Digital Inclusion for adults: Experience report
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Elo (Viçosa, Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/11869 |
Resumo: | Abstract: This article presents the experience report of a digital inclusion project for adults. The main objective of the project was to promote digital inclusion for students, so that after insertion into the digital world they are able to interact with this new social paradigm, allowing them the possibility to feel proud as individuals and as professionals, thus contributing to a better social context, according to their training obtained during practical workshops. The project urged the inclusion of the specific attended public through educational and practical workshops, contributing to an approach of the external community with the Federal Institute of Santa Catarina - campus of Tubarão. At the end of the project it was concluded that the objectives were achieved. The participants comprised 30 people. |
id |
UFV-9_ccc56c74e98e5d8bd9ce51c91232b23b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/11869 |
network_acronym_str |
UFV-9 |
network_name_str |
Elo (Viçosa, Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Digital Inclusion for adults: Experience reportInclusión digital para adultos: Informe de experienciaInclusão Digital para adultos: Relato de experiênciaPalabras clave: Inclusión digital. Adultos. Talleres prácticos. Comunidad externa.Inclusão digitalOficinas práticasComunidade externaIFSCPolíticas públicasKeywords: Digital inclusion. Adults. Practical workshops. External community.Abstract: This article presents the experience report of a digital inclusion project for adults. The main objective of the project was to promote digital inclusion for students, so that after insertion into the digital world they are able to interact with this new social paradigm, allowing them the possibility to feel proud as individuals and as professionals, thus contributing to a better social context, according to their training obtained during practical workshops. The project urged the inclusion of the specific attended public through educational and practical workshops, contributing to an approach of the external community with the Federal Institute of Santa Catarina - campus of Tubarão. At the end of the project it was concluded that the objectives were achieved. The participants comprised 30 people. Resumen: Este artículo presenta el relato de experiencia del proyecto de extensión Inclusión Digital para Adultos. El objetivo principal del proyecto fue desarrollar la inclusión digital del alumno, posibilitando que éste interactúe con este nuevo paradigma social luego de insertarse en el mundo digital, sentirse valorado como persona y desempeñarse como profesional, contribuyendo así a la mejora del contexto social, según la formación obtenida a través de talleres prácticos El proyecto desarrolló, a través de talleres educativos y prácticos, la inclusión del público específico a ser atendido, contribuyendo así a acercar la comunidad externa al Instituto Federal de Santa Catarina - campus Tubarão. Al final del proyecto, se concluye que se alcanzaron los objetivos. En total, se atendió a 30 estudiantes. Resumo: Este artigo apresenta o relato de experiência do projeto de extensão Inclusão Digital para Adultos. O projeto teve como objetivo principal desenvolver a inclusão digital do educando, fazendo com que após sua inserção no mundo digital ele possa interagir com esse novo paradigma social, sentindo-se valorizado como indivíduo, realizando-se como profissional, contribuindo assim para a melhoria de seu contexto social, de acordo com a formação obtida por meio das oficinas práticas. O projeto desenvolveu, por meio de oficinas educativas e práticas, a inclusão do público específico a ser atendido, contribuindo assim para a aproximação da comunidade externa com o Instituto Federal de Santa Catarina - campus Tubarão. Ao final do projeto conclui-se que os objetivos foram alcançados. No total, foram atendidos 30 alunos. Universidade Federal de Viçosa2021-04-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/elo/article/view/1186910.21284/elo.v10i.11869Revista ELO – Diálogos em Extensão; Vol. 10 (2021): Fluxo ContínuoRevista ELO – Diálogos sobre Extensión; Vol. 10 (2021): Fluxo ContínuoRevista ELO – Diálogos em Extensão; v. 10 (2021): Fluxo Contínuo2317-54512317-191X10.21284/elo.v10ireponame:Elo (Viçosa, Online)instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/elo/article/view/11869/6555Copyright (c) 2021 Revista ELO – Diálogos em Extensãohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGARCIA, Fernanda Corrêa GOMES , Diego Ramos COSTA, Felipe SchneiderSILVA, Rebeca Guedes Maria da2021-04-19T14:35:45Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/11869Revistahttps://periodicos.ufv.br/eloPUBhttps://periodicos.ufv.br/elo/oaielo@ufv.br2317-54512317-191Xopendoar:2021-04-19T14:35:45Elo (Viçosa, Online) - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Digital Inclusion for adults: Experience report Inclusión digital para adultos: Informe de experiencia Inclusão Digital para adultos: Relato de experiência |
title |
Digital Inclusion for adults: Experience report |
spellingShingle |
Digital Inclusion for adults: Experience report GARCIA, Fernanda Corrêa Palabras clave: Inclusión digital. Adultos. Talleres prácticos. Comunidad externa. Inclusão digital Oficinas práticas Comunidade externa IFSC Políticas públicas Keywords: Digital inclusion. Adults. Practical workshops. External community. |
title_short |
Digital Inclusion for adults: Experience report |
title_full |
Digital Inclusion for adults: Experience report |
title_fullStr |
Digital Inclusion for adults: Experience report |
title_full_unstemmed |
Digital Inclusion for adults: Experience report |
title_sort |
Digital Inclusion for adults: Experience report |
author |
GARCIA, Fernanda Corrêa |
author_facet |
GARCIA, Fernanda Corrêa GOMES , Diego Ramos COSTA, Felipe Schneider SILVA, Rebeca Guedes Maria da |
author_role |
author |
author2 |
GOMES , Diego Ramos COSTA, Felipe Schneider SILVA, Rebeca Guedes Maria da |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
GARCIA, Fernanda Corrêa GOMES , Diego Ramos COSTA, Felipe Schneider SILVA, Rebeca Guedes Maria da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Palabras clave: Inclusión digital. Adultos. Talleres prácticos. Comunidad externa. Inclusão digital Oficinas práticas Comunidade externa IFSC Políticas públicas Keywords: Digital inclusion. Adults. Practical workshops. External community. |
topic |
Palabras clave: Inclusión digital. Adultos. Talleres prácticos. Comunidad externa. Inclusão digital Oficinas práticas Comunidade externa IFSC Políticas públicas Keywords: Digital inclusion. Adults. Practical workshops. External community. |
description |
Abstract: This article presents the experience report of a digital inclusion project for adults. The main objective of the project was to promote digital inclusion for students, so that after insertion into the digital world they are able to interact with this new social paradigm, allowing them the possibility to feel proud as individuals and as professionals, thus contributing to a better social context, according to their training obtained during practical workshops. The project urged the inclusion of the specific attended public through educational and practical workshops, contributing to an approach of the external community with the Federal Institute of Santa Catarina - campus of Tubarão. At the end of the project it was concluded that the objectives were achieved. The participants comprised 30 people. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/11869 10.21284/elo.v10i.11869 |
url |
https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/11869 |
identifier_str_mv |
10.21284/elo.v10i.11869 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/11869/6555 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista ELO – Diálogos em Extensão http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista ELO – Diálogos em Extensão http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista ELO – Diálogos em Extensão; Vol. 10 (2021): Fluxo Contínuo Revista ELO – Diálogos sobre Extensión; Vol. 10 (2021): Fluxo Contínuo Revista ELO – Diálogos em Extensão; v. 10 (2021): Fluxo Contínuo 2317-5451 2317-191X 10.21284/elo.v10i reponame:Elo (Viçosa, Online) instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV) instacron:UFV |
instname_str |
Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
instacron_str |
UFV |
institution |
UFV |
reponame_str |
Elo (Viçosa, Online) |
collection |
Elo (Viçosa, Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Elo (Viçosa, Online) - Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
repository.mail.fl_str_mv |
elo@ufv.br |
_version_ |
1803387499028938752 |