Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFU |
Texto Completo: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/31988 |
Resumo: | The present study aimed to verify the perception of the stereotype of the administrator and the student of administration in the view of the students of the Accounting course. Through the application of a questionnaire developed by Carvalho Junior (2015) and adapted for this research, an analyzed sample of 51 students. As for the methodology, it is classified as quantitative and descriptive with a test run of means. The results point to the lack of a gender stereotype, and for most respondents, the administrator is essential for the growth of associations. The predominant characteristic in the view of Accounting students before the administrator and students of administration was the figure of "leader". Among the assertions about the respondents' perception of administrators, the assertion that “they develop an important job for the growth of companies”, was the one with the highest average score attributed. In general, the perception of students in the Accounting Sciences course is positive in relation to administrators and students in the area and, in this sense, this research contributes to the positive relationship perceived between both professions, demonstrating the importance of synergy and teamwork. |
id |
UFU_95b7bc55d852c1980fd8c2dc26688dd0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufu.br:123456789/31988 |
network_acronym_str |
UFU |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFU |
repository_id_str |
|
spelling |
Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótiposContadorAdministradorEstereótiposDiscentesCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEISThe present study aimed to verify the perception of the stereotype of the administrator and the student of administration in the view of the students of the Accounting course. Through the application of a questionnaire developed by Carvalho Junior (2015) and adapted for this research, an analyzed sample of 51 students. As for the methodology, it is classified as quantitative and descriptive with a test run of means. The results point to the lack of a gender stereotype, and for most respondents, the administrator is essential for the growth of associations. The predominant characteristic in the view of Accounting students before the administrator and students of administration was the figure of "leader". Among the assertions about the respondents' perception of administrators, the assertion that “they develop an important job for the growth of companies”, was the one with the highest average score attributed. In general, the perception of students in the Accounting Sciences course is positive in relation to administrators and students in the area and, in this sense, this research contributes to the positive relationship perceived between both professions, demonstrating the importance of synergy and teamwork.CAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível SuperiorTrabalho de Conclusão de Curso (Graduação)O presente estudo objetivou verificar a percepção do estereótipo do(a) administrador(a) e do discente de administração na visão dos(as) estudantes do curso de Ciências Contábeis. Por meio da aplicação de um questionário desenvolvido por Carvalho Junior (2015) e adaptado para esta pesquisa, a amostra analisada foi de 51 alunos. Quanto a metodologia classifica-se como quantitativa e descritiva de frequência e moda com a execução de teste de médias. Os resultados apontam para a inexistência do estereótipo de gênero, além disso para a maioria dos respondentes o administrador é essencial para o crescimento das organizações. As características predominantes na visão dos alunos de Ciências Contábeis perante o(a) administrador(a) e discentes de administração são a figura de líder e comunicativo. De um modo geral, a percepção dos discentes do curso de Ciências Contábeis é positiva em relação aos administradores e estudantes da área e, neste sentido, esta pesquisa contribui na relação positiva percebida entre ambas as profissões, demonstrando a importância da sinergia e trabalho em equipe.Universidade Federal de UberlândiaBrasilCiências ContábeisCosta, Laura Brandãohttp://lattes.cnpq.br/4478390096724399Oliveira, Carlos Eduardo dehttp://lattes.cnpq.br/8934672564828570Dias, Érika Monteiro de Souza Alveshttp://lattes.cnpq.br/3699642304818050Vilela, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira2021-06-15T14:07:39Z2021-06-15T14:07:39Z2021-06-13info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfVILELA, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira. Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos. 2021. 17 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Ciências Contábeis) - Universidade Federal de Uberlândia, Ituiutaba, 2021.https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/31988porhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2021-06-16T06:21:38Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/31988Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2021-06-16T06:21:38Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos |
title |
Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos |
spellingShingle |
Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos Vilela, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira Contador Administrador Estereótipos Discentes CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS |
title_short |
Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos |
title_full |
Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos |
title_fullStr |
Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos |
title_full_unstemmed |
Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos |
title_sort |
Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos |
author |
Vilela, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira |
author_facet |
Vilela, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Costa, Laura Brandão http://lattes.cnpq.br/4478390096724399 Oliveira, Carlos Eduardo de http://lattes.cnpq.br/8934672564828570 Dias, Érika Monteiro de Souza Alves http://lattes.cnpq.br/3699642304818050 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vilela, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Contador Administrador Estereótipos Discentes CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS |
topic |
Contador Administrador Estereótipos Discentes CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::CIENCIAS CONTABEIS |
description |
The present study aimed to verify the perception of the stereotype of the administrator and the student of administration in the view of the students of the Accounting course. Through the application of a questionnaire developed by Carvalho Junior (2015) and adapted for this research, an analyzed sample of 51 students. As for the methodology, it is classified as quantitative and descriptive with a test run of means. The results point to the lack of a gender stereotype, and for most respondents, the administrator is essential for the growth of associations. The predominant characteristic in the view of Accounting students before the administrator and students of administration was the figure of "leader". Among the assertions about the respondents' perception of administrators, the assertion that “they develop an important job for the growth of companies”, was the one with the highest average score attributed. In general, the perception of students in the Accounting Sciences course is positive in relation to administrators and students in the area and, in this sense, this research contributes to the positive relationship perceived between both professions, demonstrating the importance of synergy and teamwork. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-15T14:07:39Z 2021-06-15T14:07:39Z 2021-06-13 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
VILELA, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira. Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos. 2021. 17 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Ciências Contábeis) - Universidade Federal de Uberlândia, Ituiutaba, 2021. https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/31988 |
identifier_str_mv |
VILELA, Stephannie Carolina Rocha de Oliveira. Contador e administrador: um estudo mútuo sobre os estereótipos. 2021. 17 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Ciências Contábeis) - Universidade Federal de Uberlândia, Ituiutaba, 2021. |
url |
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/31988 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia Brasil Ciências Contábeis |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia Brasil Ciências Contábeis |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFU instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFU |
collection |
Repositório Institucional da UFU |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
diinf@dirbi.ufu.br |
_version_ |
1813711482001555456 |