Agenda-setting: Policy Advocacy as Teaching Method of Public Policy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Secchi, Leonardo
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração Pública e Gestão Social
Texto Completo: https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4046
Resumo: The objective of this paper is to present the Agenda-Setting Project as a teaching method for public policy in undergraduate courses. It consists in involving undergraduate students in policy advocacy activities, challenging them to influence the public opinion and the media, political and institutional agendas on the relevance of a public problem or public policy. The article presents the fundamental concepts of agenda-setting and policy advocacy, and the steps of the methodology: planning, orientation of the field work, and the evaluation method. The results are encouraging in terms of effectiveness in fixing basic public policy concepts and in terms of political engagement of students.Key-Words: Policy advocacy, public policy, agenda-setting.
id UFV-3_7bea1f53493f1eaa5641b30a56cf2e98
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4046
network_acronym_str UFV-3
network_name_str Administração Pública e Gestão Social
repository_id_str
spelling Agenda-setting: Policy Advocacy as Teaching Method of Public PolicyFormação da Agenda: método de Policy Advocacy para ensino de Políticas PúblicasPolicy advocacyPolíticas PúblicasFormação da AgendaThe objective of this paper is to present the Agenda-Setting Project as a teaching method for public policy in undergraduate courses. It consists in involving undergraduate students in policy advocacy activities, challenging them to influence the public opinion and the media, political and institutional agendas on the relevance of a public problem or public policy. The article presents the fundamental concepts of agenda-setting and policy advocacy, and the steps of the methodology: planning, orientation of the field work, and the evaluation method. The results are encouraging in terms of effectiveness in fixing basic public policy concepts and in terms of political engagement of students.Key-Words: Policy advocacy, public policy, agenda-setting.O objetivo deste artigo é apresentar um método didático chamado Trabalho de Formação da Agenda como estratégia para reforçar a relação teoria e prática em disciplinas de Políticas Públicas. Este método vem sendo testado desde 2010 em curso de graduação de Administração Pública, e consiste em envolver os alunos em atividades de policy advocacy, ou seja, engajamento na influência da opinião pública e das agendas da mídia, política e governamental de algum problema público ou proposta de intervenção. O artigo apresenta os conceitos fundamentais sobre o tema, o planejamento do método didático, as estratégias de orientação dos trabalhos de campo e o método de avaliação empregado. Os resultados são positivos do ponto de vista de aprendizagem dos conteúdos formais de políticas públicas e do engajamento estudantil em atividade política extra-classe.Universidade Federal de Viçosa2012-09-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/404610.21118/apgs.v4i1.4046Revista de Administração Pública e Gestão Social; Bd. 4 Nr. 1 (2012); 32-47Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 1 (2012); 32-47Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 Núm. 1 (2012); 32-47Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 1 (2012); 32-47Revista de Administração Pública e Gestão Social; V. 4 N. 1 (2012); 32-47Administração Pública e Gestão Social; v. 4 n. 1 (2012); 32-47Revista de Administração Pública e Gestão Social; 卷 4 编号 1 (2012); 32-472175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4046/2276Secchi, Leonardoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-25T19:50:49Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4046Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-06-25T19:50:49Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false
dc.title.none.fl_str_mv Agenda-setting: Policy Advocacy as Teaching Method of Public Policy
Formação da Agenda: método de Policy Advocacy para ensino de Políticas Públicas
title Agenda-setting: Policy Advocacy as Teaching Method of Public Policy
spellingShingle Agenda-setting: Policy Advocacy as Teaching Method of Public Policy
Secchi, Leonardo
Policy advocacy
Políticas Públicas
Formação da Agenda
title_short Agenda-setting: Policy Advocacy as Teaching Method of Public Policy
title_full Agenda-setting: Policy Advocacy as Teaching Method of Public Policy
title_fullStr Agenda-setting: Policy Advocacy as Teaching Method of Public Policy
title_full_unstemmed Agenda-setting: Policy Advocacy as Teaching Method of Public Policy
title_sort Agenda-setting: Policy Advocacy as Teaching Method of Public Policy
author Secchi, Leonardo
author_facet Secchi, Leonardo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Secchi, Leonardo
dc.subject.por.fl_str_mv Policy advocacy
Políticas Públicas
Formação da Agenda
topic Policy advocacy
Políticas Públicas
Formação da Agenda
description The objective of this paper is to present the Agenda-Setting Project as a teaching method for public policy in undergraduate courses. It consists in involving undergraduate students in policy advocacy activities, challenging them to influence the public opinion and the media, political and institutional agendas on the relevance of a public problem or public policy. The article presents the fundamental concepts of agenda-setting and policy advocacy, and the steps of the methodology: planning, orientation of the field work, and the evaluation method. The results are encouraging in terms of effectiveness in fixing basic public policy concepts and in terms of political engagement of students.Key-Words: Policy advocacy, public policy, agenda-setting.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-09-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4046
10.21118/apgs.v4i1.4046
url https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4046
identifier_str_mv 10.21118/apgs.v4i1.4046
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4046/2276
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Administração Pública e Gestão Social; Bd. 4 Nr. 1 (2012); 32-47
Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 1 (2012); 32-47
Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 Núm. 1 (2012); 32-47
Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 1 (2012); 32-47
Revista de Administração Pública e Gestão Social; V. 4 N. 1 (2012); 32-47
Administração Pública e Gestão Social; v. 4 n. 1 (2012); 32-47
Revista de Administração Pública e Gestão Social; 卷 4 编号 1 (2012); 32-47
2175-5787
reponame:Administração Pública e Gestão Social
instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron:UFV
instname_str Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron_str UFV
institution UFV
reponame_str Administração Pública e Gestão Social
collection Administração Pública e Gestão Social
repository.name.fl_str_mv Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)
repository.mail.fl_str_mv apgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br
_version_ 1788355336045854720