PET Brazil 2020 census: an analysis on the profile of active students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: SANTOS, Maria Eduarda Correia
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: FILHO, José Gilson de Almeida Teixeira, FONSECA, Taynan Alves Cavalcanti, SANTOS, Jainne Maria Costa, BRAZ, Adely da Silva, SOARES, Michelle Caroline Ramos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Elo (Viçosa, Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/13042
Resumo: It is irrefutable that there is a gap regarding information about the Tutorial Education Program (PET) across the country. In view of this, the PET Mentor Apprentice group, which operates at the Federal University of Pernambuco (UFPE), created a census for aggregate knowledge and explore programs at the national level. The work consists of presenting a census survey of active members of PETs in Brazil, with a view to updating insufficient information existing in the Ministry of Education (MEC). In this way, it is possible to broaden the view of the impact generated by PET on the lives of students in Higher Education Institutions (HEIs) across the country and to highlight how the program is capable of providing theoretical and practical experiences under the principle of inseparability that contribute to the academic and professional field. The evaluation at the end of the questionnaire brings together the point of view of everyone involved in PET groups across Brazil.
id UFV-9_1208cb530a384f7128ca2a745522f276
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/13042
network_acronym_str UFV-9
network_name_str Elo (Viçosa, Online)
repository_id_str
spelling PET Brazil 2020 census: an analysis on the profile of active studentsCenso PET Brasil 2020: un análisis sobre el perfil de estudiantes activosO Censo PET Brasil 2020: uma análise sobre o perfil dos estudantes ativos no Programa de Educação TutorialPETEnseñandoInvestigarExtensiónCensoBrasilPesquisaExtensiónPETEnsinoPesquisaExtensãoCensoBrasilPesquisaExtensãoPETTeachingResearchExtensionCensusBrasilResearchExtensionIt is irrefutable that there is a gap regarding information about the Tutorial Education Program (PET) across the country. In view of this, the PET Mentor Apprentice group, which operates at the Federal University of Pernambuco (UFPE), created a census for aggregate knowledge and explore programs at the national level. The work consists of presenting a census survey of active members of PETs in Brazil, with a view to updating insufficient information existing in the Ministry of Education (MEC). In this way, it is possible to broaden the view of the impact generated by PET on the lives of students in Higher Education Institutions (HEIs) across the country and to highlight how the program is capable of providing theoretical and practical experiences under the principle of inseparability that contribute to the academic and professional field. The evaluation at the end of the questionnaire brings together the point of view of everyone involved in PET groups across Brazil.Es irrefutable que existe una brecha en la información sobre el Programa de Educación Tutorial (PET) en todo el país. Ante esto, el grupo PET Mentor Apprentice, que opera en la Universidad Federal de Pernambuco (UFPE), elaboró un censo conocimiento y explorar programas a nivel nacional. El trabajo consiste en presentar una encuesta censal de miembros activos de PET en Brasil, con miras a actualizar la información insuficiente existente en el Ministerio de Educación (MEC). De esta forma, es posible ampliar la visión del impacto que genera el PET en la vida de los estudiantes de las Instituciones de Educación Superior (IES) de todo el país y resaltar cómo el programa es capaz de brindar experiencias teóricas y prácticas bajo el principio de inseparabilidad que aportan al ámbito académico y profesional. La evaluación al final del cuestionario reúne el punto de vista de todos los involucrados en los grupos de PET en todo Brasil.É irrefutável que existe uma lacuna no que tange às informações acerca do Programa de Educação Tutorial (PET) em todo o país. Frente a isso, o grupo PET Mentor Aprendiz, que atua na Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), criou um recenseamento para agregar conhecimento e explorar os programas a nível nacional. O trabalho consiste em apresentar uma pesquisa censitária de integrantes ativos dos PETs no Brasil, tendo em vista a atualização de informações insuficientes existentes no Ministério da Educação (MEC). Dessa forma, é possível ampliar a visão do impacto gerado pelo PET na vida dos estudantes nas Instituições de Ensino Superior (IES) em todo o país e salientar como o programa é capaz de proporcionar experiências teóricas e práticas sob o princípio da indissociabilidade que contribuem para o campo acadêmico e profissional. A avaliação no final do questionário reúne o ponto de vista de cada envolvido nos grupos PETs em todo o Brasil.Universidade Federal de Viçosa2022-03-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/elo/article/view/1304210.21284/elo.v11i.13042Revista ELO – Diálogos em Extensão; Vol. 11 (2022): Fluxo ContínuoRevista ELO – Diálogos sobre Extensión; Vol. 11 (2022): Fluxo ContínuoRevista ELO – Diálogos em Extensão; v. 11 (2022): Fluxo Contínuo2317-54512317-191X10.21284/elo.v11ireponame:Elo (Viçosa, Online)instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/elo/article/view/13042/7225Copyright (c) 2022 Revista ELO – Diálogos em Extensãohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSANTOS, Maria Eduarda CorreiaFILHO, José Gilson de Almeida TeixeiraFONSECA, Taynan Alves CavalcantiSANTOS, Jainne Maria CostaBRAZ, Adely da SilvaSOARES, Michelle Caroline Ramos 2022-03-15T13:57:09Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/13042Revistahttps://periodicos.ufv.br/eloPUBhttps://periodicos.ufv.br/elo/oaielo@ufv.br2317-54512317-191Xopendoar:2022-03-15T13:57:09Elo (Viçosa, Online) - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false
dc.title.none.fl_str_mv PET Brazil 2020 census: an analysis on the profile of active students
Censo PET Brasil 2020: un análisis sobre el perfil de estudiantes activos
O Censo PET Brasil 2020: uma análise sobre o perfil dos estudantes ativos no Programa de Educação Tutorial
title PET Brazil 2020 census: an analysis on the profile of active students
spellingShingle PET Brazil 2020 census: an analysis on the profile of active students
SANTOS, Maria Eduarda Correia
PET
Enseñando
Investigar
Extensión
Censo
Brasil
Pesquisa
Extensión
PET
Ensino
Pesquisa
Extensão
Censo
Brasil
Pesquisa
Extensão
PET
Teaching
Research
Extension
Census
Brasil
Research
Extension
title_short PET Brazil 2020 census: an analysis on the profile of active students
title_full PET Brazil 2020 census: an analysis on the profile of active students
title_fullStr PET Brazil 2020 census: an analysis on the profile of active students
title_full_unstemmed PET Brazil 2020 census: an analysis on the profile of active students
title_sort PET Brazil 2020 census: an analysis on the profile of active students
author SANTOS, Maria Eduarda Correia
author_facet SANTOS, Maria Eduarda Correia
FILHO, José Gilson de Almeida Teixeira
FONSECA, Taynan Alves Cavalcanti
SANTOS, Jainne Maria Costa
BRAZ, Adely da Silva
SOARES, Michelle Caroline Ramos
author_role author
author2 FILHO, José Gilson de Almeida Teixeira
FONSECA, Taynan Alves Cavalcanti
SANTOS, Jainne Maria Costa
BRAZ, Adely da Silva
SOARES, Michelle Caroline Ramos
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv SANTOS, Maria Eduarda Correia
FILHO, José Gilson de Almeida Teixeira
FONSECA, Taynan Alves Cavalcanti
SANTOS, Jainne Maria Costa
BRAZ, Adely da Silva
SOARES, Michelle Caroline Ramos
dc.subject.por.fl_str_mv PET
Enseñando
Investigar
Extensión
Censo
Brasil
Pesquisa
Extensión
PET
Ensino
Pesquisa
Extensão
Censo
Brasil
Pesquisa
Extensão
PET
Teaching
Research
Extension
Census
Brasil
Research
Extension
topic PET
Enseñando
Investigar
Extensión
Censo
Brasil
Pesquisa
Extensión
PET
Ensino
Pesquisa
Extensão
Censo
Brasil
Pesquisa
Extensão
PET
Teaching
Research
Extension
Census
Brasil
Research
Extension
description It is irrefutable that there is a gap regarding information about the Tutorial Education Program (PET) across the country. In view of this, the PET Mentor Apprentice group, which operates at the Federal University of Pernambuco (UFPE), created a census for aggregate knowledge and explore programs at the national level. The work consists of presenting a census survey of active members of PETs in Brazil, with a view to updating insufficient information existing in the Ministry of Education (MEC). In this way, it is possible to broaden the view of the impact generated by PET on the lives of students in Higher Education Institutions (HEIs) across the country and to highlight how the program is capable of providing theoretical and practical experiences under the principle of inseparability that contribute to the academic and professional field. The evaluation at the end of the questionnaire brings together the point of view of everyone involved in PET groups across Brazil.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-03-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/13042
10.21284/elo.v11i.13042
url https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/13042
identifier_str_mv 10.21284/elo.v11i.13042
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/13042/7225
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista ELO – Diálogos em Extensão
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista ELO – Diálogos em Extensão
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa
dc.source.none.fl_str_mv Revista ELO – Diálogos em Extensão; Vol. 11 (2022): Fluxo Contínuo
Revista ELO – Diálogos sobre Extensión; Vol. 11 (2022): Fluxo Contínuo
Revista ELO – Diálogos em Extensão; v. 11 (2022): Fluxo Contínuo
2317-5451
2317-191X
10.21284/elo.v11i
reponame:Elo (Viçosa, Online)
instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron:UFV
instname_str Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron_str UFV
institution UFV
reponame_str Elo (Viçosa, Online)
collection Elo (Viçosa, Online)
repository.name.fl_str_mv Elo (Viçosa, Online) - Universidade Federal de Viçosa (UFV)
repository.mail.fl_str_mv elo@ufv.br
_version_ 1803387499350851584