Estudo da vulnerabilidade dos compradores em redes sociais
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFU |
Texto Completo: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/23951 |
Resumo: | The social midea come suffering some changes according to tecnological innovations recently, in this way a new medium of communication stands out: the social networks. On the other hand, the social networks are used by some companies to promoto your advertisements due to the low cost that these advertisements provide for companies, when they compare with another social mideas, besides the high power of persuasion that these networks have over consumers. Thus, this article aims to analyze the influence of marketing actions on social networks in the process of consumer decision making. As a target audience, the survey obtained people who are inserted in the market of Ituiutaba-MG. For this purpose, a quantitative research was carried out with the application of questionnaires, as a data collection instrument. The sample for the data collection was composed of 200 respondents. The technique used to analyze the data was descriptive statistics, with analysis of frequency, mean, median and standard deviation. Through the diagnosed results, it was possible to identify how financial education and the vulnerability of consumers influence them in the face of marketing actions, of companies that use social networks to promote their forms of advertising in the market of Ituiutaba-MG. |
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Estudo da vulnerabilidade dos compradores em redes sociaisVulnerability of social network buyers studyMacromarketingComposto promocionalRedes sociaisConsumo virtualConsumidor compulsivoConsumidor impulsivoEducação financeiraCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOThe social midea come suffering some changes according to tecnological innovations recently, in this way a new medium of communication stands out: the social networks. On the other hand, the social networks are used by some companies to promoto your advertisements due to the low cost that these advertisements provide for companies, when they compare with another social mideas, besides the high power of persuasion that these networks have over consumers. Thus, this article aims to analyze the influence of marketing actions on social networks in the process of consumer decision making. As a target audience, the survey obtained people who are inserted in the market of Ituiutaba-MG. For this purpose, a quantitative research was carried out with the application of questionnaires, as a data collection instrument. The sample for the data collection was composed of 200 respondents. The technique used to analyze the data was descriptive statistics, with analysis of frequency, mean, median and standard deviation. Through the diagnosed results, it was possible to identify how financial education and the vulnerability of consumers influence them in the face of marketing actions, of companies that use social networks to promote their forms of advertising in the market of Ituiutaba-MG.Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)Os meios de comunicação vem sofrendo alterações de acordo com as inovações tecnológicas no mundo atual, dessa forma um novo meio de comunicação se destaca: as redes sociais. Diante disso, as redes sociais são utilizadas pelas empresas para promoverem suas propagandas devido ao baixo custo que essas propagandas proporcionam para empresas, quando comparado com outros meios de comunicação, além do alto poder de persuasão que essas redes tem sobre os consumidores. Dessa forma, este artigo possui como objetivo analisar a influência das ações de marketing em redes sociais no processo da tomada de decisão dos consumidores. Como público alvo, a pesquisa obteve pessoas que estão inseridas no mercado de Ituiutaba-MG. Para esse fim, foi realizada uma pesquisa quantitativa com aplicação de questionários, como instrumento de coleta de dados. A amostra para a coleta de dados foi composta por 200 respondentes. A técnica utilizada para analisar os dados foi a estatística descritiva, com análise de frequência, média, mediana e desvio padrão. Através dos resultados diagnosticados, foi possível identificar a forma como a educação financeira e o vulnerabilidade dos consumidores influenciam eles diante das ações de marketing, das empresas que utilizam as redes sociais para promoverem suas formas de propagandas no mercado de Ituiutaba-MG.Universidade Federal de UberlândiaBrasilAdministraçãoSilva, Jussara Goulart dahttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4137925E2Freire, Denilson Aparecida LeiteMagrini, Vagner de OliveiraMoreira, Beatriz Gonçalves Fratari2019-01-18T11:48:27Z2019-01-18T11:48:27Z2018-12-20info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfMOREIRA, Beatriz Gonçalves Fratari. Estudo da vulnerabilidade dos compradores em redes sociais. 2018. 16 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) – Universidade Federal de Uberlândia, Ituiutaba, 2019.https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/23951porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2019-01-18T11:48:57Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/23951Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2019-01-18T11:48:57Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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