Aplicação de Business Intelligence na produção de conteúdo em ativações de marcas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Larissa Castro
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFU
Texto Completo: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38177
Resumo: The objective of this technological report is to present and describe the development and implementation process of a BI (Business Intelligence) environment, with emphasis on the construction of dashboards for content creators, who produce content for social networks (Instagram and TikTok) in real time to brand activations. As a problem, the need for content creators to improve the performance of their actions, considering the centralization of information on both platforms and a data structure that favors high performance of videos. For this, a survey of the data provided by the platforms was carried out, the context of the professional and the intention of the brand in the marketing actions were analyzed and from this, the necessary indicators were defined for the solution to fulfill its role. As a result, there was a reduction in the estimated time for data collection and analysis and an opportunity for a competitive advantage in the market for the content creator.
id UFU_71a60928d3c72c18babe842ed1bd2afa
oai_identifier_str oai:repositorio.ufu.br:123456789/38177
network_acronym_str UFU
network_name_str Repositório Institucional da UFU
repository_id_str
spelling Aplicação de Business Intelligence na produção de conteúdo em ativações de marcasApplication of Business Intelligence in the Production of Content in Brand ActivationsBusiness intelligenceBusiness intelligenceCriadores de conteúdoContent creatorsMarketing digitalDigital marketingCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAOCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::COMUNICACAO VISUALThe objective of this technological report is to present and describe the development and implementation process of a BI (Business Intelligence) environment, with emphasis on the construction of dashboards for content creators, who produce content for social networks (Instagram and TikTok) in real time to brand activations. As a problem, the need for content creators to improve the performance of their actions, considering the centralization of information on both platforms and a data structure that favors high performance of videos. For this, a survey of the data provided by the platforms was carried out, the context of the professional and the intention of the brand in the marketing actions were analyzed and from this, the necessary indicators were defined for the solution to fulfill its role. As a result, there was a reduction in the estimated time for data collection and analysis and an opportunity for a competitive advantage in the market for the content creator.Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)O objetivo deste relato tecnológico é apresentar e descrever o processo de desenvolvimento e implementação de um ambiente de BI (Business Intelligence), com ênfase na construção de dashboards para content creators, que produzem conteúdo para redes sociais (Instagram e TikTok) em tempo real para ativações de marcas. Como situação problema, a necessidade dos content creators melhorarem a performance de suas ações, considerando a centralização de informação das duas plataformas e uma estrutura de dados que favoreça a alta performance de vídeos. Para isso, foi elaborado um levantamento dos dados fornecidos pelas plataformas, analisado o contexto do profissional e da intenção da marca nas ações de marketing e a partir disso definiu-se os indicadores necessários para que a solução cumpra seu papel. Como resultado, obteve-se redução no tempo estimado para coleta e análise dos dados e oportunidade de vantagem competitiva no mercado para o criador de conteúdo.Universidade Federal de UberlândiaBrasilGestão da InformaçãoLopes, José Eduardo Ferreirahttp://lattes.cnpq.br/1181111177305483Ferreira, Denílson Carrijohttp://lattes.cnpq.br/1411132566101866Gandolfi, Peterson Elizandrohttp://lattes.cnpq.br/8009321964299536Penedo, Antônio Sérgio Torreshttp://lattes.cnpq.br/6987375118761399Rodrigues, Larissa Castro2023-06-27T14:38:38Z2023-06-27T14:38:38Z2023-06-22info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfRODRIGUES, Larissa Castro. Aplicação de Business Intelligence na produção de conteúdo em ativações de marcas. 2023. 29 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Gestão da Informação) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023.https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38177porhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2023-06-28T06:20:38Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/38177Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2023-06-28T06:20:38Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Aplicação de Business Intelligence na produção de conteúdo em ativações de marcas
Application of Business Intelligence in the Production of Content in Brand Activations
title Aplicação de Business Intelligence na produção de conteúdo em ativações de marcas
spellingShingle Aplicação de Business Intelligence na produção de conteúdo em ativações de marcas
Rodrigues, Larissa Castro
Business intelligence
Business intelligence
Criadores de conteúdo
Content creators
Marketing digital
Digital marketing
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::COMUNICACAO VISUAL
title_short Aplicação de Business Intelligence na produção de conteúdo em ativações de marcas
title_full Aplicação de Business Intelligence na produção de conteúdo em ativações de marcas
title_fullStr Aplicação de Business Intelligence na produção de conteúdo em ativações de marcas
title_full_unstemmed Aplicação de Business Intelligence na produção de conteúdo em ativações de marcas
title_sort Aplicação de Business Intelligence na produção de conteúdo em ativações de marcas
author Rodrigues, Larissa Castro
author_facet Rodrigues, Larissa Castro
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Lopes, José Eduardo Ferreira
http://lattes.cnpq.br/1181111177305483
Ferreira, Denílson Carrijo
http://lattes.cnpq.br/1411132566101866
Gandolfi, Peterson Elizandro
http://lattes.cnpq.br/8009321964299536
Penedo, Antônio Sérgio Torres
http://lattes.cnpq.br/6987375118761399
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Larissa Castro
dc.subject.por.fl_str_mv Business intelligence
Business intelligence
Criadores de conteúdo
Content creators
Marketing digital
Digital marketing
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::COMUNICACAO VISUAL
topic Business intelligence
Business intelligence
Criadores de conteúdo
Content creators
Marketing digital
Digital marketing
CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::COMUNICACAO VISUAL
description The objective of this technological report is to present and describe the development and implementation process of a BI (Business Intelligence) environment, with emphasis on the construction of dashboards for content creators, who produce content for social networks (Instagram and TikTok) in real time to brand activations. As a problem, the need for content creators to improve the performance of their actions, considering the centralization of information on both platforms and a data structure that favors high performance of videos. For this, a survey of the data provided by the platforms was carried out, the context of the professional and the intention of the brand in the marketing actions were analyzed and from this, the necessary indicators were defined for the solution to fulfill its role. As a result, there was a reduction in the estimated time for data collection and analysis and an opportunity for a competitive advantage in the market for the content creator.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-06-27T14:38:38Z
2023-06-27T14:38:38Z
2023-06-22
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv RODRIGUES, Larissa Castro. Aplicação de Business Intelligence na produção de conteúdo em ativações de marcas. 2023. 29 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Gestão da Informação) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023.
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38177
identifier_str_mv RODRIGUES, Larissa Castro. Aplicação de Business Intelligence na produção de conteúdo em ativações de marcas. 2023. 29 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Gestão da Informação) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2023.
url https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/38177
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
Brasil
Gestão da Informação
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
Brasil
Gestão da Informação
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFU
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Repositório Institucional da UFU
collection Repositório Institucional da UFU
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv diinf@dirbi.ufu.br
_version_ 1813711544907726848