Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barbosa, Manoel Augusto Polastreli
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Garcia Júnior, Pedro José, Freitas, Rafael Almeida de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: REVES - Revista Relações Sociais
Texto Completo: https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11708
Resumo: This study sought to analyze the contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers from the municipalities of Venda Nova do Imigrante (ES) and Conceição do Castelo (ES). The research is characterized as qualitative and descriptive. An interview was conducted with 20 teachers from two participating schools. Content Analysis was used to categorize the data and, for analysis, the RStudio interface. It was found that teachers recognize the importance of Non-Formal Education in non-formal spaces for Basic Education, pointing out contributions to the formation of the student through motivation, curricular learning, human training and interdisciplinarity.
id UFV-8_836a55089b7d9a077ecda077e510b647
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/11708
network_acronym_str UFV-8
network_name_str REVES - Revista Relações Sociais
repository_id_str
spelling Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachersContribuições da educação não-formal em espaços não-formais para a educação básica na percepção de professoresBasic education. Non-formal education. Non-formal spaces. Perception of teachers.Educação básica. Educação não-formal. Espaços não-formais. Percepção de professores.This study sought to analyze the contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers from the municipalities of Venda Nova do Imigrante (ES) and Conceição do Castelo (ES). The research is characterized as qualitative and descriptive. An interview was conducted with 20 teachers from two participating schools. Content Analysis was used to categorize the data and, for analysis, the RStudio interface. It was found that teachers recognize the importance of Non-Formal Education in non-formal spaces for Basic Education, pointing out contributions to the formation of the student through motivation, curricular learning, human training and interdisciplinarity.Esse estudo buscou analisar as contribuições da Educação Não-Formal em espaços não-formais para a Educação Básica na percepção de professores dos municípios de Venda Nova do Imigrante (ES) e Conceição do Castelo (ES). A pesquisa se caracteriza como qualitativa e descritiva. Realizou-se uma entrevista com 20 professores de duas escolas participantes. Utilizou-se da Análise de Conteúdo para categorização dos dados e, para análise, a interface RStudio. Verificou-se que os professores reconhecem a importância da Educação Não-Formal em espaços não-formais para a Educação Básica, apontando contribuições para a formação do aluno através da motivação, da aprendizagem curricular, da formação humana e da interdisciplinaridade.Universidade Federal de Viçosa - UFV2021-01-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/1170810.18540/revesvl4iss1pp16001-16015REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 4 No. 1 (2021); 16001-16015REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 4 Núm. 1 (2021); 16001-16015REVES - Revista Relações Sociais; v. 4 n. 1 (2021); 16001-160152595-4490reponame:REVES - Revista Relações Sociaisinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11708/6397Copyright (c) 2021 REVES - Revista Relações Sociaishttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBarbosa, Manoel Augusto Polastreli Garcia Júnior, Pedro José Freitas, Rafael Almeida de 2021-05-04T21:53:27Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/11708Revistahttps://periodicos.ufv.br/reves/PUBhttps://periodicos.ufv.br/reves/oaireves.journal@ufv.br||2595-44902595-4490opendoar:2021-05-04T21:53:27REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false
dc.title.none.fl_str_mv Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers
Contribuições da educação não-formal em espaços não-formais para a educação básica na percepção de professores
title Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers
spellingShingle Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers
Barbosa, Manoel Augusto Polastreli
Basic education. Non-formal education. Non-formal spaces. Perception of teachers.
Educação básica. Educação não-formal. Espaços não-formais. Percepção de professores.
title_short Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers
title_full Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers
title_fullStr Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers
title_full_unstemmed Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers
title_sort Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers
author Barbosa, Manoel Augusto Polastreli
author_facet Barbosa, Manoel Augusto Polastreli
Garcia Júnior, Pedro José
Freitas, Rafael Almeida de
author_role author
author2 Garcia Júnior, Pedro José
Freitas, Rafael Almeida de
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barbosa, Manoel Augusto Polastreli
Garcia Júnior, Pedro José
Freitas, Rafael Almeida de
dc.subject.por.fl_str_mv Basic education. Non-formal education. Non-formal spaces. Perception of teachers.
Educação básica. Educação não-formal. Espaços não-formais. Percepção de professores.
topic Basic education. Non-formal education. Non-formal spaces. Perception of teachers.
Educação básica. Educação não-formal. Espaços não-formais. Percepção de professores.
description This study sought to analyze the contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers from the municipalities of Venda Nova do Imigrante (ES) and Conceição do Castelo (ES). The research is characterized as qualitative and descriptive. An interview was conducted with 20 teachers from two participating schools. Content Analysis was used to categorize the data and, for analysis, the RStudio interface. It was found that teachers recognize the importance of Non-Formal Education in non-formal spaces for Basic Education, pointing out contributions to the formation of the student through motivation, curricular learning, human training and interdisciplinarity.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11708
10.18540/revesvl4iss1pp16001-16015
url https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11708
identifier_str_mv 10.18540/revesvl4iss1pp16001-16015
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11708/6397
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 REVES - Revista Relações Sociais
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 REVES - Revista Relações Sociais
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa - UFV
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa - UFV
dc.source.none.fl_str_mv REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 4 No. 1 (2021); 16001-16015
REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 4 Núm. 1 (2021); 16001-16015
REVES - Revista Relações Sociais; v. 4 n. 1 (2021); 16001-16015
2595-4490
reponame:REVES - Revista Relações Sociais
instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron:UFV
instname_str Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron_str UFV
institution UFV
reponame_str REVES - Revista Relações Sociais
collection REVES - Revista Relações Sociais
repository.name.fl_str_mv REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV)
repository.mail.fl_str_mv reves.journal@ufv.br||
_version_ 1792207367046168576