Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REVES - Revista Relações Sociais |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11708 |
Resumo: | This study sought to analyze the contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers from the municipalities of Venda Nova do Imigrante (ES) and Conceição do Castelo (ES). The research is characterized as qualitative and descriptive. An interview was conducted with 20 teachers from two participating schools. Content Analysis was used to categorize the data and, for analysis, the RStudio interface. It was found that teachers recognize the importance of Non-Formal Education in non-formal spaces for Basic Education, pointing out contributions to the formation of the student through motivation, curricular learning, human training and interdisciplinarity. |
id |
UFV-8_836a55089b7d9a077ecda077e510b647 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/11708 |
network_acronym_str |
UFV-8 |
network_name_str |
REVES - Revista Relações Sociais |
repository_id_str |
|
spelling |
Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachersContribuições da educação não-formal em espaços não-formais para a educação básica na percepção de professoresBasic education. Non-formal education. Non-formal spaces. Perception of teachers.Educação básica. Educação não-formal. Espaços não-formais. Percepção de professores.This study sought to analyze the contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers from the municipalities of Venda Nova do Imigrante (ES) and Conceição do Castelo (ES). The research is characterized as qualitative and descriptive. An interview was conducted with 20 teachers from two participating schools. Content Analysis was used to categorize the data and, for analysis, the RStudio interface. It was found that teachers recognize the importance of Non-Formal Education in non-formal spaces for Basic Education, pointing out contributions to the formation of the student through motivation, curricular learning, human training and interdisciplinarity.Esse estudo buscou analisar as contribuições da Educação Não-Formal em espaços não-formais para a Educação Básica na percepção de professores dos municípios de Venda Nova do Imigrante (ES) e Conceição do Castelo (ES). A pesquisa se caracteriza como qualitativa e descritiva. Realizou-se uma entrevista com 20 professores de duas escolas participantes. Utilizou-se da Análise de Conteúdo para categorização dos dados e, para análise, a interface RStudio. Verificou-se que os professores reconhecem a importância da Educação Não-Formal em espaços não-formais para a Educação Básica, apontando contribuições para a formação do aluno através da motivação, da aprendizagem curricular, da formação humana e da interdisciplinaridade.Universidade Federal de Viçosa - UFV2021-01-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/1170810.18540/revesvl4iss1pp16001-16015REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 4 No. 1 (2021); 16001-16015REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 4 Núm. 1 (2021); 16001-16015REVES - Revista Relações Sociais; v. 4 n. 1 (2021); 16001-160152595-4490reponame:REVES - Revista Relações Sociaisinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11708/6397Copyright (c) 2021 REVES - Revista Relações Sociaishttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBarbosa, Manoel Augusto Polastreli Garcia Júnior, Pedro José Freitas, Rafael Almeida de 2021-05-04T21:53:27Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/11708Revistahttps://periodicos.ufv.br/reves/PUBhttps://periodicos.ufv.br/reves/oaireves.journal@ufv.br||2595-44902595-4490opendoar:2021-05-04T21:53:27REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers Contribuições da educação não-formal em espaços não-formais para a educação básica na percepção de professores |
title |
Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers |
spellingShingle |
Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers Barbosa, Manoel Augusto Polastreli Basic education. Non-formal education. Non-formal spaces. Perception of teachers. Educação básica. Educação não-formal. Espaços não-formais. Percepção de professores. |
title_short |
Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers |
title_full |
Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers |
title_fullStr |
Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers |
title_full_unstemmed |
Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers |
title_sort |
Contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers |
author |
Barbosa, Manoel Augusto Polastreli |
author_facet |
Barbosa, Manoel Augusto Polastreli Garcia Júnior, Pedro José Freitas, Rafael Almeida de |
author_role |
author |
author2 |
Garcia Júnior, Pedro José Freitas, Rafael Almeida de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barbosa, Manoel Augusto Polastreli Garcia Júnior, Pedro José Freitas, Rafael Almeida de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Basic education. Non-formal education. Non-formal spaces. Perception of teachers. Educação básica. Educação não-formal. Espaços não-formais. Percepção de professores. |
topic |
Basic education. Non-formal education. Non-formal spaces. Perception of teachers. Educação básica. Educação não-formal. Espaços não-formais. Percepção de professores. |
description |
This study sought to analyze the contributions of non-formal education in non-formal spaces to basic education in the perception of teachers from the municipalities of Venda Nova do Imigrante (ES) and Conceição do Castelo (ES). The research is characterized as qualitative and descriptive. An interview was conducted with 20 teachers from two participating schools. Content Analysis was used to categorize the data and, for analysis, the RStudio interface. It was found that teachers recognize the importance of Non-Formal Education in non-formal spaces for Basic Education, pointing out contributions to the formation of the student through motivation, curricular learning, human training and interdisciplinarity. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11708 10.18540/revesvl4iss1pp16001-16015 |
url |
https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11708 |
identifier_str_mv |
10.18540/revesvl4iss1pp16001-16015 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11708/6397 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 REVES - Revista Relações Sociais https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 REVES - Revista Relações Sociais https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa - UFV |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa - UFV |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 4 No. 1 (2021); 16001-16015 REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 4 Núm. 1 (2021); 16001-16015 REVES - Revista Relações Sociais; v. 4 n. 1 (2021); 16001-16015 2595-4490 reponame:REVES - Revista Relações Sociais instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV) instacron:UFV |
instname_str |
Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
instacron_str |
UFV |
institution |
UFV |
reponame_str |
REVES - Revista Relações Sociais |
collection |
REVES - Revista Relações Sociais |
repository.name.fl_str_mv |
REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
repository.mail.fl_str_mv |
reves.journal@ufv.br|| |
_version_ |
1792207367046168576 |