Between The Potential of Local Transformation and The Barriers of The Food Acquisition Program in the City of Viçosa -MG

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Tamiris Cristhina Resende da
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Gava, Rodrigo, Cirino, Jader Fernandes, Silva, Edson Arlindo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração Pública e Gestão Social
Texto Completo: https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4081
Resumo: This paper sought to explore the barriers that prevent the family farmer has the opportunity to increase their income by joining in the Food Acquisition Program (PAA), bound the Zero Hunger Program of the Federal Government. It discusses the importance and development of public policies to strengthen them, because with only a quarter of the productive area of the country they produce about 40% of total food (IBGE, 2009), a value essential to maintain the gains that have reduced from 14.9% to 6.9% between 1990 and  2012, the percentage of undernourished people in the country (FAO, 2012). Based on the interviews, the qualitative approach brought the knowledge that the greatest barrier refers to the lack of management support, despite of beneficial technical support for production done by EMATER. Also there is duplicity of the opportunity to join the PAA and the National School Feeding Program. It expects to contribute to the management of PAA and encourage public policies to combat poverty and hunger.
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spelling Between The Potential of Local Transformation and The Barriers of The Food Acquisition Program in the City of Viçosa -MGEntre o Potencial de Transformação Local e os Entraves do Programa de Aquisição de Alimentos na Cidade de Viçosa-MGPolítica PúblicaAgricultura FamiliarPrograma de Aquisição de AlimentosThis paper sought to explore the barriers that prevent the family farmer has the opportunity to increase their income by joining in the Food Acquisition Program (PAA), bound the Zero Hunger Program of the Federal Government. It discusses the importance and development of public policies to strengthen them, because with only a quarter of the productive area of the country they produce about 40% of total food (IBGE, 2009), a value essential to maintain the gains that have reduced from 14.9% to 6.9% between 1990 and  2012, the percentage of undernourished people in the country (FAO, 2012). Based on the interviews, the qualitative approach brought the knowledge that the greatest barrier refers to the lack of management support, despite of beneficial technical support for production done by EMATER. Also there is duplicity of the opportunity to join the PAA and the National School Feeding Program. It expects to contribute to the management of PAA and encourage public policies to combat poverty and hunger.Neste trabalho, buscou-se explorar entraves que impedem que o agricultor familiar aumente sua renda pelo Programa de Aquisição de Alimentos (PAA), vinculado ao Programa Fome Zero, do Governo Federal. Discute-se a importância da agricultura familiar e o fomento de políticas públicas para seu fortalecimento, pois com apenas um quarto da área produtiva do país produzem cerca de 40% do total dos alimentos (IBGE, 2009), valor essencial para manter os avanços que reduziram de 14,9% para 6,9%, de 1990 e 2012, o percentual de subnutridos no país (FAO, 2012). Baseando-se entrevistas, a abordagem qualitativa trouxe a percepção de que o maior entrave se refere à falta de apoio gerencial, em contraposição ao benéfico suporte técnico à produção feito pela EMATER. Também há duplicidade da oportunidade do PAA com o Programa Nacional de Alimentação Escolar (PNAE). Espera-se contribuir à gestão do PAA e estimular políticas públicas de combate à realidade de miséria e fome.Universidade Federal de Viçosa2012-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/408110.21118/apgs.v4i4.4081Revista de Administração Pública e Gestão Social; Bd. 4 Nr. 4 (2012); 399-419Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 4 (2012); 399-419Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 Núm. 4 (2012); 399-419Revista de Administração Pública e Gestão Social; Vol. 4 No. 4 (2012); 399-419Revista de Administração Pública e Gestão Social; V. 4 N. 4 (2012); 399-419Administração Pública e Gestão Social; v. 4 n. 4 (2012); 399-419Revista de Administração Pública e Gestão Social; 卷 4 编号 4 (2012); 399-4192175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4081/2300Silva, Tamiris Cristhina Resende daGava, RodrigoCirino, Jader FernandesSilva, Edson Arlindoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-25T19:50:54Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4081Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-06-25T19:50:54Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false
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