Digital Inclusion for adults: Experience report

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: GARCIA, Fernanda Corrêa
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: GOMES , Diego Ramos, COSTA, Felipe Schneider, SILVA, Rebeca Guedes Maria da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Elo (Viçosa, Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/11869
Resumo: Abstract: This article presents the experience report of a digital inclusion project for adults. The main objective of the project was to promote digital inclusion for students, so that after insertion into the digital world they are able to interact with this new social paradigm, allowing them the possibility to feel proud as individuals and as professionals, thus contributing to a better social context, according to their training obtained during practical workshops. The project urged the inclusion of the specific attended public through educational and practical workshops, contributing to an approach of the external community with the Federal Institute of Santa Catarina - campus of Tubarão. At the end of the project it was concluded that the objectives were achieved. The participants comprised 30 people.  
id UFV-9_ccc56c74e98e5d8bd9ce51c91232b23b
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/11869
network_acronym_str UFV-9
network_name_str Elo (Viçosa, Online)
repository_id_str
spelling Digital Inclusion for adults: Experience reportInclusión digital para adultos: Informe de experienciaInclusão Digital para adultos: Relato de experiênciaPalabras clave: Inclusión digital. Adultos. Talleres prácticos. Comunidad externa.Inclusão digitalOficinas práticasComunidade externaIFSCPolíticas públicasKeywords: Digital inclusion. Adults. Practical workshops. External community.Abstract: This article presents the experience report of a digital inclusion project for adults. The main objective of the project was to promote digital inclusion for students, so that after insertion into the digital world they are able to interact with this new social paradigm, allowing them the possibility to feel proud as individuals and as professionals, thus contributing to a better social context, according to their training obtained during practical workshops. The project urged the inclusion of the specific attended public through educational and practical workshops, contributing to an approach of the external community with the Federal Institute of Santa Catarina - campus of Tubarão. At the end of the project it was concluded that the objectives were achieved. The participants comprised 30 people.  Resumen: Este artículo presenta el relato de experiencia del proyecto de extensión Inclusión Digital para Adultos. El objetivo principal del proyecto fue desarrollar la inclusión digital del alumno, posibilitando que éste interactúe con este nuevo paradigma social luego de insertarse en el mundo digital, sentirse valorado como persona y desempeñarse como profesional, contribuyendo así a la mejora del contexto social, según la formación obtenida a través de talleres prácticos El proyecto desarrolló, a través de talleres educativos y prácticos, la inclusión del público específico a ser atendido, contribuyendo así a acercar la comunidad externa al Instituto Federal de Santa Catarina - campus Tubarão. Al final del proyecto, se concluye que se alcanzaron los objetivos. En total, se atendió a 30 estudiantes.   Resumo: Este artigo apresenta o relato de experiência do projeto de extensão Inclusão Digital para Adultos. O projeto teve como objetivo principal desenvolver a inclusão digital do educando, fazendo com que após sua inserção no mundo digital ele possa interagir com esse novo paradigma social, sentindo-se valorizado como indivíduo, realizando-se como profissional, contribuindo assim para a melhoria de seu contexto social, de acordo com a formação obtida por meio das oficinas práticas. O projeto desenvolveu, por meio de oficinas educativas e práticas, a inclusão do público específico a ser atendido, contribuindo assim para a aproximação da comunidade externa com o Instituto Federal de Santa Catarina - campus Tubarão. Ao final do projeto conclui-se que os objetivos foram alcançados. No total, foram atendidos 30 alunos.  Universidade Federal de Viçosa2021-04-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/elo/article/view/1186910.21284/elo.v10i.11869Revista ELO – Diálogos em Extensão; Vol. 10 (2021): Fluxo ContínuoRevista ELO – Diálogos sobre Extensión; Vol. 10 (2021): Fluxo ContínuoRevista ELO – Diálogos em Extensão; v. 10 (2021): Fluxo Contínuo2317-54512317-191X10.21284/elo.v10ireponame:Elo (Viçosa, Online)instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/elo/article/view/11869/6555Copyright (c) 2021 Revista ELO – Diálogos em Extensãohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGARCIA, Fernanda Corrêa GOMES , Diego Ramos COSTA, Felipe SchneiderSILVA, Rebeca Guedes Maria da2021-04-19T14:35:45Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/11869Revistahttps://periodicos.ufv.br/eloPUBhttps://periodicos.ufv.br/elo/oaielo@ufv.br2317-54512317-191Xopendoar:2021-04-19T14:35:45Elo (Viçosa, Online) - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false
dc.title.none.fl_str_mv Digital Inclusion for adults: Experience report
Inclusión digital para adultos: Informe de experiencia
Inclusão Digital para adultos: Relato de experiência
title Digital Inclusion for adults: Experience report
spellingShingle Digital Inclusion for adults: Experience report
GARCIA, Fernanda Corrêa
Palabras clave: Inclusión digital. Adultos. Talleres prácticos. Comunidad externa.
Inclusão digital
Oficinas práticas
Comunidade externa
IFSC
Políticas públicas
Keywords: Digital inclusion. Adults. Practical workshops. External community.
title_short Digital Inclusion for adults: Experience report
title_full Digital Inclusion for adults: Experience report
title_fullStr Digital Inclusion for adults: Experience report
title_full_unstemmed Digital Inclusion for adults: Experience report
title_sort Digital Inclusion for adults: Experience report
author GARCIA, Fernanda Corrêa
author_facet GARCIA, Fernanda Corrêa
GOMES , Diego Ramos
COSTA, Felipe Schneider
SILVA, Rebeca Guedes Maria da
author_role author
author2 GOMES , Diego Ramos
COSTA, Felipe Schneider
SILVA, Rebeca Guedes Maria da
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv GARCIA, Fernanda Corrêa
GOMES , Diego Ramos
COSTA, Felipe Schneider
SILVA, Rebeca Guedes Maria da
dc.subject.por.fl_str_mv Palabras clave: Inclusión digital. Adultos. Talleres prácticos. Comunidad externa.
Inclusão digital
Oficinas práticas
Comunidade externa
IFSC
Políticas públicas
Keywords: Digital inclusion. Adults. Practical workshops. External community.
topic Palabras clave: Inclusión digital. Adultos. Talleres prácticos. Comunidad externa.
Inclusão digital
Oficinas práticas
Comunidade externa
IFSC
Políticas públicas
Keywords: Digital inclusion. Adults. Practical workshops. External community.
description Abstract: This article presents the experience report of a digital inclusion project for adults. The main objective of the project was to promote digital inclusion for students, so that after insertion into the digital world they are able to interact with this new social paradigm, allowing them the possibility to feel proud as individuals and as professionals, thus contributing to a better social context, according to their training obtained during practical workshops. The project urged the inclusion of the specific attended public through educational and practical workshops, contributing to an approach of the external community with the Federal Institute of Santa Catarina - campus of Tubarão. At the end of the project it was concluded that the objectives were achieved. The participants comprised 30 people.  
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/11869
10.21284/elo.v10i.11869
url https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/11869
identifier_str_mv 10.21284/elo.v10i.11869
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/11869/6555
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista ELO – Diálogos em Extensão
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista ELO – Diálogos em Extensão
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa
dc.source.none.fl_str_mv Revista ELO – Diálogos em Extensão; Vol. 10 (2021): Fluxo Contínuo
Revista ELO – Diálogos sobre Extensión; Vol. 10 (2021): Fluxo Contínuo
Revista ELO – Diálogos em Extensão; v. 10 (2021): Fluxo Contínuo
2317-5451
2317-191X
10.21284/elo.v10i
reponame:Elo (Viçosa, Online)
instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron:UFV
instname_str Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron_str UFV
institution UFV
reponame_str Elo (Viçosa, Online)
collection Elo (Viçosa, Online)
repository.name.fl_str_mv Elo (Viçosa, Online) - Universidade Federal de Viçosa (UFV)
repository.mail.fl_str_mv elo@ufv.br
_version_ 1803387499028938752