Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vilela, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFU
Texto Completo: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/31988
Resumo: The present study aimed to verify the perception of the stereotype of the administrator and the student of administration in the view of the students of the Accounting course. Through the application of a questionnaire developed by Carvalho Junior (2015) and adapted for this research, an analyzed sample of 51 students. As for the methodology, it is classified as quantitative and descriptive with a test run of means. The results point to the lack of a gender stereotype, and for most respondents, the administrator is essential for the growth of associations. The predominant characteristic in the view of Accounting students before the administrator and students of administration was the figure of "leader". Among the assertions about the respondents' perception of administrators, the assertion that “they develop an important job for the growth of companies”, was the one with the highest average score attributed. In general, the perception of students in the Accounting Sciences course is positive in relation to administrators and students in the area and, in this sense, this research contributes to the positive relationship perceived between both professions, demonstrating the importance of synergy and teamwork.
id UFU_95b7bc55d852c1980fd8c2dc26688dd0
oai_identifier_str oai:repositorio.ufu.br:123456789/31988
network_acronym_str UFU
network_name_str Repositório Institucional da UFU
repository_id_str
spelling Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótiposContadorAdministradorEstereótiposDiscentesCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEISThe present study aimed to verify the perception of the stereotype of the administrator and the student of administration in the view of the students of the Accounting course. Through the application of a questionnaire developed by Carvalho Junior (2015) and adapted for this research, an analyzed sample of 51 students. As for the methodology, it is classified as quantitative and descriptive with a test run of means. The results point to the lack of a gender stereotype, and for most respondents, the administrator is essential for the growth of associations. The predominant characteristic in the view of Accounting students before the administrator and students of administration was the figure of "leader". Among the assertions about the respondents' perception of administrators, the assertion that “they develop an important job for the growth of companies”, was the one with the highest average score attributed. In general, the perception of students in the Accounting Sciences course is positive in relation to administrators and students in the area and, in this sense, this research contributes to the positive relationship perceived between both professions, demonstrating the importance of synergy and teamwork.CAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível SuperiorTrabalho de Conclusão de Curso (Graduação)O presente estudo objetivou verificar a percepção do estereótipo do(a) administrador(a) e do discente de administração na visão dos(as) estudantes do curso de Ciências Contábeis. Por meio da aplicação de um questionário desenvolvido por Carvalho Junior (2015) e adaptado para esta pesquisa, a amostra analisada foi de 51 alunos. Quanto a metodologia classifica-se como quantitativa e descritiva de frequência e moda com a execução de teste de médias. Os resultados apontam para a inexistência do estereótipo de gênero, além disso para a maioria dos respondentes o administrador é essencial para o crescimento das organizações. As características predominantes na visão dos alunos de Ciências Contábeis perante o(a) administrador(a) e discentes de administração são a figura de líder e comunicativo. De um modo geral, a percepção dos discentes do curso de Ciências Contábeis é positiva em relação aos administradores e estudantes da área e, neste sentido, esta pesquisa contribui na relação positiva percebida entre ambas as profissões, demonstrando a importância da sinergia e trabalho em equipe.Universidade Federal de UberlândiaBrasilCiências ContábeisCosta, Laura Brandãohttp://lattes.cnpq.br/4478390096724399Oliveira, Carlos Eduardo dehttp://lattes.cnpq.br/8934672564828570Dias, Érika Monteiro de Souza Alveshttp://lattes.cnpq.br/3699642304818050Vilela, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira2021-06-15T14:07:39Z2021-06-15T14:07:39Z2021-06-13info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfVILELA, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira. Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos. 2021. 17 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Ciências Contábeis) - Universidade Federal de Uberlândia, Ituiutaba, 2021.https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/31988porhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2021-06-16T06:21:38Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/31988Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2021-06-16T06:21:38Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos
title Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos
spellingShingle Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos
Vilela, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira
Contador
Administrador
Estereótipos
Discentes
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS
title_short Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos
title_full Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos
title_fullStr Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos
title_full_unstemmed Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos
title_sort Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos
author Vilela, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira
author_facet Vilela, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Costa, Laura Brandão
http://lattes.cnpq.br/4478390096724399
Oliveira, Carlos Eduardo de
http://lattes.cnpq.br/8934672564828570
Dias, Érika Monteiro de Souza Alves
http://lattes.cnpq.br/3699642304818050
dc.contributor.author.fl_str_mv Vilela, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira
dc.subject.por.fl_str_mv Contador
Administrador
Estereótipos
Discentes
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS
topic Contador
Administrador
Estereótipos
Discentes
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS
description The present study aimed to verify the perception of the stereotype of the administrator and the student of administration in the view of the students of the Accounting course. Through the application of a questionnaire developed by Carvalho Junior (2015) and adapted for this research, an analyzed sample of 51 students. As for the methodology, it is classified as quantitative and descriptive with a test run of means. The results point to the lack of a gender stereotype, and for most respondents, the administrator is essential for the growth of associations. The predominant characteristic in the view of Accounting students before the administrator and students of administration was the figure of "leader". Among the assertions about the respondents' perception of administrators, the assertion that “they develop an important job for the growth of companies”, was the one with the highest average score attributed. In general, the perception of students in the Accounting Sciences course is positive in relation to administrators and students in the area and, in this sense, this research contributes to the positive relationship perceived between both professions, demonstrating the importance of synergy and teamwork.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-15T14:07:39Z
2021-06-15T14:07:39Z
2021-06-13
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv VILELA, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira. Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos. 2021. 17 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Ciências Contábeis) - Universidade Federal de Uberlândia, Ituiutaba, 2021.
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/31988
identifier_str_mv VILELA, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira. Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos. 2021. 17 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Ciências Contábeis) - Universidade Federal de Uberlândia, Ituiutaba, 2021.
url https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/31988
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
Brasil
Ciências Contábeis
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
Brasil
Ciências Contábeis
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFU
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Repositório Institucional da UFU
collection Repositório Institucional da UFU
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv diinf@dirbi.ufu.br
_version_ 1813711482001555456