An Assessment of Satisfaction and Quality Perception with a Public Intervention at a underprivileged community under the Programa de Aceleração do Crescimento (PAC)
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração Pública e Gestão Social |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4930 |
Resumo: | The Program of Acceleration and Growth (PAC) of the federal government of Brazil made possible that several urban interventions between 2008 and2012 were performed through federal, state and municipal public entities. We analyze the perception of beneficiaries on satisfaction, with an urban intervention, at theunderprivileged community of Nova Esperança, Macaé, Rio de Janeiro, RJ, Brazil, using a multi methodological approach enhanced by a triangulation processbetween four methods. The theoretical framework discusses the processes of urbanization and formation of slums in Brazil ever since the second half of the twentiethcentury and discusses aspects of management performance with emphasis on evaluation of satisfaction with public services. The case study concluded that someservices have improved, but others did not. Finally, we discuss the contrast between the overall evaluation and the assessment of each service at Nova Esperança,suggesting implications for research and practice.Keywords: local government, assessment of satisfaction, quality of public services, urban public services |
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An Assessment of Satisfaction and Quality Perception with a Public Intervention at a underprivileged community under the Programa de Aceleração do Crescimento (PAC)Avaliação de Satisfação em Intervenção Pública Realizada em um Aglomerado Subnormal por meio do Programa de Aceleração do Crescimento (PAC)governos locaisprojeto para efetividadeserviços públicos urbanosPolíticas PúblicasThe Program of Acceleration and Growth (PAC) of the federal government of Brazil made possible that several urban interventions between 2008 and2012 were performed through federal, state and municipal public entities. We analyze the perception of beneficiaries on satisfaction, with an urban intervention, at theunderprivileged community of Nova Esperança, Macaé, Rio de Janeiro, RJ, Brazil, using a multi methodological approach enhanced by a triangulation processbetween four methods. The theoretical framework discusses the processes of urbanization and formation of slums in Brazil ever since the second half of the twentiethcentury and discusses aspects of management performance with emphasis on evaluation of satisfaction with public services. The case study concluded that someservices have improved, but others did not. Finally, we discuss the contrast between the overall evaluation and the assessment of each service at Nova Esperança,suggesting implications for research and practice.Keywords: local government, assessment of satisfaction, quality of public services, urban public servicesO Programa de Aceleração do Crescimento do governo federal brasileiro (PAC) realizou diversas intervenções urbanas entre 2008 e 2012. Analisa-se a percepção de satisfação de beneficiários de uma intervenção urbana realizada na favela Nova Esperança, Macaé, Rio de Janeiro, RJ, Brasil, utilizando uma abordagem multimetodológica potencializada por um processo de triangulação entre quatro métodos. No referencial teórico, o artigo problematiza os processos de urbanização e favelização historicamente estabelecidos no Brasil desde a segunda metade do século XX e discute métodos para avaliação de impactos em intervenções urbanas. No estudo de caso concluiu-se que há serviços que melhoraram, porém outros não. Por fim, discute-se o contraste encontrado entre a avaliação geral e a avaliação serviço a serviço no caso Nova Esperança, apontando-se implicações para a pesquisa e para a prática.Universidade Federal de Viçosa2016-11-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/mswordhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/493010.21118/apgs.v8i4.4930Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2016: 8(4) 201-269; 212-224Administração Pública e Gestão Social; october-december 2016: 8(4) 201-269; 212-224Revista de Administração Pública e Gestão Social; octubre-diciembre 2016: 8(4); 212-224Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2016: 8(4) 201-269; 212-224Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2016: 8(4) 201-269; 212-224Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2016: 8(4) 201-269; 212-224Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2016: 8(4) 201-269; 212-2242175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4930/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4930/htmlhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4930/4865Silva, Guido Vazinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-25T19:51:31Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4930Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-06-25T19:51:31Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
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