
diinf@dirbi.ufu.br |
_version_ |
1813711325099982848 |